بررسی عملکرد بانک گردشگری در سال ۹۵

 بانک گردشگری در سال مالی ۹۵ که در ۳۰ آذر ماه بسته خواهد شد خواهد توانست رشد ۷۳۸ درصدی را در کسب سود خالص تجربه کند و از رقم ۶۰.۰۷۳ میلیون ریال در سال مالی ۹۴ به رقم ۵۰۴.۴۷۵ میلیون ریال در سال ۹۵ خواهد رسید. سود قبل از کسر مالیات این بانک نیز رشدی ۹۲۳ درصدی داشته و از رقم ۶۰..۷۳ میلیون ریال به رقم ۶۱۴.۶۸۴ میلیون ریال رسید.
 به گزارش سادس به نقل ازرویکرد سود سالیانه هرسهم این بانک در سال ۹۵ معادل ۸۴ ریال خواهد بود در حالی که در سال ۹۴ توانست ۱۰ ریال سود شناسایی کند.

بانک گردشگری در سال ۹۴ توانست تعداد شعبات خود را از ۸۳ به ۱۰۰ شعبه برساند و با این کار در سال ۹۵ خواهد توانست سود آوری بیشتری از محل سپرده‌گذاری و جلب مشتری داشته باشد.

این بانک با توجه به افتتاح ۱۷شعبه جدید هزینه کرد بالایی نداشته و جمع هزینه این بانک در سال ۹۴ تنها ۲درصد رشد داشته است و این نشان از مدیریت هزینه مناسب در سالهای گذشته این بانک است. در مجموع هزینه های این بانک از رقم ۴.۱۲۷.۲۳۶ میلیون ریال به رقم ۴.۰۴۵.۴۵۱ میلیون ریال رسید.

از سوی دیگر درآمده های بانک با رشد مواجه شده و از محل درآمد مشاع رشدی ۱۱۵ درصدی داشته و از رقم ۱۳.۰۵۰.۷۷۱ میلیون ریال به رقم ۲۸.۰۴۱.۹۷۸ میلیون ریال رسیده است .

شایان ذکر است که بانک گردشگری با شش میلیارد سهم در بازار عادی فرابورس در حال دادوستد بوده و با سود ۸۴ و قیمت ۱۴۹۴ ریالی دارای P/Eمعادل ۱۷.۷۶ است که نسبت به P/E گروه خود که معادل ۱۱.۶۰ درصد ات دارای ریسک بالاتری است که سرمایه گذاری را با مشکل مواجه می کند. با این وجود در روزهای گذشته با توجه به اینکه بازار سرمایه روند نزولی داشت سهام شرکت بانک گردشگری با نماد “وگردش” مورد توجه سهامداران بود تاجایی که تقاضای آنها منجر به صف خریدی در ساعاتی از روز شده بود.

بانک گردشگری به استناد ماده ٩٨ قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و ماده واحده قانون اجازه تاسیس بانک های غیردولتی و سایر مقررات مربوط، مجوز تاسیس بانک را اخذ و در تاریخ ۱۳۸۹/۱۰/۰۷ به ثبت رسیده است .

گفتنی است که این بانک در تاریخ ۱۳۸۹.۰۱.۳۰ مجوز فعالیت خود را از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اخذ و در تاریخ ۱۳۸۹.۰۹.۰۲ اقدام به پذیره نویسی سهام کرده است .

سرمایه اولیه این بانک مبلغ ٢٠٠٠ میلیارد ریال بوده و در مجمع عمومی فوق العاده در تاریخ ۱۳۸۹.۱۲.۲۲ ، افزایش سرمایه بانک به ٤٠٠٠ میلیارد ریال تصویب و بر اساس پیشنهاد هیات مدیره بانک و با موافقت سهامداران بانک در مجمع عمومی فوق العاده در تاریخ ۱۳۹۲.۰۵.۱۴ افزایش سرمایه بانک به ٦٠٠٠ میلیارد ریال با تفویض اختیار به هیات مدیره تصویب شده است .

بانک گردشگری اعلام کرده که به ‌شکل مجموعه ای از فعالیت‌های گسترده بانکی (بانکداری فراگیر) سازماندهی و فعالیت خود را تداوم خواهد بخشید. اگر چه فعالیت‌های تجاری بانک گردشگری شباهت‌ بسیاری با فعالیت سایر بانک‌ها دارد، اما توجه ویژه این بانک به صنعت گردشگری کشور، فعالیت آن را متمایز می‌کند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *