شیخ زکزاکی ۲۵ میلیون نفر را شیعه کرد

عبدالله احمد، تصریح کرد: امروز همه شیعیان نیجریه خود را مقلد رهبر جمهوری اسلامی ایران می‌دانند و با همه جان گوش‌به‌فرمان رهبری هستند؛ چراکه شیخ زکزاکی خود را شاگرد امام خمینی و مقلد آیت الله العظمی خامنه‌ای می‌داند.
به گزارش سادس، شیخ ابراهیم عبدالله احمد، یکی از طلاب نیجریه‌ای، چندی است به‌منظور تبلیغ سیره شهدا و اهل‌بیت(ع) به یادمان شهدای هویزه آمده و به این فریضه مقدس می‌پردازد. او زبان فارسی را در حوزه علمیه قم فراگرفته است.

عبدالله احمد، در ابتدای با اشاره به علت سفر خود به هویزه، گفت: ازآنجایی‌که بیشتر شهدای اینجا، جوان و دانشجو هستند، و در اتفاقات اخیری که در نیجریه رخ داد و منجر به کشته شدن بسیاری از مردم، به‌ویژه جوانان و دانشجویان کشورم شد، با خودم گفتم به هویزه بیایم و از نزدیک با جوانان ایرانی صحبت کنم و به آن‌ها از تأثیر انقلاب در کشورهای اسلامی بگویم.

وی ادامه داد و گفت: من به هویزه آمدم چون اعتقاد دارم در راهی که این شهیدان پا گذاشتن، من هم می‌توانم در این مسیر قدم بگذارم و از اسلام و ارزش‌های اسلامی دفاع کنم.

نگاه مردم کشورهای اسلامی به ایران و فرهنگ شهادت ایرانیان یک نگاه اعتقادی است

عبدالله احمد، با تأکید بر این‌که دیدگاه مردم کشورهای اسلامی، به ایران و فرهنگ شهادت ایرانیان، یک نگاه کاملاً اعتقادی و قلبی است، تصریح کرد: من به جوانان ایران می‌گویم که دید مردم خارج از ایران، نسبت به فرهنگ شهادت ایرانیان و فرهنگ راه حسینی که امام خمینی(ره) این فرهنگ را پیاده کرد و در ایران اسلامی پیاده‌سازی نمود، کاملاً اعتقادی و قلبی بوده و به آن باور یقینی دارند.

این طلبه اهل نیجریه، با اشاره به اقدام تاریخی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران، در مبارزه علیه حکومت ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی، اذعان داشت: در سال‌های گذشته، هیچ‌کس فکرش را نمی‌کرد که یک پیرمرد بتواند کشوری به آن عظمت و بزرگی با چنین پادشاه مستبد و ظالمی را با دستان خالی سرنگون سازد! اما امام خمینی با تکیه به خدا و ادامه راه حسین(ع)، به جهانیان نشان داد که می‌شود با دستانی خالی هم علیه قدرتمندترین دشمن جهان ایستاد و پیروز میدان شد.

وی ادامه صحبت‌های خود را این‌گونه بیان کرد: در آن زمانی که شرق و غرب از شوروی گرفته تا آمریکا، همه تلاش و توان خود را برای نابود کردن  و محو اسلام به کار گرفته بودند و اعتقاد داشتند که با قوانین اسلام حتی نمی‌توان یک روستا را اداره کرد! امام خمینی حکومت جمهوری اسلامی تشکیل داده و با سیره و فتاوای خویش اعلام کرد که اسلام پاسخ گوی همه نیازها و سؤالات بشری، نه‌فقط در ایران که در کل جهان هستی است.

عبدالله احمد، با بیان این‌که شهدا درس عبرت‌آموزی به ما می‌دهند، تصریح کرد: شهدایی که اینجا هستند، به ما یاد دادند که باید آگاه و هوشیار باشیم و هیچ‌گاه فریب دشمنی که امروز خطرش به‌مراتب از دوران هشت سال جنگ تحمیلی، بیشتر است را نخوریم.

دشمنان می خواهند ما را از ولایت فقیه دور کنند

وی تصریح کرد: دشمنان امروز سعی می‌کنند که ما را از ولایت‌فقیه، فرهنگ شهادت دور کنند تا بدین‌صورت جمهوری اسلامی را تضعیف و جلوی نفوذ انقلاب اسلامی در کشورهای منطقه و فرا منطقه‌ای را بگیرند.

این طلبه اهل نیجریه، با تأکید بر این‌که فقط جوانان می‌توانند با حربه‌های دشمنان مقابله کنند، گفت: کسانی که می‌توانند جلوی این کار را بگیرند، جوانان بوده و جز آن‌ها کسی نمی‌تواند این راه مقاومت و مبارزه با استکبار را ادامه دهند، چون فردا و آینده این کشور در دست جوانان بوده و باید فرزندان نسل‌های تازه انقلاب با تأسی از جوانان دوران جنگ تحمیلی که امروز پیکرهای پاکشان در هویزه و شلمچه و… مدفون است، از انقلاب اسلامی دفاع کنند.

مسئولیت جوانان این نسل از انقلاب، سنگین‌تر از جوانان دوران‌های اولیه انقلاب است

عبدالله احمد، با بیان این‌که مسئولیت جوانان این نسل از انقلاب، سنگین‌تر از جوانان دوران‌های اولیه انقلاب است، گفت: باید با دشمن مقابله کرد! که برای این مقابله، اول باید مسلح شویم به اسلحه جنگ نرم و پس‌ازآن خود را مجهز کنیم به سلاح‌هایی که دشمن از آن‌ها برای محو هویت اسلام و انقلاب اسلامی استفاده می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به نحوه ارتباط شیخ زکزاکی با امام خمینی(ره)، بیان داشت: شیخ زکزاکی در سال ۱۹۷۹ حرکت خود را آغاز کرد. اما با پیروزی انقلاب اسلامی نقطه امیدی در دل ایشان ایجاد شد که بنا به گفته خودشان «این پیروزی انقلاب اسلامی به ما امید بخشید که حرکت خود را ادامه دهیم»؛ پس برای دریافت آموزه مبارزه با دشمن، در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، به ایران می‌آید و با امام خمینی(ره) دیدار می‌کند که در این دیدار حضرت امام یک جلد قرآن به وی عطا می‌کند می‌گوید به کشور خود برو و مردم را به‌سوی این قرآن دعوت کن.

شیخ زکزاکی در کمتر از 20 سال توانسته 25 میلیون نفر را شیعه کند/عربستان از گسترش تشیع در نیجریه هراسان است

این طلبه اهل نیجریه، ادامه داد و افزود: ازآن‌پس شیخ زکزاکی گرایش تشیع پیدا می‌کند و درس امام خمینی و حرکت مبارزه علیه ظلم، کم‌کم تبدیل می‌شود به حرکت عظیم اسلامی! که خوشبختانه اکثر آن‌هایی که در این حرکت فعالیت می‌کنند شیعه بوده و به‌شدت نیز در حال گسترش هستند تا جایی که حکومت عربستان اعلام می‌کند که شیخ زکزاکی در مدت کمتر از ۲۰ سال توانسته بیش از ۲۵ میلیون نفر را شیعه کند.

همه مردم نیجریه خود را مقلد آیت الله العظمی خامنه‌ای می‌دانند

عبدالله احمد، تصریح کرد: امروز همه شیعیان نیجریه خود را مقلد رهبر جمهوری اسلامی ایران می‌دانند و با همه جان گوش‌به‌فرمان رهبری هستند؛ چراکه شیخ زکزاکی خود را شاگرد امام خمینی و مقلد آیت الله العظمی خامنه‌ای می‌داند.

وی با اشاره به استقبال مردم از کلام و سخنان خودش، بیان داشت: حدود ۴ الی ۵ روز است که من در اینجا هستم و با خیلی از جوانان ایرانی ارتباط برقرار کرده‌ام و خوشبختانه خیلی از جوانان ایرانی فهمیدند که باید از رهبری و این نظام اسلامی دفاع کنند! علی‌الخصوص در این سال‌های آخر که روشن‌ شده هدف اصلی دشمن از ضربه زدن به جمهوری اسلامی «عدم صدور انقلاب و پیام‌های آن به اقصا نقاط جهان است».

نظام جمهوری اسلامی، قوت قلب و تنها نقطه امید مستضعفین جهان است

عبدالله احمد، در پایان با تأکید بر این‌که نظام جمهوری اسلامی، قوت قلب و تنها نقطه امید مستضعفین جهان است، اظهار داشت: دشمن می‌خواهد این نقطه امید را از ملت‌های جهان بگیرد و من به همه جوانان ایرانی می‌گویم و از آن‌ها درخواست می‌کنم که پشتیبان رهبر و مملکت خویش باشند و نگذارند که تنها امید میلیون‌ها نفر در سراسر عالم از بین برود.

*حوزه نیوز

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *