هوشمندی بانک پاسارگاد در کاهش سود

 اقدام بانک پاسارگاد در کاهش داوطلبانه نرخ سود سپرده ها از چند جهت هوشمندانه بود.
به گزارش ساسد به نقل ازرویکرد شمارش معکوس برای کاهش چندباره نرخ سود سپرده ها در بانک ها و موسسات مالی و اعتباری به صدا درآمده است و به نظر می رسد به زمان کاهش مجدد نرخ سود نزدیک و نزدیک تر می شویم.
روز گذشته بانک پاسارگاد در اقدامی هوشمندانه بطور داوطلبانه نرخ سود سپرده های یکساله خود را کاهش داد.
تصمیمی که بسیار شجاعانه بود و مشخص است که مدیران این بانک با برنامه ریزی کلان و صحیح شایسته تقدیر هستند.
اما چرا اقدام بانک پاسارگاد در کاهش نرخ سود را باید هوشمندانه دانست؟
در نگاه اول اینگونه به نظر می رسد که این بانک با کاهش داوطلبانه نرخ سود اول از همه به خود ضرر زده است چون پیش بینی می شود خروج سپرده از این بانک کلید بخورد.
اول اینکه مسلما هیچ بانکی به همین سادگی حاضر به کاهش نرخ سود سپرده ها که در نتیجه آن خروج سپرده ها را در پی دارد نخواهد بود.
از این اقدام شجاعانه بانک پاسارگاد (کاهش دو درصدی نرخ سود سپرده های یکساله)اینگونه برداشت می شود که احتمالا سپرده های یکساله سهم اندکی در سبد محصولات و منابع این بانک دارند.
یعنی بسیاری از مشتریان این بانک احتمالا از حساب های کوتاه مدت روزشمار و همچینین حساب های جاری استفاده می کنند ودرصد کمی از آنها به فکر سرمایه گذاری یکساله در این بانک هستند.
همچنین می توان اینگونه استنباط کرد که منابع جذب شده و سرمایه گذاری این بانک، منابع بلند مدت و قابل اطمینان است.
به همین جهت نیز بانک پاسارگاد با تصمیم به کاهش داوطلبانه نرخ سود سپرده یکساله عملا مشتریان خود را ترغیب به استفاده از حساب های کوتاه مدت کرده است.
دوم اینکه دیر یا زود بقیه بانک ها نیز نرخ های سود سپرده خود را کاهش خواهند داد، حال نخستین بانکی که اقدام به این کار بکند قطعا نزد اقتصاد دانان، دولتی ها و همچنین بانک مرکزی موفق تر و بهتر جلوه گر می شود.
به گزارش اخبار بانک، نکته سوم درباره این کاهش نرخ سود این خواهد بود که در بین مشتریان و دریافت کنندگان تسهیلات اینگونه ترسیم می شود که با توجه به کاهش نرخ سود سپرده طبیعتا نرخ تسهیلات نیز در این بانک زودتر از بقیه کاهش خواهد یافت و این منتج به این خواهد شد که این بانک راحت تر می تواند منابع خود را به مصرف برساند.
دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *