خدمات مسکن موسسه بوتراب در استان آذربایجان غربی

 موسسه بوتراب سال گذشته برای ارائه خدمات به مددجویان و رفع نیازهای مسکن خانوار در استان آذربایجان غربی مبلغی معادل 3 میلیارد و 542 میلیون ریال هزینه کرده است.

به گزارش سادس به نقل ازنکته آنلاین رفع نیازهای مربوط به مسکن خانواده ایتام تحت پوشش موسسه خیریه بوتراب همواره در اولویت‌های کاری موسسه قرار داشته و پس از مشکلات معیشت و تحصیلی فرزندان، پرداختن به این امر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. بر این اساس به ارائه گزارشی در مورد خدمات انجام گرفته توسط موسسه بوتراب در سال 94 و 95 در استان آذربایجان غربی می‌پردازیم.

خدماتی که در زمینه نیازهای مسکن به خانواده‌ها ارائه می‌گردد، شامل خرید مسکن، احداث مسکن، تعمیرات کلی و جزئی، پرداخت اجاره بهای مسکن و پرداخت اقساط معوقه مسکن می‌باشد که همزمان با همکاری موسسه خیریه عترت بوتراب وسایر خیریه‌ها همانند کمیته امداد و انجمن خیرین مسکن ساز انجام می‌گیرد.

گفتنی است تعمیراتی که برای منازل انجام می‌گیرد، شامل تعمیرات کلی و جزئی مانند تعمیر سرویس بهداشتی و حمام، تعمیر دیوار و درب منازل، سفید کاری، ایزوگام، لوله کشی و … می‌باشد.

در مجموع 79 خانواده تحت پوشش موسسه در استان آذربایجان غربی از این خدمات بهره گرفته‌اند و همچنین ارائه خدمات برای 8 خانواده دیگر در دست اقدام می‌باشد.

این خدمات در شهرستان ارومیه شامل یک مورد خرید مسکن و یک مورد احداث مسکن شهری می‌باشد. در شهرستان خوی نیز 59 مورد انجام گرفته که 9 مورد خرید مسکن، یک مورد احداث شهری، یک مورد احداث روستایی، 19 مورد تعمیرات منازل شهری، 14 مورد تعمیرات منازل روستایی، 7 مورد پرداخت اجاره بهای مسکن و 8 مورد پرداخت اقساط معوقه مسکن می‌باشد.

4مورد مشابه نیز در شهرستان چایپاره صورت گرفته که یک مورد احداث روستایی و 3 مورد مربوط به تعمیرات روستایی است. یک مورد احداث نیز در شهر ماکو انجام گرفته است.

طبق تعهدات صورت گرفته، موسسه بوتراب برای انجام خدمات مذکور، هزینه‌ای معادل  200 میلیون ریال در شهرستان ارومیه، 2 میلیارد و 72 میلیون ریال در شهرستان خوی، یک میلیارد و 135 میلیون ریال در چالدران،105 میلیون ریال در چایپاره و 30 میلیون ریال در ماکو  صرف کرده است.

شایان ذکر است در جلسه‌ای که مورخه دهم خرداد با حضور مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان آذربایجان غربی و مدیر عامل موسسه خیریه عترت بوتراب در محل دفتر مدیرکل کمیته امداد ارومیه تشکیل گردید، موضوع خرید 105 واحد آپارتمان برای مددجویان تحت حمایت (با اولویت ایتام) در شهرستان خوی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

تعداد 105 واحد مسکن مهر برای مددجویان فاقد مسکن در شهرستان خوی در نظر گرفته شده است که برای خریداری هر واحد، کمیته امداد شهرستان مبلغ 200 میلیون ریال و مابقی اعتبار توسط موسسه بوتراب تامین خواهد شد.

خرید مسکن مهر و  واگذاری آن به مددجویان فاقد مسکن در سایر شهرستان‌های استان آذربایجان غربی نیز از برنامه‌های آتی موسسه بوتراب می‌باشد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *