باکو جدیدترین مرکز گردشگری ایرانی ها/ ارزان و آسان سفر کنید

اگر بخواهیم جاذبه های سفر به آذربایجان و شهر باکو را با سفر به ترکیه و امارات که به دلیل همجواری با ایران ، بسیاری از ایرانیان به این مناطق سفر می کنند، مقایسه کنیم قطعا ویژگی و مزایای این شهر از لحاظ کم هزینه بودن سفر، تنوع آب و هوایی و سهولت در رفت و آمد و از همه مهمتر امنیت، بسیار بهتر است.

به گزارش سادس به نقل از  “رویکرد“، باکو پایتخت جمهوری آذربایجان، بزرگترین شهر و همچنین بزرگترین بندر این کشور است. این شهر بر ساحل غربی دریای خزر در شبه جزیره آب‌شوران قرار دارد و یکی از مناطق نفت‌خیز جهان می‌باشد. باکو پر جمعیت‌ترین شهر قفقاز است.

وجود تعداد بسیاری از پارک‌های ساحلی و برگزاری برنامه‌های متعدد هنری از جمله موسیقی، تئاتر و اپرا جذبه خاصی به این شهر داده ‌است. بخش قدیمی شهر باکو همراه با برج و حصار قلعه شهر به خوبی از سده‌های میانه بجا مانده و یکی از آثار ثبت شده در یونسکو به عنوان میراث فرهنگ جهانی است.

خیابان ها و ساختمان های زیبا به همراه نورپردازی های شبانه، جلوه ای رمانتیک به این شهر داده است. مراکز مهم شهر در طول نوار ساحلی خزر بنام بلوار احداث شده که بنام پارک ملی یا پارک ساحلی بلوار معروف است.

همچنین واحد پول جمهوری آذربایجان منات است که هر منات تقریبا برابر ۲۲۰۰ تومان است.

با توجه به پتانسیل بالای شهر باکو در جاذبه های گردشگری و توریستی، این شهر می تواند برای ایرانیان شهر بسیار زیبا و پرجاذبه ایی باشد. اگر بخواهیم جاذبه های سفر به آذربایجان و شهر باکو را با سفر به ترکیه و امارات که به دلیل همجواری با ایران ، بسیاری از ایرانیان به این مناطق سفر می کنند، مقایسه کنیم قطعا ویژگی و مزایای این شهر از لحاظ کم هزینه بودن سفر، تنوع آب و هوایی و سهولت در رفت و آمد و از همه مهمتر امنیت، بسیار بهتر است.

چرا که با توجه به آب و هوای متنوع و مطبوع شهر باکو نسبت به ترکیه و امارات قطعا گردشگران ایرانی با یکبار سفر به باکو تفاوتهای جاذبه گردشگری باکو را نسبت به ترکیه و امارات متوجه خواهند شد و از این پس مکانهای زیباتر و امن تری را برای تفریح انتخاب خواهند کرد.

چندیست امنیت در شهرهای کشور ترکیه و امارات بسیار نگران کننده است و همین موضوع باعث کاهش شدید گردشگران به این مناطق شده و با سفر به شهر باکو جاذبه های گردشگری بیشتری را گردشگران و توریست ها تجربه خواهند کرد.

از سوی دیگر آذربایجان ثابت کرده است که برای دست یافتن به شهرت جهانی، تمام تلاشش را می‌کند. چرا که هیچ‌یک از ما به خاطر نداریم که تاکنون نام یک کشور را به‌عنوان اسپانسر بر روی پیراهن یک باشگاه فوتبال دیده باشیم، کاری که آذربایجان و شهر باکو انجام داد و شاهد حک شدن نام این کشور و پایتختش باکو بر روی پیراهن تیم اتلتیکو مادرید اسپانیا بودیم. در همین راستا مدتی بود که مسئولان این کشور به دنبال برگزاری مسابقات بزرگ فرمول‌یک بودند و حالا موفق به انجام این امر شده‌اند.

مرحله هشتم از رقابت‌های فرمول یک قهرمانی جهان در باکو پایتخت آذربایجان از ۲۷ الی ۳۰ خرداد برگزار خواهد شد که این موضوع یکی از مهمترین اتفاقات جذب مردم از سراسر دنیا به شهر باکو می باشد چراکه علاقه مندان زیادی برای دیدن مسابقات اتومبیل رانی به این شهر خواهند آمد.

گفتنی است اولین پرواز مستقیم تهران- باکو نیز در تاریخ ۲۷ ام خرداد همزمان با مسابقات فرمول ۱ افتتاح می شود. . شرکت هواپیمایی آتا برابر پروتکل همکاری دو کشور ایران و آذربایجان که در سال ۲۰۱۶ به امضاء روسای جمهور دوکشور رسیده است، به عنوان ایرلاین منتخب جهت برقراری خط پروازی بین دو کشور تعیین گردیده است. در این خصوص یک فروند هواپیما(ایرباس A۳۲۰)ویژه این امر قرار گرفته و درروزهای دوشنبه و پنج شنبه در مسیرهای فوق الذکر پرواز خواهد نمود در کنار آن خط پرواز دیگری بین تبریز و باکو برقرار می شود.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *