حکم جلب برای «سیروس ناصری» صادر نشده است

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا حکم بازداشت برای سیروس نادری صادر شده است؟ گفت: خیر، ایشان بازداشت نشده و حکم جلب هم در مورد وی صادر نشده است.

به گزارش سادس به نقل ازایسنا حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای‌ در پاسخ به سئوال دیگری درباره‌ اینکه هفته گذشته اعلام کرده بودید پرونده بانک صادرات رسیدگی و منجر به صدور حکم آن شده است توضیحات لازم را درباره‌ میزان محکومیت در این پرونده بگویید؟ گفت: از آنجا که حکم قطعی نشده، از بیان جزییات آن معذورم اما برای چهل و چندنفر حکم صادر شده که قابل اعتراض است.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه طبق قانون افرادی که دارای تابعیت مضاعف هستند نمی‌توانند مشغول به کار شوند، آیا چنین افرادی در دولت شناسایی شده‌‌اند؟ گفت: اقدام قضایی در این زمینه نشده و از این که چه تعداد از این افراد شناسایی شدند اطلاعی ندارم.

معاون اول قوه قضاییه در پاسخ به سوال دیگری درباره‌ پرونده‌ متهمان حمله به سفارت عربستان و اینکه پرونده برخی از متهمان آن در دادسرای ویژه روحانیت به کجا رسید؟‌ گفت: در مورد پرونده متهمان آن در دادسرای ویژه روحانیت اطلاعی ندارم. در مورد قسمت اول سوال باید بگویم که محاکمه صورت نگرفته و امروز هم که از رئیس کل دادگستری استان تهران پرسیدم که آیا تعیین وقت شده یا خیر؟ پاسخی تا این لحظه به دستم نرسید.

وی افزود: در مورد پرونده این متهمان که در دادگستری است باید بگویم کسی بازداشت نیست ولی در مورد پرونده برخی دیگر از متهمان آن در دادسرای ویژه روحانیت اطلاعی ندارم.

خبرنگاری سئوال خود را اینگونه مطرح کرد که در مورد پرونده بابک زنجانی تعدادی از حقوقدانان گفته‌اند که می‌توان در مورد مسئولان وقت وزارت نفت یا دولت سابق که زمینه تحقق این جرم را فراهم کرده‌اند، اعلام جرم کرد حتی اگر تقصیری نداشته باشند. در این مورد توضیحات لازم را ارائه دهید که محسنی اژه‌ی گفت: تحقیقات مفصلی شده، این پرونده فقط سه متهم نداشته بلکه این سه متهم به دادگاه آمدند ولی نسبت به فرد یا افرادی که قصور و یا سبب وارد آمدن خسارت شدند از باب کیفری می‌توان تحقیق کرد.

وی افزود: پرونده باز است و بازپرس تحقیقات را انجام می‌دهد.

محسنی اژه‌ای در پاسخ به سئوال دیگری درباره‌ مسئولیت جدیدش در شورای نظارت بر صدا و سیما و اینکه چه برنامه‌ای دارد؟ گفت: قانون تکلیف را روشن کرده است. شورای نظارت بر صدا و سیما متشکل از نمایندگان قوه قضاییه و رئیس جمهور و نیز دو نفر از نمایندگان مجلس است که نمایندگان دولت از قبل در آن بودند و از آنجا که حجت‌الاسلام رئیسی مسئولیت‌شان عوض شد، رئیس قوه قضاییه بنده را معرفی کرد.

وی افزود: وظایف شورای نظارت روشن است و وظایف نظارتی دارد. اولین جلسه آن تشکیل شد که جلسه دوم در دوشنبه یعنی فردا تشکیل می‌شود. ناگفته نماند مبنای کار ما قانون و سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری است. در واقع ما و سازمان تعامل می‌کنیم که کارها به نفع نظام و مردم باشد.

وی یادآور شد: درمورد این موضوع اختلاف نظر است که زمانی که مجلس تمام شده آیا همان دو عضوی که قبلا از مجلس بوده است باید باشد تا نمایندگان جدید بیایند یا قانون اجازه این کار را نمی‌دهد که این موضوع در جلسه فردا بررسی خواهد شد، البته در حال حاضر اعضای این شورا چهار نفر از ۶ نفر است.

محسنی اژه‌ای در پاسخ به سئوالی درباره‌ اینکه با توجه به دستور دولت در مورد کسانی که بیت‌المال را حیف و میل می‌کنند آیا اسامی آنها به قوه قضاییه ارائه شده است گفت:‌ از جزییات این موضوع خبر ندارم و در حال حاضر هم لیستی از طرف دولت به عنوان افرادی که فسادی را انجام داده باشد نیامده است.

وی افزود:‌ مقام معظم رهبری از سالهای گذشته و تا آنجا که یادم است از سال ۷۰ به عناوین و اشکال مختلف در مبارزه با فساد تاکید داشته‌اند که دولت، مجلس و قوه قضاییه و رسانه‌ها باید جلوی آن را بگیریم.

وی درباره‌ی پرونده مدیر عامل سابق پرسپولیس و این که گفته شده پرونده جدیدی برای وی تشکیل شده است گفت: خیر، تا آنجا که می‌دانم برای یکی از معاونان وی پرونده تشکیل شده و قراری صادر شده است اما در مورد این که برای خودش پرونده‌ای تشکیل شده اطلاعی ندارم.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *