پيشگيري از سرقت مستلزم نهادينه شدن فرهنگ پيشگيري است

 فرمانده انتظامي استان گفت: براي پيشگيري از سرقت بايد راهکارهاي مختلف و هماهنگي هاي لازم درون و برون بخشي را در مقابله با اين جرم با جديت پيگيري کنيم تا به دستاوردهاي قابل توجه دست يابيم.
به گزارش سادس به نقل ازپايگاه خبري پليس، سردار “کامراني صالح” گفت: با توجه به رويکردي که پليس در پيشگيري از جرايم دنبال مي کند و حساسيت و توجه خاص نسبت به مقوله مقابله با سرقت، پليس البرز تشکيل قرارگاه سرقت را در دستور کار خود قرار داده است که اقدامات آن به صورت ويژه پيگيري مي شود.

وي افزود: به منظور افزايش احساس امنيت در جامعه، کليه فعاليت هاي اين قرارگاه از سوي دبيرخانه مرکزي آن در پليس آگاهي ناجا هدايت مي شود.

سردار کامراني صالح در تشريح اهداف اين قرارگاه بيان کرد: اقدامات پيشگيرانه از سرقت به ويژه سرقت هاي خُرد، برخورد قاطع با سارقان و افزايش سطح آموزش هاي عمومي جامعه، سهيم کردن ساير بخش هاي جامعه در ارتقاي سطح کمي و کيفي امنيت در اين حوزه از جمله مهمترين اهداف قرارگاه در پيشگيري و کاهش سرقت است.

اين مقام مسئول با اشاره به نقش آحاد جامعه و ساير دستگاه ها و نهاد ها در کاهش سرقت، اظهار کرد: پليس براي توفيق در دستيابي به اهداف قرارگاه با به کارگيري توانمندي هاي معاونت هاي ستادي و اجرايي خود از ظرفيت هاي درون سازماني نهايت استفاده را مي کند، اما براي کسب نتايج بهتر ، ساير نهادها و دستگاه هاي برون سازماني نيز بايد پاي کار باشند چرا که اقدامات آنها نيز نقش موثري در پيشگيري و مقابله با سرقت دارد.

وي با اشاره به نقش آموزش هاي همگاني در جلوگيري از سرقت، ابراز داشت: سازمان ها و نهادها به خصوص دستگاه هايي که در حوزه آموزش هاي عمومي متولي هستند، مي توانند نقش بسيار موثري در کاهش سرقت داشته باشند و نقش رسانه ها نيز در خصوص اطلاع رساني در اين باره بسيار برجسته و پررنگ است.

اين مقام انتظامي، تأکيد کرد: براي پيشگيري از سرقت بايد فرهنگ پيشگيري را در جامعه نهادينه کنيم چرا که بسياري از سرقت ها به ويژه در حوزه خرد به دليل عدم آگاهي و يا سهل انگاري مردم در رعايت موارد ايمني و امنيتي اتفاق مي افتند.

سردار کامراني صالح در پايان گفت: کارشناسان پليس هاي تخصصي، ساير معاونت ها و بخش هايي که در اين قرارگاه حضور فعال دارند با بررسي مستمر، مسائل مبتلا به استان در حوزه سرقت را مورد تجزيه و تحليل دقيق قرار مي دهند و با تعيين اهداف و برنامه ريزي و تقسيم وظايف براي کاهش سرقت در استان البرز به صورت شبانه روزي تلاش مي کنند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *