امنيت تنها با کار انتظامي به طور صد در صد مستقر نخواهد شد

 فرمانده انتظامي استان، عنوان کرد: امروز همه پذيرفته اند که تنها با کار انتظامي و کيفر و مجازات نمي شود همه چيز را تنظيم و امنيت را در جامعه به طور صد درصد مستقر کرد، چرا که بحث مشارکت عمومي و حضور افراد تاثيرگذار در حوزه هاي مختلف امري جدي است و بايد همه دست به دست هم دهند.
به گزارش سادس به نقل از پايگاه خبري پليس، سردار “منوچهر امان اللهي” در همايش طلايه داران تبليغ که به مناسبت ماه مبارک رمضان در بيت امام جمعه کرمانشاه برگزار شد، گفت: مبلغان با استفاده از فرصت معنوي ماه مبارک رمضان مي‌ توانند براي اصلاح باورهاي غلط و ترويج آموزه‌هاي ديني و اخلاقي قدم بردارند.

وي افزود: نياز به تامين امنيت اجتماعي يک موضوع آشکار است که مورد توافق تمام انديشمندان و افراد جامعه است به گونه اي که بسياري از کارشناسان و اهل فن، احساس امنيت را مقدم بر معيشت مي دانند و روز به روز نيز ابعاد امنيت گسترده مي شود.

اين مقام انتظامي با اشاره به تلاش جهادگونه و مستمر نيروي انتظامي براي تامين امنيت در جامعه در زمينه ‌هاي مختلف، بيان داشت: تنها مجازات نمي ‌تواند، امنيت را در جامعه برقرار کند و تحقق برقراري کامل امنيت اجتماعي بدون مشارکت عموم مردم ميسر نيست.

سردار امان اللهي، همکاري عموم افراد جامعه را براي ايجاد امنيت امري لازم و اساسي عنوان کرد و گفت: افراد اثرگذار، بزرگان، روحانيان و افرادي که داراي پايگاه اجتماعي هستند، مي‌ توانند با اثرگذاري بر روي نسل جوان، براي برقراري هر چه بيشتر امنيت در اجتماع تلاش کنند.

وي، خاطرنشان ساخت: روحانيت از يک پايگاه قوي مردمي برخوردار است که از اين ظرفيت براي اصلاح آسيب‌ هاي اجتماعي مي‌توان استفاده کرد، چرا که ترويج باورهاي مذهبي و تقويت اعتقادات افراد جامعه در کاهش ارتکاب جرم بسيار موثر است.

فرمانده انتظامي استان، خواستار ارائه آموزش‌هاي لازم از سوي خانواده‌ ها به فرزندان براي ترويج فرهنگ صحيح و احترام به قانون و مقررات شد و ادامه داد: روحانيان و مبلغان از جمله افرادي هستند که در ماه مبارک رمضان با حضور در بين مردم و استفاده از فرصت معنوي اين ماه مبارک، مي‌توانند براي اصلاح باورهاي غلط و ترويج آموزه‌ هاي ديني و اخلاقي قدم بردارند.

سردار امان اللهي تصريح کرد: امروز همه پذيرفته اند که تنها با بحث کار انتظامي و کيفر و مجازات نمي شود همه چيز را تنظيم و امنيت را در جامعه به طور صد درصد مستقر کرد، چرا که بحث مشارکت عمومي و حضور افراد تاثيرگذار در حوزه هاي مختلف امري جدي است و بايد همه دست به دست هم دهند.

وي با بيان اين که خسارت هايي که سالانه به جامعه در اثر نزاع هاي خانوادگي، تصادفات و … به وجود مي آيد کم نيست، گفت: اگر به مسائل آموزشي توجه و پرداخته شود، بسياري از اين مشکلات مي تواند از بين بروند و جامعه اي سالم را ساخت.

فرمانده انتظامي استان کرمانشاه گفت: بسياري از پرخاشگري ها و نزاع ها شايد در نتيجه عدم آگاهي از نحوه برخورد و تحمل و صبر در مصائب باشد که روحانيون بايد روي اين مسائل کار کنند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *