کلاهبرداري به شيوه فروش بليت هاي ارزان قيمت

 رئيس پليس امنيت پايتخت ، از دستگيري يک کلاهبردار در شهر تهران خبر داد و گفت: اين متهم با ارسال پيامک فروش بليت هاي ارزان قيمت پروازهاي خارجي و داخلي، اقدام به کلاهبرداري از شهروندان مي کرد که با شکايت مالباختگان و تلاش ماموران پليس پايتخت، شناسايي و دستگير شد.
به گزارش سادس به نقل ازپایگاه خبری پیلیس سرهنگ “لطفي “، گفت: با شکايت هاي ارائه شده از سوي شهروندان و مسافران پرواز هاي داخلي و خارجي به مقام قضائي، پرونده اي در خصوص کلاهبرداري و جعل عنوان به اين يگان ارجاع شد و تيمي از ماموران پليس امنيت عمومي پايتخت براي بررسي موضوع وارد عمل شد.

وي افزود: در بررسي هاي انجام شده مشخص شد که فردي به نام “م .پ” با ارسال پيامک هاي انبوه به شهروندان ادعا مي کرد که مي تواند پرواز هاي ارزان قيمت لحظه آخري را براي مشتريانش فراهم نمايد و با اين شگردها و همچنين تماس هاي مکرر که اگر تا چند دقيقه ديگر پول واريز نشود بليت به ديگري واگذار مي شود، عملا مالباختگان را در موقعيت اضطراري قرار داده و از آنها مبالغي را به عنوان وجه بليت دريافت مي کرده است.

سرهنگ لطفي عنوان داشت: اين متهم همچنين با جعل عناويني همچون فرزند يکي از فرماندهان عالي رتبه نظامي کشور و مسئولان دولتي، با وعده هاي دريافت وام هاي سنگين با نرخ سود پايين، اقدام به کلاهبرداري از شهروندان کرده و ضمن فريب آنها وجوه قابل توجهي را از آنها دريافت مي کرد.

رئيس پليس امنيت عمومي تهران بزرگ ادامه داد: در بررسي هاي اوليه از سوي ماموران مشخص شد که اين کلاهبردار، در استان هاي، بوشهر، البرز، اصفهان و تهران اقدام به کلاهبرداري کرده است.

وي اظهار داشت: به اين ترتيب تحقيقات پيرامون شناسايي محل سکونت متهم گسترده تر شد و در نهايت اين متهم چندي پيش از سوي ماموران در تهران دستگير و پس از بازجويي هاي تخصصي به جرم خود مبني بر جعل عنوان و کلاهبرداري اعتراف کرد.

رئيس پليس امنيت عمومي تهران بزرگ ضمن توصيه به شهروندان در خصوص فعاليت هاي مجرمانه کلاهبرداران در فضاي مجازي و به صورت پيامکي، از آنها خواست در صورت برخورد با موارد مشکوک و مشابه مراتب را به پليس اطلاع دهند تا برخوردهاي قانوني با موضوع صورت گيرد.

سرهنگ لطفي در پايان خاطرنشان کرد: برابر هماهنگي هاي به عمل آمده با مقام قضائي، متهم پرونده هم اکنون با قرار قانوني و براي شناسايي ساير جرايم در اختيار ماموران پليس امنيت عمومي تهران بزرگ قرار دارد و شکات و مالباختگان جهت شناسايي و يا پيگيري پرونده مي توانند به مرکز عمليات ويژه اين پليس واقع در بزرگراه جلال آل احمد، خيابان ناظريان قمي، کوچه پارک، پلاک 1 مراجعه و يا با شماره تلفن 21868844 تماس بگيرند

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *