حمايت نماينده ولي فقيه و امام جمعه شهر کرد از طرح ارتقاء امنيت اخلاقي و اجتماعي ناجا

 نماينده ولي فقيه و امام جمعه شهر کرد استان چهارمحال و بختياري از طرح ارتقاء امنيت اخلاقي و اجتماعي نيروي انتظامي، حمايت کرد.
به گزارش سادس به نقل از پايگاه خبري پليس، حجت‌الاسلام «محمدعلي نکونام» روز گذشته در خطبه‌هاي نماز جمعه شهرکرد با اشاره به اينکه امنيت اجتماعي از ضرورت‌هاي مهم جامعه است، اظهار کرد: امنيت اجتماعي يعني حاکم شدن فضايي که مردم در آن فرهنگ ديني خودشان را ترويج کنند و راهي براي نفوذ فرهنگ بيگانه نباشد.

وي تصريح کرد: امروز عده اي از سوي بيگانه اجير شده اند امنيت اجتماعي و امنيت کسبه را مخدوش کنند و بدحجابي، مزاحمت ها و بي بندو باري ها را ترويج دهند.

نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري افزود: ترويج اين فرهنگ از طريق ماهواره‌ها و شبکه‌هاي اجتماعي انجام مي‌گيرد و بايد در اين زمينه از نيروي انتظامي که در مقابله با اين موضوع وارد ميدان شده است، حمايت کرد.

امام جمعه شهر کرد، گفت: نيروي انتظامي در اين مقطع خوب به ميدان آمده اما نيازمند کمک و حمايت است البته بايد در جاهايي هم بيشتر ورود کند، در جاهايي ورود مي کند اما شما نيستيد و عده اي به جاي حمايت از ناجا از آن مجرم و بدحجاب حمايت مي کنند لذا شما بايد حمايت کنيد و جاي امر به معروف همين جاست.

نماينده ولي فقيه در چهارمحال وبختياري بيان کرد: امر به معروف و نهي از منکر در زمينه ايجاد امنيت اجتماعي نقش مهمي دارد.

حجت‌الاسلام نکونام با بيان اينکه مهم‌ترين دغدغه اهل تقوا در اين مقطع، بهره نبردن از برکات ماه عظيم رمضان است، خاطرنشان کرد: اينکه روزه انسان اهل تقوا فقط نخوردن و نياشاميدن باشد نيز دغدغه‌اي براي او است.

وي اظهار کرد: نخوردن و نياشاميدن فرع است و اصل اين است که انسان روزه همه جانبه بگيرد و تمرين کند تا به وسيله اين روزه‌داري جامع مهيا شود که از غفران الهي بهره‌مند و آمرزيده شود.

نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري تصريح کرد: ماه رمضان بايد آغاز يک حرکت جديد همراه با آمرزش باشد و مومنين مي‌توانند با مطالعه و تحقيق، راه‌هاي آمرزش در اين ماه را بررسي کنند.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اينکه برنامه‌هاي قرآني در ماه مبارک رمضان گسترش مي‌يابند، افزود: اين اتفاق مثبتي است که در سطح استان چهارمحال و بختياري نيز براي چهارمين سال اجرا مي‌شود و بايد از دست‌اندرکاران آن تقدير کرد.

حجت‌الاسلام نکونام گفت: برنامه‌هاي قرآن خواني و جزء خواني بايد همراه با تفسير انجام شوند و اگر تفسير نشود کارايي برنامه کم است.

وي خاطرنشان کرد: جوانان بايد از ماه مبارک رمضان در جهت معرفت‌افزايي استفاده کنند و اجازه ندهند اين فرصت به غفلت بگذرد.

نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري با اشاره به آيه‌هاي 75 و 76 سوره مبارکه توبه، اظهار کرد: خداوند در اين آيه‌ها مي‌فرمايد عده‌اي هستند که قول مي‌دهند اگر خداوند به آن‌ها مالي اعطا کند انواع صدقات را ادا مي‌کنند و در نظام اقتصادي جامعه اسلامي سهيم مي‌شوند اما وقتي خداوند از فضل خودش به آن‌ها مالي اعطا مي‌کند بخل مي‌ورزند و خمس و زکات آن مال را نمي‌دهند.

حجت‌الاسلام نکونام افزود: در آيه‌هاي بعد آمده است که آن‌ها نه تنها خمس نمي دهند بلکه خمس‌دهنده‌ها را تمسخر نيز مي‌کنند.

وي گفت: کساني که به جامعه اسلامي خيانت مي‌کنند بايد بدانند که عذاب پروردگار در انتظار آن‌ها است.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به مناسبت‌هاي هفته، خاطرنشان کرد: امروز مهم‌ترين خروجي همه دستگاه‌هايي که روز يا هفته‌اي به نام‌شان است و نمره بالايي دارد، اقتصاد مقاومتي است.

نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري اظهار کرد: امروز اقتصاد مقاومتي، اولويت اول در کشور است که به وسيله آن مي‌توان از نفوذ دشمن جلوگيري کرد، کشور را توانمند ساخت و دست رد به زياده‌خواهي‌هاي دشمن زد.

حجت‌الاسلام نکونام تصريح کرد: جهاد کشاورزي ميدان زيادي براي عمل به اقتصاد مقاومتي دارد و بايد بگونه‌اي عمل کند که در اين محصولات واردات صورت نگيرد و علاوه بر آن عرصه‌هاي صادرات اين محصولات را نيز تقويت کند.

وي افزود: چهارمحال و بختياري در زمينه صنايع دستي اين ظرفيت را دارد که با استان‌هاي ديگر مخصوصا استان‌هاي همجوار رقابت کند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *