افزایش ۲ کیلومتری متوسط سرعت خودروها از روز گذشته

 

جانشین فرمانده ناجا از افزایش دو کیلومتری متوسط سرعت خودروها در ۲۴ ساعت گذشته در جاده‌های کشور خبر داد.

به گزارش سادس، سردار اسکندر مومنی، در جمع خبرنگاران در سمنان اظهار کرد: متاسفانه این افزایش سرعت متوسط خودروها، خبر خوبی نیست و می‌تواند بر حجم سوانح ترافیکی تاثیر سویی داشته باشد.

وی با بیان اینکه متاسفانه در روزهای منتهی به تحویل سال رانندگان تلاش می‌کنند زودتر به مقصد برسند و همین عجله و شتاب عامل بسیاری از سوانح رانندگی می‌شود، افزود: از همین رو بیش از ۴۰ درصد تصادفات جاده‌ای ایران در ۲۴ ساعت گذشته از نوع واژگونی بوده که عامل آن عجله و شتاب ، عدم استراحت کافی و خواب‌آلودگی رانندگان بوده که این نیز خبر بسیار ناخوشایندی است.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به اینکه حجم بسیار بالایی از سفرها در ایران به مقصد مشهد مقدس انجام می‌شود، افزود: بسیاری از هم‌وطنان می‌خواهند که در لحظه تحویل سال در حرم امام‌رضا(ع) باشند و از همین رو محورهای منتهی به مشهد و از جمله محور تهران-مشهد که بخش عمده آن در استان سمنان است از پرترددترین جاده‌های کشور در دو روز گذشته بودند.

سردار مومنی از افزایش حجم سفرها در اکثر محورهای کشور خبر داد و گفت: متاسفانه با وجود اینکه سرعت بالا نقش بسیار مهمی در افزایش تصادفات جاده‌ای دارد اما بسیاری از رانندگان برای رسیدن به مقصد عجله دارند و همین به افزایش سوانح ترافیکی کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه هرچقدر که سرعت کمتر باشد کنترل راننده بر خودرو بیشتر است، اضافه کرد: از طرفی در صورت وقوع تصادف نیز هر چقدر که سرعت بیشتر باشد متاسفانه شدت برخورد و شدت حادثه نیز بیشتر خواهد بود لذا توصیه ما به مردم و رانندگان این است که با سرعت مطمئنه حرکت کنند و خدای ناکرده برای یک ساعت زودتر رسیدن به مقصد عجله و شتاب نکنند چرا که مهم ایمن رسیدن و نه زودتر رسیدن است.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه بی‌تردید امسال شاهد افزایش همراهی‌ و همکاری مردم با پلیس خواهیم بود، یادآور شد: مطمئنا مردم خوب کشور ما همه توصیه‌های پلیس را جدی خواهند گرفت و ان‌شاالله در پایان تعطیلات نوروزی شاهد کاهش چشمگیر تصادفات و خصوصا تلفات جاده‌ای در سراسر کشور خواهیم بود.

وی خواستار همراهی همه رانندگان و مسافران با پلیس شد و گفت: پلیس این امکان را ندارد که در کنار هر راننده یک پلیس بگذارد لذا انتظار ما این است که رانندگان و سرنشینان خودروها خود مدیریت کنند تا سفری ایمن داشته باشند.

مومنی به تمجید از همکاری و تعامل خوب بین مسئولان استان سمنان اشاره و اظهار کرد: خوشبختانه در استان سمنان از استانداری و فرمانداری‌ها تا پلیس، هلال‌احمر، اورزانس، نیروهای امدادی، اداره راه، امدادخودروها و آموزش و پرورش و…همه با هم هماهنگ هستند و همین زمینه را برای خدمات دهی خوب به هموطنان فراهم کرده است.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *