رضایت مقام معظم رهبری از عملکرد نیروی انتظامی

وزیر کشور گفت:نیروی انتظامی در عملکرد خود موفق بوده و رشد مطلوب داشته و رضایت مقام معظم رهبری را نیز کسب کرده است.

به گزارش سرویس اجتماعی سادس ، “رحمانی فضلی” در دوازدهمین همایش سراسری روسای پلیس راهور ناجا اظهار داشت: نیروی انتظامی با توجه به تنوع و گستردگی مأموریت ها در ابعاد مختلف ،موضوعات و مقاطع بسیار حساس توانسته مأموریت های خود را به نحو مطلوبی انجام دهد.
وی افزود: آمارها و شاخص های ارزیابی عملکرد ناجا در حوزه های دیگر بسیار مثبت ، رو به بهبود و رشد و مطلوب بوده که باید از تلاش و زحمات کارکنان خدوم آن تشکر کرد.
وزیر کشور با بیان اینکه تنوع مأموریتی ناجا را در کمتر سازمانی شاهد هستیم ، گفت: همه دستگاه ها، بخشی هستند اما نیروی انتظامی بین بخشی است و در ابعاد مختلف مأموریت هایی نظیر امنیت عمومی ، اجتماعی و … بر عهده دارد؛ چند وجهی بودن و تعدد وظایف و مأموریت ها و … موجب شده تا نیروی انتظامی به عنوان یک سرمایه عظیم در حوزه مأموریتی در کشور به شمار آید.
جانشین فرمانده معظم کل قوا در نیروی انتظامی تصریح کرد: پلیس از نظر قدرت تصمیم گیری و جمع نگری و همچنین تحلیل و دید همه جانبه خوب عمل کرده و ذهنی فعال و سیال داشته که این به دلیل تنوع و سرعت کار است چون پلیس در همه موارد سریع پاسخ می دهد.
رحمانی فضلی ادامه داد: برای ۸۰ میلیون نفر از جمعیت کشور در چارچوب مقررات اسلامی در حوزه جغرافیایی کشور خدمت می کنیم که این توفیق بزرگی است.
وی خاطرنشان کرد: جامعه اسلامی ما با تاسیس نظام مقدس براساس تفکرات ناب، نفس پاک، صادقانه، نیت موحدانه، رفتار سالم و انقلابی و توحیدی امام (ره) شکل گرفت و در این مسیر جوانان ناب و خالص به ما افتخار دادند تا این نظام را حفظ کنند و ما نیز بایستی این نظام را تقویت کنیم.
رحمانی فضلی، شرایط کشور در حوزه‌های مختلف را مطلوب عنوان و تصریح کرد: الحمدلله توانستیم در حوزه بین الملل فشارهای سیاسی و نظامی را به فرصت تبدیل کنیم و امروز ایران هراسی در اقل ممکن است.
وی ادامه داد: شرایط امروز ما با شش یا هشت سال قبل که دائما به حمله نظامی تهدید می شدیم، قابل قیاس نیست؛ در شرایط فعلی منطقه‌ به عنوان یک نیروی موثر حضور داریم.
وزیر کشور با بیان اینکه با اعتقادات دینی مبتنی بر کمک به مستضعفان، برای کمک به مردم کشورهای منطقه تلاش می کنیم، گفت: در حالی که در منطقه شاهد یک جنگ جهانی در ابعاد منطقه‌ای هستیم و نیروهای موثر دنیا از هر روشی استفاده می‌کنند؛ ما در این عرصه توانسته‌ایم در دل مردم مسلمان منطقه جا باز کنیم و این توجه مردم منطقه به ایران جایگاه کشورمان را بسیار ارتقاء داده و در مقابل آمریکا به عنوان منفورترین نیرو حاضر در منطقه شناخته می‌شود.
رحمانی فضلی با بیان اینکه بنا به اعتراف دوست و دشمن، کشور ما، بالاترین امنیت منطقه را دارد، آن هم از نوع امنیت پایدار که مبتنی بر وحدت مردم است، بیان کرد: این وحدت مردم در منطقه علیرغم تنوع قومی و جغرافیایی زبانزد است که ما آن را مدیون اسلام و هدایت‌های داهیانه مقام معظم رهبری هستیم.
وی به موضوع انتخابات پیش رو اشاره کرد و ادامه داد: انتخاباتی که در کشور برگزار می شود، انتخابات واقعی است و احزاب فعال در ایران در مناسبات مختلف حضور با نشاط و آزادی دارند که نشانه نشاط سیاسی در کشور است؛ حتی در حوزه سیاسی علی رغم تحریم ها و فشارهای سال های اخیر، تورم را به حد قابل قبول رسانده‌ایم و با نسخه رهبری یقینا مشکل بیکاری و تورم حل می‌شود.
جانشین فرمانده کل قوا در نیروی انتظامی با تاکید براینکه ما آسیب‌ها و ضعف‌ها را نادیده نمی‌گیریم، تصریح کرد: در حوزه‌های مختلف ار جمله حوزه دانش‌های روز دنیا، دست برتر را داریم و در لبه علم روز قرارگرفته ایم.
وزیر کشور در ادامه با بیان اینکه مردم در برهه های مختلف با آرمان های دینی و ملی همگامی دارند، گفت: مثلا در برخی مناسبت ها، نگرانی هایی در خصوص برگزاری فوتبال در دهه محرم وجود داشت و حتی عده ای صحبت از لغو این مسابقه را مطرح می کردند اما با برنامه ریزی های صورت گرفته و نیز اقدامات نیروی انتظامی که بالاترین نقش را در این زمینه داشت، نشان داد با اعتماد به مردم یک فوتبال عاشورایی ۱۰۰ هزار نفره را به نمایش گذاشتیم و از این طریق توانستیم فرهنگ عاشورا را به دنیا نشان دهیم.
رحمانی فضلی با بیان اینکه مهم ترین موضوع مطروحه در کشور ، “مردم” ، هستند، گفت: با نگاهی به ادبیات امام راحل (ره) در می یابیم که بیشترین کلمه مورد استفاده ایشان پس از اسلام، مردم هستند، لذا موظف هستیم که در خدمت مردم باشیم و آنها را فراموش نکنیم.
وزیر کشور به موضوع امید و نشاط اشاره کرد و گفت: باید کاری کنیم که مردم امید داشته باشند و اعتماد کنند؛ وقتی که مردم جمع شده و رأی می دهند وظیفه ما فعالیت هایی است که به مردم امید دهد و این امر شدنی است.
رحمانی فضلی تصریح کرد: در صورتی که مردم نظم ، اقتدار و نتایج اقدامات را ببینند امیدوار می شوند نباید با طرح مشکلات و سیاه نمایی حس ناامیدی را تقویت کرد.
وی افزود: جامعه خمود و منفعل نمی تواند جامعه بانشاطی باشد؛ باید به مردم نشاط دهیم چرا که جامعه بانشاط ، پویا و فعال است باید با تفکر توحیدی جامعه را مملو از نشاط کنیم.
این مقام ارشد وزارت کشور خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی در نشاط جامعه نقش دارد؛ ایجاد و تأمین امنیت، مهم ترین مسئله ای است که بر عهده این نیرو می باشد، در صورتی که مردم احساس امنیت کنند ، احساس نشاط هم خواهند کرد.
رحمانی فضلی به مراسمات و مناسبت هایی نظیر عید نوروز اشاره کرد و گفت: باید عید نوروز سرشار و مملو از نشاط باشد ، لذا بایستی تلاش کنیم نوروزی بانشاط و پویا به مردم هدیه دهیم و ناجا در این رابطه نقش سازنده ای دارد.
وزیر کشور به اقدامات و فعالیت های نیروی انتظامی و پلیس راهور در ایام سال خصوصا نوروز اشاره کرد و گفت: شخصا لحظه به لحظه همه مسائل در حوزه ناجا را پیگیری کرده و به دولت گزارش می دهم و همه قدردان زحمات و تلاش های کارکنان ناجا هستیم؛ کنترل در جاده ها در شرایط بحرانی، برخورد با مردم ، سازماندهی مراسماتی نظیر اربعین، اخذ و صدور گذرنامه تا امنیت مرزها و … از جمله این اقدامات به شمار می آید.
رحمانی فضلی به مأموریت اربعین اشاره کرد و گفت: دو میلیون و ۴۰۰ هزار زائر را از درب خانه هایشان با تأمین غذا ، آب ، دارو و درمان ، اقامت و … به کشور دیگری سالم برده و دم درب خانه هایشان سالم برگرداندیم و این موضوع نشاط یک ماهه ای را به جامعه تزریق کرد که به نشاط اجتماعی تبدیل شد.
جانشین فرمانده معظم کل قوا در ناجا با تأکید بر اینکه برخورد با مردم باید صادقانه و اخلاقی باشد، تصریح کرد: نیروی انتظامی با هنجارشکنان که نظم جامعه را مورد خدشه قرار می دهند با قاطعیت برخورد کند.
رحمانی فضلی خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی در عملکرد خود موفق بوده و رشد مطلوب داشته به گونه ای که رضایت مقام معظم رهبری را کسب کرده است؛ البته معظم له توصیه کردند که باید به ناجا بیشتر رسید و حقوقشان را تأمین کرد.
وزیر کشور در خاتمه از نیروی انتظامی به عنوان نماد اقتدار و اخلاق در جامعه نام برد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *