همایش مدیران دفاترنمایندگی استان‌ها شرکت بهساز ملت در تهران برگزار شد


هشتمین همایش سراسری راهبردی و هم اندیشی مدیران و رؤسای دفاتر استانی معاونت عملیات شرکت طرح واندیشه 16 و 17 خرداد ماه در هتل اسپیناس تهران برگزار ‌شد.

به گزارش سادس در این همایش 2 روزه که با حضور آقای تاهباز مدیرعامل، احمد مولوی قائم مقام مدیرعامل، معاونین و مدیران مستقل، دکتر عصاری رییس هیات امناء مرکز آموزش علمی – کاربردی وابسته به شرکت، مدیران و کارشناسان معاونت عملیات، مدیران و روسای دفاتر استانی معاونت عملیات و مسئولین عملیات دفاتر نمایندگی برگزارشد ضمن بررسی عملکرد سال 94 و معرفی برنامه‌های سال 95 این معاونت و نیز معرفی مدیران نمونه استانی در شاخص عملکرد، به مشکلات دفاتر نمایندگی استان‌ها در حوزه‌های مختلف توسط معاونین و مدیران مستقل پاسخ داده شد.

بنابر این گزارش در روز اول همایش سید رحمان حسینی معاونت عملیات با ارائه آماری از عملکرد سال 94 این معاونت و تشریح برنامه‌ها و راهبرد هدف گذاری شده معاونت عملیات در سال جاری، بر تلاش بیشتر مدیران و روسای دفاترنمایندگی در راستای ثبت عملکردی بهتر نسبت به سال گذشته تأکید کرد.

وی همچنین افزود: در سال 94 عملکرد این معاونت 50 درصد بیش از برنامه هدف گذاری شده بود ضمن اینکه دفاتر نمایندگی استان‌‌های مازندران، کرمانشاه و همدان در بخش وصول نسبت به استان‌های دیگر موفق تر عمل کردند.

معاونت عملیات در رابطه با پروژه بانک تجارت در استان‌ها که در دو ماه آخر سال ۹۴ به این معاونت عملیات استان‌ها ارجاع شده بود، گفت: با عملیاتی کردن فعالیت این پروژه در ۲۰ استان، موفقیت خوبی را رقم زدیم که جا دارد از همکاران قدردانی کنم.

بنابر این گزارش وی در ادامه گفت: از جمله اهداف مهم این همایش دوروزه ارزیابی عملکرد دفاتر استان‌ها، بحث و تبادل نظر با مدیران دفاتر در راستای تحقق بهتر اهداف و همچنین برنامه‌ریزی به منظور ایجاد وحدت رویه در تمامی دفاتر نمایندگی است.

حسینی همچنین میزان ورود پرونده‌های سال 94 نسبت به سال 93 را دارای رشد عنوان کرد که علت آن پرونده‌های تکرار سیستمی بوده است.
وی در عین حال افزود: با فراخوانی که در پایان سال 94 انجام شد بخش عظیمی از پرونده‌های تکرار سیستمی از کارتابل ها خارج و اکنون حدود 90 درصد از پرونده های واقعی هستند.

معاونت عملیات تعامل خوب با کارفرما در راستای اعتمادسازی در کارفرما، صداقت، سرعت عمل و وصول محور بودن و نه کارمزد محور بودن را از جمله مهمترین خط مشی‌های این معاونت در سال 95 مطرح کرد.

سید رحمان حسینی در پایان ساماندهی نیروی انسانی، تغییر رویکرد وصول از غیرنقدی به نقدی و برنامه‌ریزی در جهت تسهیل دریافت مواد اولیه (پرونده) از بانک‌ها را از دیگر برنامه‌های راهبردی این معاونت در سال ۹۵ برشمرد.

برپایه همین گزارش سید رامین مدنی زاده معاون توسعه و سرمایه انسانی، مهندس سید رضا جلال معاون اجرائی،تقی قربانی مدیر حراست، دکتر عصاری رییس هیأت امناء مرکز آموزش علمی – کاریردی وابسته به شرکت و مهندس محمدرضا بردال مدیر فناوری اطلاعات نیز از جمله سخنرانان روز اول این همایش بودند که هر یک به طور جداگانه به بیان مطالبی از برنامه های سال جاری حوزه تحت مدیریت خود در ارتباط با دفاتر نمایندگی پرداختند و در ادامه به سئوالات مدیران و روسای دفاتر نمایندگی در حوزه معاونت و مدیریت خود پاسخ دادند.

سید رامین مدنی زاده، معاون توسعه و سرمایه انسانی درخصوص بحث ارتقای شغلی گفت: طبق قوانین مصوب سازمان تامین اجتماعی و سایر قوانین نافذ مرتبط با حوزه کار؛ سازمان‌ها و بنگاه‌های اقتصادی فعال در بخش های مختلف که به نوعی نسبت به اشتغال نیروی انسانی فعالیت می کنند باید طرح طبقه بندی مشاغل را اجرایی کنند که بر اساس آن نسبت به ارتقای شغلی در حوزه های مختلف پرداختی،رفاهی و غیره این موضوع اعمال می‌شود .

وی افزود: اقدامات لازم برای ارتقای شغلی همکاران مشمول طرح در شرکت طرح واندیشه در قالب طبقه بندی مشاغل انجام شده و بزودی به ذینفعان ابلاغ می شود.

معاون توسعه و سرمایه انسانی خاطرنشان کرد: اقدام مهم دیگری که در دست اجراء داریم برنامه ریزی مدون برای تعیین و محاسبه درآمد و هزینه برای تمامی همکاران استانها و ستادی است که این مهم از جمله دستور کار این معاونت است.

در ادامه سید رضا جلال، معاونت اجرایی رفاه و پشتیبانی نیز در ابتدا به فعالیت معاونت اجرایی اشاره کرد و گفت: معاونت اجرائی تلاش می‌کند ضمن کاهش هزینه‌ها در فرایند فعالیت‌های خود، از شیوه‌ها و متد‌های به روز استفاده کند.

وی در این همایش به تشریح مهم‌ترین مأموریت این معاونت از جمله بسترسازی با هدف افزایش کارآیی پرسنل مانند بهبود فضای کار و رفاه آن‌ها پرداخت.

وی صرفه‌جویی حداکثری در مصرف انرژی با استفاده از روش‌های مختلف اصلاحی، فعالیت‌های عمرانی و توجه بیشتر به تسهیلات اعتباری را از مهم‌ترین برنامه‌های معاونت اجرائی در سال ۹۵ اعلام کرد.

جلال تصریح کرد: به طور کلی هدف معاونت اجرایی خدمات رسانی مطلوب، بسترسازی و ایجاد رضایت مندی و انگیزه در همکاران می باشد که بخش عمده خدمت رسانی بحث تسهیلات اعتباری، وام دانشجویی ، وام ازدواج و کمک هزینه سفر می باشد. وی در پایان تاکید کرد:همه تلاش این معاونت خدمات رسانی یکسان به همکاران در تهران و شهرستان‌ها است.

تقی قربانی، مدیر حراست نیز در این همایش با اشاره به وظایف این مدیریت در حفاظت از پرسنل، اسناد و مدارک سازمانی، IT، اموال منقول و غیرمنقول شرکت و حقوق مشتریان و همچنین تأکید بر نقش پررنگ حراست به عنوان مشاوری امین برای مدیران ارشد و دقت نظر بیشتر نسبت به عملکرد کار‌شناسان وصول، پیگیری و تعیین صلاحیت افراد با هدف شناخت افراد اصلح برای همکاری با شرکت را از وظایف راهبردی این مدیریت دانست.

وی افزود: تسهیل در انجام امور و فعالیت ها، رفع مشکلات احتمالی و تعامل بین واحدها از برنامه مهم مدیریت حراست است.
قربانی به افزایش نقش کنترلی و نظارتی واحد حراست بعد از حذف مدیریت بازرسی از چارت سازمانی شرکت نیز اشاره کرد و گفت: به شکل سیستمی و با توجه به دسترسی هایی که در اختیار داریم عملکرد دفاتر را رصد می کنیم.

مدیر حراست افزود: در بازدید از دفاتر نمایندگی استان‌ها سعی می کنیم با اطلاعات کامل با همکاران دیدار داشته باشیم و هدف ما از این دیدارها تعامل بین تمام واحدها و همکاران به منظور تسهیل در وظایف و مأموریت های آنها و رفع مشکلات شان در حد مقدورات سازمانی است .

قربانی در پایان به اقدامات دیگر مدیریت حراست از جمله شناسایی و برخورد جدی با عوامل شایعه پرداز در شرکت ، بررسی شکایات همکاران ،تهیه و انتشار توصیه های حراستی در قالب ایمیل جهت پیشگیری از آسیب های احتمالی ، شناسایی کارشناسان توانمند و فعال و معرفی آنان به معاونت ها نیز اشاره کرد.

دکتر عصاری، رییس هیات امناء مرکز آموزش علمی – کاربردی وابسته به شرکت طرح و اندیشه بهساز ملت سخنران بعدی همایش 2 روزه معاونت عملیات بود که راه اندازی مرکز آموزش علمی – کاربردی وابسته به شرکت طرح و اندیشه بهساز ملت را منجر به توجه بیشتر جامعه علمی کشور به وصول مطالبات به عنوان یک علم و دانش دانست.
وی گفت: اقدام ارزنده شرکت طرح واندیشه در ایجاد مرکز آموزش علمی – کاربردی تخصصی وصول مطالبات باعث شد که این رشته در میان رشته های مختلف دانشگاهی جایگاه مناسبی پیدا کند.

وی افزود: در این مرکز بیش از 500 دانشجو در دو مقطع کاردانی و کارشناسی در رشته های امور بانکی و وصول مطالبات در حال تحصیل هستند که در در6 رشته تحصیل می کنند، عصاری 50 درصد از دانشجویان این مرکز را کارکنان طرح واندیشه و مابقی را از شاغلین سایر بانک ها و داوطلبان آزاد دانست .

رییس هیات امناء مرکز آموزش علمی – کاربردی شرکت طرح واندیشه خاطرنشان کرد: از برنامه های آتی این مرکز علاوه بر توجه ویژه به حوزه ITو بانکداری الکترونیک ،مطالعه در خصوص تأسیس نمایندگی مرکز در استان های خراسان رضوی و مازندران، ایجاد دوره های تحصیلات تکمیلی و دوره های مهارت آموزی (تک پودمان) است.

دکتر عصاری در ادامه گفت: حوزه بانکداری الکترونیکی یک نیاز عام برای نظام بانکی است که در سیستم آموزشی کشور به این مسئله توجه کمی شده است لذا در نظر داریم بیشتر به آن بپردازیم همچنین در این مرکز به مبحث اعتبارسنجی نیز توجه شده است.

وی افزود: در صدد هستیم  با هدف کمک به تحصیلات تکمیلی مدیران بانک ها شرایطی را فراهم کنیم تا امکان همکاری با دانشگاه های خارج از کشور ایجاد شود.

رییس هیات امناء مرکز آموزش علمی – کاربردی در پایان عنوان داشت: به طور کلی هرچه آموزش در مجموعه بیشتر باشد بالندگی و موفقیت شرکت نیز به همان میزان افزایش می یابد .

بنا بر این گزارش مهندس بردال، مدیر فناوری اطلاعات نیز در این همایش درباره اقدامات بخش فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: خدمات حوزه فناوری اطلاعات به صورت کلی به 7 محور اصلی سامانه جم ، خدمات مبتنی بر اطلاعات پرونده ها ، مراکز داده، شبکه و ارتباطات، سخت افزارها ، پشتیبانی کاربران و حوزه امنیت تقسیم می شود.

وی افزود: آنچه که مهم است تاثیرگذاری این خدمات بر تامین خدمات و نیازهای شرکت و پرسنل می باشد چراکه این حوزه ها به صورت زنجیروار به یکدیگر متصل هستند و ضرورت دارد با یک برنامه دقیق مدیریت شوند.

مدیر فناوری اطلاعات در ادامه خاطرنشان کرد: به عنوان مثال هماهنگی مجموعه ها درتأثیری که سامانه جم بر بحث زیرساخت و کیفیت پرونده ها می گذارد و یا کیفیت دستگاه هایی که کاربر از آن استفاده می کند، نحوه پشتیبانی و تعاملی که در بحث ارائه خدمات وجود دارد حاصل زنجیروار بودن خدمات است.

بردال عنوان داشت: حوزه IT حوزه پیچیده وسختی است بنابراین لازم است همیشه برنامه های مدونی را برای ارائه خدمات بهتر داشته باشیم.

وی افزود: به طور کلی بر اساس رسالت سازمانی که خود برنامه هایی را تدوین کرده ایم و برای هر بخش از خدمات پروژه هایی را در نظر گرفته ایم که با تمام توان سعی در اجرای هر چه بهتر آن داریم.

به گزارش روابط عمومی شرکت بیشترین سئوالات و مشکلات مدیران و روسای دفاتر نمایندگی به ترتیب در حوزه مدیریت فناوری اطلاعات و معاونت توسعه و سرمایه انسانی متمرکز بود که مسئولان مربوطه به بخشی از آنها در همایش پاسخ دادند و بخشی نیز به پیگیر ها و پاسخ های بعد از همایش موکول شد .

براساس این گزارش ناصر تاهباز مدیرعامل شرکت طرح واندیشه آخرین سخنران روز اول همایش 2 روزه معاونت عملیات بود که ضمن تسلیت سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و گرامیداشت قیام 15 خرداد ، فرارسیدن ماه مبارک رمضان را نیز تبریک گفت و برای حاضران در همایش قبولی طاعات و عبادات آرزو کرد .

وی در ادامه در ادامه با اشاره به گزارش عملکرد سال 94 معاونت عملیات که توسط سید رحمان حسینی معاون ارائه شد ضمن قدردانی از تلاش های صورت گرفته خصوصاً اقدامات سه ماهه پایان سال 94 ، انتظار خود از دفاتر نمایندگی را به مراتب بیش از عملکردی دانست که در سال گذشته ارائه شد .

تاهباز با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی کم نظیر دفاتر نمایندگی استانها ، یادآور شد در صورتی که از همه ظرفیت های این دفاتر استفاده بهینه می شد بدون شک میزان وصولی بیش از مبالغی بود که سال گذشته محقق شد.

مدیرعامل شرکت در بخش دیگری از سخنان خود در جمع مدیران و روسای دفاتر نمایندگی استانها از جمله برنامه های راهبردی سال 95 را تفکیک دفاتر موفق تر از دفاتر فاقد عملکرد مناسب ، خودگردان کردن دفاتر نمایندگی ، تهیه و اجرای استاندارد تعداد پرونده های مطالباتی نسبت به هر کارشناس و تجدید نظر در ادامه فعالیت دفاتر ناکارآمد اعلام کرد .

به گزارش روابط عمومی وی همچنین از ساماندهی بخش بازاریابی شرکت ، اعمال مدیریت شدید در هزینه ها و بازنگری در نحوه برگزاری همایش ها خبر داد .

تاهباز در بخشی دیگری از سخنانش به نقش نظم در فعالیت های شرکت اشاره کرد و گفت: نظم در کارها بسیار اثرگذار است و در تعامل بین مرکز و استان ها می بایست این مهم همیشه مدنظر قرار گیرد.

وی افزود: اگر از شرکت طرح و اندیشه بهساز ملت به عنوان یک وزنه خوب در بانک ملت یاد می شود قطعا به این دلیل است که شرکت توانسته از همه امکاناتش ، چه در داخل و خارج از شرکت بهترین استفاده را ببرد.

مدیرعامل شرکت طرح و اندیشه بهساز ملت همچنین افزود: مدیران شرکت باید توجه داشته باشند که زمانی می توانند عملکرد خوبی داشته باشند که خلاق باشد، کار ایجاد کنند و وضعیت حوزه فعالیت خود را از یکنواختی خارج کنند.

تاهباز خاطرنشان کرد: مجموعه ما باید مجموعه ای باشد که هر روزش بهتر از روز قبل بوده و همیشه به دنبال اجرای اقدامات جدیدتر و کارآمدتر باشد. همکاران می بایست فعالیتشان در حوزه های توسعه کار، تنوع فعالیت و توسعه بازار بیشتر و مفیدتر باشد.

برپایه همین گزارش همچنین معرفی آقایان آرش کشاورز و روح اله یک دهقان مدیران عملیات استان های بانک ملت و تجارت معاونت عملیات به مدیران و روسای دفاتر نمایندگی حاضر در همایش ، تشکیل کارگروههای تخصصی با حضور سید رحمان حسینی معاون عملیات ، خانم آقا محمدی مدیر هماهنگی و آقایان آرش کشاورز و یکه دهقان مدیران عملیات استانهای بانک ملت و تجارت این معاونت ، اهدای لوح تقدیربه مدیران و روسای موفق دفاتر نمایندگی و مسئولین دفاتر فرعی ، برررسی عملکرد دفاتر نمایندگی و معرفی نقاط مثبت و بیان نقاط منفی فرایند فعالیت آنها از جمله برنامه های محوری روز دوم این همایش بود.

گفتنی است که در پایان روز اول همایش شرکت کنندگان در این نشست دو روزه از برج میلاد تهران بازدید کردند.

 

 

 

 

 

 

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *