جنایت‌های مرد ژله‌ای چگونه کشف شد؟

 مدیرکل پزشکی قانونی استان فارس گفت: شناسایی مرد ژله‌ای براساس آزمایش DNA در آزمایشگاه ژنتیک پزشکی قانونی فارس انجام شد.

به گزارش سادس به نقل ازجام نیوز”، حکم اعدام مرد ژله‌ای به اتهام افساد فی‌الارض و تجاوز به‌عنف ١۶ خرداد در ملأعام در شیراز اجرا شد. این فرد به اتهام افساد فی‌الارض و ایجاد ناامنی به‌طور گسترده در سطح شیراز از طریق ورود به‌عنف شبانه به منازل تعداد زیادی از شهروندان و هتک حرمت نوامیس و تجاوز به اعدام محکوم شد.

شگرد متهم که به مرد ژله‌ای معروف است، این گونه بود که از ١٢ شب تا ۵:٣٠ بامداد به صورت پنهانی وارد منازل مردم می‌شد و اعمال شوم خود را اجرا می‌کرد. این متهم گفته بود صد مورد ورود غیرقانونی به منزل داشت. دکتر غلامزاده، مدیرکل پزشکی قانونی استان فارس در گفت‌وگو با میزان در رابطه با معماهای کشف‌شده از این پرونده در پزشکی قانونی اظهار کرد: پیرو درخواست پلیس آگاهی فارس، مدارک مربوط به پرونده‌های تجاوز به‌عنف سریالی به آزمایشگاه سرولوژی و ژنتیک پزشکی قانونی استان فارس ارجاع شد و مورد بررسی‌های تخصصی و آزمایش‌های تکمیلی قرار گرفت.

وی گفت: در شناسایی با روش‌های پیشرفته تخلیص افتراقی DNA، الگوی کامل ژنتیکی یک فرد مذکر به دست آمد و پس از بررسی چندین نمونه ارسالی مبنی بر تجاوز مشخص شد که الگوی ژنتیکی به‌دست‌آمده از تمامی نمونه‌های دریافتی متعلق به یک فرد است. مدیرکل پزشکی قانونی استان فارس در ادامه بیان کرد: با توجه به اینکه الگوی ژنتیکی هر شخص منحصربه‌فرد است، از پلیس آگاهی فارس درخواست شد تا مظنونان را برای مطابقت با الگوی به‌دست‌آمده، به آزمایشگاه معرفی کنند.

غلامزاده ادامه داد: به ‌دنبال معرفی مظنونان به آزمایشگاه ژنتیک پزشکی قانونی فارس و در پی تلاش پرسنل این آزمایشگاه، نتیجه تأیید مطابقت کامل الگوی ژنتیکی یکی از این افراد با الگوی ژنتیکی به‌دست‌آمده از چندین نمونه دریافتی در کمترین زمان ممکن به پلیس آگاهی فارس اعلام شد. وی همچنین گفت: پس از شناسایی قطعی این فرد توسط آزمایشگاه ژنتیک، وضعیت روحی-روانی وی در کمیسیون‌های روان‌پزشکی این اداره کل بررسی شد که سلامت کامل روحی و روانی این فرد را تأیید کرد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *