مهار مجرمان با به کارگيري دانش و مهارت پليس / جغرافياي جرم؛ مبناي اقدامات پليس آگاهي

رئيس پليس آگاهي ناجا با بيان اينکه فرآيند کنترل و مهار مجرمان بايد با به گارگيري دانش پليسي و تجهيزات نوين محقق شود ، گفت : اقدامات پليس آگاهي براي کاهش جرايم بايد بر مبناي جغرافياي جرم و ميزان جمعيت صورت بگيرد .

به گزارش سادس ، سردار ” محمد رضا مقيمي” در جلسه قرارگاه مرکزي مبارزه با سرقت اظهار کرد : کاهش سرقت و استرداد اموال به مالباختگان از اولويت هاي پليس آگاهي در سال 95 است.

وي با بيان اينکه “آموزش ” در پيشبرد اهداف سازماني نقش کليدي و موثري دارد، افزود : ارتقاء مهارت هاي علمي و عملي کارکنان و تعالي سازماني با سرمايه گذاري در ” آموزش ” امکان پذير است.

رئيس پليس آگاهي ناجا ادامه داد: تمرکزپليس آگاهي سرمايه گذاري در راستاي کاهش جرايم بويژه سرقت و تشديد مبارزه با قاچاق است.

سردار مقيمي بيان کرد: به کارگيري نيروي انساني و تخصيص تجهيزات در راستاي مبارزه با اين دو اولويت؛ بويژه سرقت ، بايد بر مبناي جغرافياي جرم و ميزان جمعيت صورت بگيرد.

اين مقام عالي انتظامي با تاکيد بر لزوم کنترل مجرمان اضافه کرد : فرآيند کنترل و مهار مجرمان بايد با به گارگيري دانش پليسي و تجهيزات نوين محقق شود.

وي ” پيشگيري ” را مقدمه کاهش وقوع جرايم دانست و افزود : بايد از طريق رسانه ها ، آگاه سازي مردم و اطلاع رساني تقويت شود و از ظرفيت رسانه هاي جمعي و معاونت اجتماعي براي پيشبرد فرآيند ” عمليات رواني” بهره مطلوب را برد.

رئيس پليس آگاهي ناجا تاکيد کرد : “مشارکت دهي” مردم در کسب موفقيت ماموريت هاي سازماني يک ضرورت انکار ناپذير و بهره وري از ظرفيت شهروندان در توسعه نظم و امنيت کارآمد است.

سردار مقيمي با اشاره به لزوم فرهنگ سازي براي کاهش نگهداري اشياء گرانبها در منازل ، مطرح کرد : متاسفانه برخي از شهروندان وجوهات نقدي، طلاجات و … را در منزل نگهداري مي کنند و با توجه به سهولت سرقت اينگونه اموال و تبديل آن به احسنت ، تمرکز سارقان نيز بر سرقت وجوهات نقد، اشياء گرانبها و قيمتي است.

وي گفت : بايد فرهنگ استفاده از صندوق امانت در بانک ها براي  نگهداري وجوهات نقد ،طلا و جواهرات در جامعه تقويت شود چراکه تحقق اين مهم در کاهش سرقت موثر است.

گفتني است پنجاهمين جلسه قرارگاه مرکزي مبارزه با سرقت به رياست سردار ” محمد رضا مقيمي ” ، نمايندگان تام الاختيار بازرسي کل ناجا ، معاونت عمليات ناجا ، اطلاعات و امنيت عمومي ناجا و معاونين مبارزه با سرقت و اجتماعي پليس آگاهي برگزار شد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *