اجرای مأموریت های ملی و کلان نیازمند مشارکت همگانی / لزوم تقویت ابزارهای قانونی ناجا برای برخورد با قاچاقچیان / سهم ۶۵درصدی اشراف اطلاعاتی در کشفیات مواد مخدر

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه اجرای مأموریت های ملی و کلان نیازمند مشارکت همگانی است بر لزوم تقویت ابزارهای قانونی ناجا در برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر تأکید کرد

 به گزارش سادس ، سردار” حسین اشتری” در مراسم تکریم و معارفه روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان ؛ ماه مهمانی خداوند اظهار کرد: ان شاءالله از ساعات پایانی ماه شعبان ؛ ماه خضوع ، خشوع و استغفار نهایت بهره را ببریم و آماده ورود به ضیافت الهی باشیم.

وی با اشاره به نشست مسئولان نظام با مقام معظم رهبری،افزود: حضرت آیت الله امام خامنه ای ( مدظله العالی ) اهتمام ویژه ای برای شناسایی و احصاء آسیب های اجتماعی دارند و مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد از تأکیدات معظم له می باشد.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به نقش مهم و کلیدی ناجا برای برخورد با مواد مخدر ادامه داد: نیروی انتظامی برای مقابله با مواد مخدر اقدامات تأثیرگذاری انجام داده است. عزم و اراده مقابله با پدیده اعتیاد در این نیرو وجود دارد و شهدایی که در این عرصه تقدیم شده است موید این ادعا است.

وی بیان کرد: نیروی انتظامی با قاطعیت و انگیزه ، مأموریت  مبارزه با مواد مخدر را دنبال می کند.

سردار اشتری با اشاره به نقش و سهم دستگاه های مسئول و ذیربط برای مبارزه بامواد مخدر، عنوان کرد: باید در این راستا سهم دستگاه ها مشخص و همه آنها در راستای مبارزه با مواد مخدر نقش آفرین باشند چرا که اجرای مأموریت های ملی و کلان نیازمند همکاری همه دستگاه ها ی مسئول و مشارکت همگانی است.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه ناجا در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر است، افزود: در کشفیات مواد مخدر و برخورد با باندها و شبکه های سازمان یافته مواد مخدر توفیقات خوبی داشته ایم. تعاملات بین المللی نیز در این عرصه توسعه داشته است.

سردار اشتری عنوان کرد: در مجموع علیرغم افزایش ۲۰درصدی مأموریت های ناجا ، میزان شهدا و تلفات کاهش یافته و این موفقیت مرهون لطف خداوند، برنامه ریزی، آموزش و به کارگیری تجهیزات نوین است.

وی تأکید کرد: رشد و تعالی سازمان نیازمند برنامه ریزی دقیق، دانش و مهارت افزایی است و تشکیل کارگروه های علمی، نیازسنجی، استفاده از نظرات کارشناسان در پیشبرد اهداف سازمان کارگشا می باشد.

سردار اشتری خاطر نشان کرد: استفاده از تمام ظرفیت کشور برای مبارزه با مواد مخدر الزامی است و نیروی انتظامی برای مقابله با این معضل با تمام ظرفیت ورود پیدا کرده و این اهتمام ادامه خواهد داشت.

وی گفت: ارائه راهکار کاربردی و عملیاتی برای مبارزه با مواد مخدر امری ضروری است و ان شاءالله با عزم و اراده ای که در ناجا وجود دارد این مهم تحقق یابد.

عالی ترین مقام انتظامی کشور، ادامه داد: تزریق و به کارگیری تجهیزات نوین و کاربردی ، مطالعه تطبیقی روش های پلیس مبارزه با مواد مخدر سایر کشورها و … در عرصه مقابله با مواد  مخدر، کارآمد است.

سردار اشتری با بیان اینکه جدیت دستگاه قضا برای برخورد با قاچاقچیان قابل تقدیر است، افزود: باید ابزارهای قانونی ناجا برای برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر تقویت شود.

وی با اشاره به نقش اثرگذار ” اشراف اطلاعاتی” در پیشبرد اهداف سازمان، مطرح کرد: اشراف اطلاعاتی ابزاری کارآمد در شناسایی و برخورد با مجرمان است و سال گذشته ۶۵ درصد از کشفیات مواد مخدر براساس فعالیت اطلاعاتی محقق شده است.

وی بر لزوم به کارگیری روش های نوین برای مقابله با باندها و شبکه های قاچاق تأکید کرد و گفت: مبارزه با مواد مخدر باید تخصصی ، هوشمندانه ، حرفه ای و با برنامه ریزی دقیق باشد.

فرمانده ناجا بیان کرد: اشراف اطلاعاتی ، دستگیری سرشبکه های اصلی ، فروشندگان مواد مخدر و برخورد با خرده فروشان از اولویت های نیروی انتظامی است.

وی تأکید کرد: فضای جامعه باید برای قاچاقچیان و خرده فروشان ناامن شود.

سردار اشتری با بیان اینکه یکی از کارکردهای پلیس نامحسوس برخورد با خرده فروشان مواد مخدر است، افزود: فضای جامعه باید به قدری مصون و امن باشد که خانواده ای نگران گرفتارشدن فرزند و عزیزانش در دام اعتیاد نباشد.

وی جمع آوری معتادان متجاهر را نیز یکی از اولویت های ناجا ، برشمرد و اظهار کرد: با تأمین بسترهای نگهداری و درمان معتادان متجاهر ، نیروی انتظامی این آمادگی را دارد در کسری از هفته معتادان متجاهر را جمع آوری کند.

وی تأکید کرد: باید چهره شهر و کشور را از جولان آسیب های اجتماعی پاک کنیم و این مهم نیازمند آن است که بر روند اجرای طرح های مبارزه با آسیب های اجتماعی نظارت دقیق صورت بگیرد.

وی گفت: مبارزه با مواد مخدر نیازمند آن است که بر روند اجرای دستورالعمل های ابلاغی نظارت وجود داشته باشد.

سردار اشتری در ادامه با اشاره به آیین تکریم و معارفه روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر، بیان کرد: زحمات سردار “مویدی ” در نیروی انتظامی به ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر بر کسی پوشیده نیست .

وی سردار مویدی را مدیری کوشا و متعهد معرفی کرد و افزود: ان شاءالله زحمات وی ذخیره آخرت و باعث برکت زندگی اشان باشد.

فرمانده نیروی انتظامی با آرزوی توفیق برای سردار مویدی ، سردار زاهدیان را به عنوان رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر معرفی کرد و گفت: سردار زاهدیان نیز از عناصر انقلابی ، فهیم ، هوشمند و کارآمد در نیروی انتظامی است و ان شاءالله انتصاب ایشان منشأ خیر و برکت باشد.

گفتنی است، پیش از سخنان سردار اشتری حکم تقدیر از سردار مویدی و حکم انتصاب سردار زاهدیان توسط رئیس بازرسی ناجا ، سردار مجرد قرائت شد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *