اجراي مأموريت هاي ملي و کلان نيازمند مشارکت همگاني / لزوم تقويت ابزارهاي قانوني ناجا براي برخورد با قاچاقچيان / سهم 65درصدي اشراف اطلاعاتي در کشفيات مواد مخدر

فرمانده نيروي انتظامي با بيان اينکه اجراي مأموريت هاي ملي و کلان نيازمند مشارکت همگاني است بر لزوم تقويت ابزارهاي قانوني ناجا در برخورد با قاچاقچيان مواد مخدر تأکيد کرد

 به گزارش سادس ، سردار” حسين اشتري” در مراسم تکريم و معارفه روساي پليس مبارزه با مواد مخدر با تبريک فرا رسيدن ماه مبارک رمضان ؛ ماه مهماني خداوند اظهار کرد: ان شاءالله از ساعات پاياني ماه شعبان ؛ ماه خضوع ، خشوع و استغفار نهايت بهره را ببريم و آماده ورود به ضيافت الهي باشيم.

وي با اشاره به نشست مسئولان نظام با مقام معظم رهبري،افزود: حضرت آيت الله امام خامنه اي ( مدظله العالي ) اهتمام ويژه اي براي شناسايي و احصاء آسيب هاي اجتماعي دارند و مبارزه با مواد مخدر و اعتياد از تأکيدات معظم له مي باشد.

فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به نقش مهم و کليدي ناجا براي برخورد با مواد مخدر ادامه داد: نيروي انتظامي براي مقابله با مواد مخدر اقدامات تأثيرگذاري انجام داده است. عزم و اراده مقابله با پديده اعتياد در اين نيرو وجود دارد و شهدايي که در اين عرصه تقديم شده است مويد اين ادعا است.

وي بيان کرد: نيروي انتظامي با قاطعيت و انگيزه ، مأموريت  مبارزه با مواد مخدر را دنبال مي کند.

سردار اشتري با اشاره به نقش و سهم دستگاه هاي مسئول و ذيربط براي مبارزه بامواد مخدر، عنوان کرد: بايد در اين راستا سهم دستگاه ها مشخص و همه آنها در راستاي مبارزه با مواد مخدر نقش آفرين باشند چرا که اجراي مأموريت هاي ملي و کلان نيازمند همکاري همه دستگاه ها ي مسئول و مشارکت همگاني است.

فرمانده نيروي انتظامي با بيان اينکه ناجا در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر است، افزود: در کشفيات مواد مخدر و برخورد با باندها و شبکه هاي سازمان يافته مواد مخدر توفيقات خوبي داشته ايم. تعاملات بين المللي نيز در اين عرصه توسعه داشته است.

سردار اشتري عنوان کرد: در مجموع عليرغم افزايش 20درصدي مأموريت هاي ناجا ، ميزان شهدا و تلفات کاهش يافته و اين موفقيت مرهون لطف خداوند، برنامه ريزي، آموزش و به کارگيري تجهيزات نوين است.

وي تأکيد کرد: رشد و تعالي سازمان نيازمند برنامه ريزي دقيق، دانش و مهارت افزايي است و تشکيل کارگروه هاي علمي، نيازسنجي، استفاده از نظرات کارشناسان در پيشبرد اهداف سازمان کارگشا مي باشد.

سردار اشتري خاطر نشان کرد: استفاده از تمام ظرفيت کشور براي مبارزه با مواد مخدر الزامي است و نيروي انتظامي براي مقابله با اين معضل با تمام ظرفيت ورود پيدا کرده و اين اهتمام ادامه خواهد داشت.

وي گفت: ارائه راهکار کاربردي و عملياتي براي مبارزه با مواد مخدر امري ضروري است و ان شاءالله با عزم و اراده اي که در ناجا وجود دارد اين مهم تحقق يابد.

عالي ترين مقام انتظامي کشور، ادامه داد: تزريق و به کارگيري تجهيزات نوين و کاربردي ، مطالعه تطبيقي روش هاي پليس مبارزه با مواد مخدر ساير کشورها و … در عرصه مقابله با مواد  مخدر، کارآمد است.

سردار اشتري با بيان اينکه جديت دستگاه قضا براي برخورد با قاچاقچيان قابل تقدير است، افزود: بايد ابزارهاي قانوني ناجا براي برخورد با قاچاقچيان مواد مخدر تقويت شود.

وي با اشاره به نقش اثرگذار ” اشراف اطلاعاتي” در پيشبرد اهداف سازمان، مطرح کرد: اشراف اطلاعاتي ابزاري کارآمد در شناسايي و برخورد با مجرمان است و سال گذشته 65 درصد از کشفيات مواد مخدر براساس فعاليت اطلاعاتي محقق شده است.

وي بر لزوم به کارگيري روش هاي نوين براي مقابله با باندها و شبکه هاي قاچاق تأکيد کرد و گفت: مبارزه با مواد مخدر بايد تخصصي ، هوشمندانه ، حرفه اي و با برنامه ريزي دقيق باشد.

فرمانده ناجا بيان کرد: اشراف اطلاعاتي ، دستگيري سرشبکه هاي اصلي ، فروشندگان مواد مخدر و برخورد با خرده فروشان از اولويت هاي نيروي انتظامي است.

وي تأکيد کرد: فضاي جامعه بايد براي قاچاقچيان و خرده فروشان ناامن شود.

سردار اشتري با بيان اينکه يکي از کارکردهاي پليس نامحسوس برخورد با خرده فروشان مواد مخدر است، افزود: فضاي جامعه بايد به قدري مصون و امن باشد که خانواده اي نگران گرفتارشدن فرزند و عزيزانش در دام اعتياد نباشد.

وي جمع آوري معتادان متجاهر را نيز يکي از اولويت هاي ناجا ، برشمرد و اظهار کرد: با تأمين بسترهاي نگهداري و درمان معتادان متجاهر ، نيروي انتظامي اين آمادگي را دارد در کسري از هفته معتادان متجاهر را جمع آوري کند.

وي تأکيد کرد: بايد چهره شهر و کشور را از جولان آسيب هاي اجتماعي پاک کنيم و اين مهم نيازمند آن است که بر روند اجراي طرح هاي مبارزه با آسيب هاي اجتماعي نظارت دقيق صورت بگيرد.

وي گفت: مبارزه با مواد مخدر نيازمند آن است که بر روند اجراي دستورالعمل هاي ابلاغي نظارت وجود داشته باشد.

سردار اشتري در ادامه با اشاره به آيين تکريم و معارفه روساي پليس مبارزه با مواد مخدر، بيان کرد: زحمات سردار “مويدي ” در نيروي انتظامي به ويژه پليس مبارزه با مواد مخدر بر کسي پوشيده نيست .

وي سردار مويدي را مديري کوشا و متعهد معرفي کرد و افزود: ان شاءالله زحمات وي ذخيره آخرت و باعث برکت زندگي اشان باشد.

فرمانده نيروي انتظامي با آرزوي توفيق براي سردار مويدي ، سردار زاهديان را به عنوان رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر معرفي کرد و گفت: سردار زاهديان نيز از عناصر انقلابي ، فهيم ، هوشمند و کارآمد در نيروي انتظامي است و ان شاءالله انتصاب ايشان منشأ خير و برکت باشد.

گفتني است، پيش از سخنان سردار اشتري حکم تقدير از سردار مويدي و حکم انتصاب سردار زاهديان توسط رئيس بازرسي ناجا ، سردار مجرد قرائت شد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *