سهم ۶۵ درصدی اشراف اطلاعاتی در کشفیات مواد مخدر

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه اجرای مأموریت های ملی و کلان نیازمند مشارکت همگانی است بر لزوم تقویت ابزارهای قانونی ناجا در برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر تأکید کرد.

به گزارش سادس به نقل از مهر، سردار حسین اشتری در مراسم تکریم و معارفه روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان ؛ ماه مهمانی خداوند اظهار کرد: ان شاءالله از ساعات پایانی ماه شعبان ؛ ماه خضوع، خشوع و استغفار نهایت بهره را ببریم و آماده ورود به ضیافت الهی باشیم.

وی با اشاره به نشست مسئولان نظام با مقام معظم رهبری،افزود: حضرت آیت الله امام خامنه ای ( مدظله العالی ) اهتمام ویژه ای برای شناسایی و احصاء آسیب های اجتماعی دارند و مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد از تأکیدات معظم له می باشد.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به نقش مهم و کلیدی ناجا برای برخورد با مواد مخدر ادامه داد: نیروی انتظامی برای مقابله با مواد مخدر اقدامات تأثیرگذاری انجام داده است. عزم و اراده مقابله با پدیده اعتیاد در این نیرو وجود دارد و شهدایی که در این عرصه تقدیم شده است موید این ادعا است .نیروی انتظامی با قاطعیت و انگیزه، مأموریت  مبارزه با مواد مخدر را دنبال می کند.

سردار اشتری با اشاره به نقش و سهم دستگاه های مسئول و ذیربط برای مبارزه بامواد مخدر، عنوان کرد: باید در این راستا سهم دستگاه ها مشخص و همه آنها در راستای مبارزه با مواد مخدر نقش آفرین باشند چرا که اجرای مأموریت های ملی و کلان نیازمند همکاری همه دستگاه ها ی مسئول و مشارکت همگانی است.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه ناجا در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر است، افزود: در کشفیات مواد مخدر و برخورد با باندها و شبکه های سازمان یافته مواد مخدر توفیقات خوبی داشته ایم. تعاملات بین المللی نیز در این عرصه توسعه داشته است.

سردار اشتری عنوان کرد: در مجموع علیرغم افزایش ۲۰درصدی مأموریت های ناجا، میزان شهدا و تلفات کاهش یافته و این موفقیت مرهون لطف خداوند، برنامه ریزی، آموزش و به کارگیری تجهیزات نوین است.

وی تأکید کرد: رشد و تعالی سازمان نیازمند برنامه ریزی دقیق، دانش و مهارت افزایی است و تشکیل کارگروه های علمی، نیازسنجی، استفاده از نظرات کارشناسان در پیشبرد اهداف سازمان کارگشا می باشد.

سردار اشتری خاطر نشان کرد: استفاده از تمام ظرفیت کشور برای مبارزه با مواد مخدر الزامی است و نیروی انتظامی برای مقابله با این معضل با تمام ظرفیت ورود پیدا کرده و این اهتمام ادامه خواهد داشت.

وی گفت: ارائه راهکار کاربردی و عملیاتی برای مبارزه با مواد مخدر امری ضروری است و ان شاءالله با عزم و اراده ای که در ناجا وجود دارد این مهم تحقق یابد.

عالی ترین مقام انتظامی کشور، ادامه داد: تزریق و به کارگیری تجهیزات نوین و کاربردی، مطالعه تطبیقی روش های پلیس مبارزه با مواد مخدر سایر کشورها و … در عرصه مقابله با مواد  مخدر، کارآمد است.

سردار اشتری با بیان اینکه جدیت دستگاه قضا برای برخورد با قاچاقچیان قابل تقدیر است، افزود: باید ابزارهای قانونی ناجا برای برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر تقویت شود.

وی با اشاره به نقش اثرگذار  اشراف اطلاعاتی در پیشبرد اهداف سازمان، مطرح کرد: اشراف اطلاعاتی ابزاری کارآمد در شناسایی و برخورد با مجرمان است و سال گذشته ۶۵ درصد از کشفیات مواد مخدر براساس فعالیت اطلاعاتی محقق شده است.

وی بر لزوم به کارگیری روش های نوین برای مقابله با باندها و شبکه های قاچاق تأکید کرد و گفت: مبارزه با مواد مخدر باید تخصصی، هوشمندانه، حرفه ای و با برنامه ریزی دقیق باشد.

فرمانده ناجا بیان کرد: اشراف اطلاعاتی، دستگیری سرشبکه های اصلی، فروشندگان مواد مخدر و برخورد با خرده فروشان از اولویت های نیروی انتظامی است.فضای جامعه باید برای قاچاقچیان و خرده فروشان ناامن شود.

سردار اشتری با بیان اینکه یکی از کارکردهای پلیس نامحسوس برخورد با خرده فروشان مواد مخدر است، افزود: فضای جامعه باید به قدری مصون و امن باشد که خانواده ای نگران گرفتارشدن فرزند و عزیزانش در دام اعتیاد نباشد.

وی جمع آوری معتادان متجاهر را نیز یکی از اولویت های ناجا، برشمرد و اظهار کرد: با تأمین بسترهای نگهداری و درمان معتادان متجاهر، نیروی انتظامی این آمادگی را دارد در کسری از هفته معتادان متجاهر را جمع آوری کند.

وی تأکید کرد: باید چهره شهر و کشور را از جولان آسیب های اجتماعی پاک کنیم و این مهم نیازمند آن است که بر روند اجرای طرح های مبارزه با آسیب های اجتماعی نظارت دقیق صورت بگیرد.

وی گفت: مبارزه با مواد مخدر نیازمند آن است که بر روند اجرای دستورالعمل های ابلاغی نظارت وجود داشته باشد.

سردار اشتری در ادامه با اشاره به آیین تکریم و معارفه روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر، بیان کرد: زحمات سردار “مویدی ” در نیروی انتظامی به ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر بر کسی پوشیده نیست.

وی سردار مویدی را مدیری کوشا و متعهد معرفی کرد و افزود: ان شاءالله زحمات وی ذخیره آخرت و باعث برکت زندگی اشان باشد.

فرمانده نیروی انتظامی با آرزوی توفیق برای سردار مویدی، سردار زاهدیان را به عنوان رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر معرفی کرد و گفت: سردار زاهدیان نیز از عناصر انقلابی، فهیم، هوشمند و کارآمد در نیروی انتظامی است و ان شاءالله انتصاب ایشان منشأ خیر و برکت باشد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *