سند تحول بانک قوامین توانمندی واقعی بانک را در نظام پولی کشور به تصویر می‌کشد

 سند تحول بنیادین بانک قوامین با مدیریت راهبردی اساتید دانشگاه و با مشارکت فعال و نقش آفرینی لایه‎‌های مختلف شبکه مدیریتی بانک تدوین شده و توانمندی واقعی بانک را در نظام پولی کشور به تصویر خواهد کشید.
به گزارش سادس به نقل ازرویکرد وی تصریح کرد: در تدوین ۳۰ سند تحول هشت محور اصلی شامل: مهارت، دارایی‌ها، شایستگی‌ها، ساختار، فن‌آوری اطلاعات و ۱۳۰ شاخص اندازه گیری، توجه جدی شده که به بررسی وضع موجود بانک، تحلیل رقبا و بررسی نظرات مشتریان و سهامداران و تعیین نقاط مطلوب پرداخته در نهایت چشم‌انداز، ماموریت، اهداف کلان استراتژی‌ها اقدامات راهبردی و بازارهای هدف باز طراحی گردیده است.
قائم مقام بانک به تشریح اهداف راهبردی و سند تحول بنیادین بانک پرداخت و افزود:
شش هدف راهبردی جهت سند تحول بانک طرح ریزی شده‌است که عبارتند از:
۱.ایجاد نظام گزارش‌گیری و تحلیل‌گری عالمانه برای نهادینه سازی و جریان سازی فرهنگ تحلیل مالی و بانکی در کلیه سطوح سازمانی (حوزه مرکزی، مدیریت استان، شعب و کارکنان)
۲.شناخت دقیق از وضعیت عملکردی بانک در ابعاد گوناگون ماموریتی (تجهیز منابع ، تخصیص منابع و ارائه خدمات)
۳.ایجاد تصویری شفاف و روشن از وضعیت موجود و ضرورت تعیین نقاط مطلوب و میزان فاصله‌ها
۴.طرح ریزی راهبردی، هدفمند و یکپارچه برای مدیریت عالمانه مسائل و چالش‌های محیطی
۵.ایجاد فضای عقلانی و مشارکتی برای انجام اقدامات راهبردی در جهت کاهش منطقی فاصله‌ها و رسیدن به مطلوبیت‌های راهبردی
۶.ایجاد خلاقیت و نوآوری و شکوفا نمودن ظرفیت همکاران محترم استانی و بکارگیری سایر پتانسیل‌های محیطی و بومی و ایجاد زمینه‌های لازم برای انجام تلاش‌های جهادی و همگانی در جهت افزایش راندمان کاری و ارتقاء بهره‌وری
دکتر نجف‌پور به تشریح دستاوردهای بیست و یکمین همایش سراسری مدیران بانک قوامین پرداخت و تصریح کرد:
تشریح وضعیت عملکردی بانک در حوزه‌های عملیاتی و ماموریتی در بخش‌های منابع، مصارف، مطالبات و خدمات نوین و درآمدهای غیر مشاع از دیگر محورهای بیست و یکمین همایش سراسری مدیران بانک قوامین بود.
وی خاطرنشان کرد: علاوه بر آن طرح ریزی هدفمند و هوشمندانه و البته راهبردی اهداف، ایجاد فضای مشارکتی و عقلانی به منظور بهبود وضعیت فعلی و برون رفت از چالش‌های موجود و تعریف یکپارچه از برنامه‌ها و ساماندهی تلاش‌های مستمر و برنامه‌ریزی شده در جهت افزایش اقدامات و بهره‌وری بنگاه از دیگر مواردی بود که به آن پرداخته شد.
قائم مقام بانک قوامین فرهنگ سازی سند بنیادین تحول بانک قوامین در لایه‌های مختلف بانک را یک اصل مهم دانست و خاطرنشان کرد: جریان سازی و فرهنگ سازی در رده‌های مختلف سازمان به ما کمک خواهد کرد در کلیت بانک تصویر شفافی ترسیم کنیم و در چهار چوب این شفافیت سازی مشکلات را به حداقل برسانیم. وقتی مفاهمه و جریان سازی با رویکرد افزایش بهره‌وری در مجموعه بانک نهادینه شود، قطعاً حرکتی رو به جلو خواهیم داشت. لذا بر ضرورت تحلیل آماری و عملکردی با ایجاد یک فضای کارگاهی در میان مدیران و ستاد تاکید داریم که امیدواریم مجموعه این عملکردها بتوانند ما را در راستای اهداف تعریف شده هدایت کند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *