پرداخت تسهیلات ساخت مسکن بدون شرط مسدود کردن حساب ها

 مدیر امور اعتباری بانک مسکن گفت: هر گونه شرط در خصوص مراوده مالی قبلی برای پرداخت تسهیلات بدون سپرده ساخت مسکن از جمله رسوب حساب، غیر ضروری است.
 به گزارش سادسبه نقل از روابط عمومی بانک مسکن، نادر قاسمی مدیر امور اعتباری بانک مسکن با اشاره به ابلاغ این مطلب به شعب بانک از روسای شعب خواست که تقاضاهای واصله از سمت سازندگان واحدهای مسکن را بررسی نموده و با رعایت بهداشت اعتباری سرعت پرداخت تسهیلات را افزایش دهند.

وی افزود:: بانک مسکن در سال جاری و در راستای اجرای برنامه هایی که برای تحقق شعار امسال مبنی بر «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» طراحی کرده، یک مسیر کاملاً ساده و سریع الوصول برای پرداخت تسهیلات ساخت مسکن به سازنده ها تدارک دیده است که متفاوت از سال های قبل می باشد.

قاسمی با تاکید بر اینکه بانک مسکن هیچ اعتقادی به حبس پول تسهیلات گیرنده ها وجود ندارد، تصریح کرد: هر چند بانک مسکن به عنوان تنها بانک تخصصی و توسعه ای فعال در بخش مسکن و ساختمان، از جذب منابع نقد فعالان ساختمانی و انتقال حساب آنها به این بانک، استقبال می کند اما این موضوع، شرط پرداخت تسهیلات ساخت مسکن نیست، لیکن مشتریان قدیمی بانک مسکن که دارای مراواده مالی مناسب با بانک بوده اند، دردریافت تسهیلات و استفاده از سبد تسهیلاتی بانک دراولویت قرار خواهند داشت.

مدیر امور اعتباری بانک مسکن تصریح کرد: بانک مسکن امسال ماموریت ویژه ای برای خود ترسیم کرده که در قالب آن، ۵۰ درصد از کل تسهیلات بخش مسکن در شبکه بانکی را پرداخت نماید لذا قرار است در سال جاری تأمین مالی یک میلیون واحد مسکونی در سراسر شهرهای کشور، در قالب پرداخت تسهیلات ساخت و خرید به متقاضیان،در این بانک صورت پذیرد. به همین منظور ماه گذشته مدیران شعب بانک مسکن در هر استان، نشست های تخصصی و توجیحی با تشکل های ساختمانی، انبوه سازان و فروشندگان مصالح ساختمانی برگزار کردند و ویژگی های هر یک از تسهیلات و خدمات بانک و همچنین نحوه پرداخت آنها را برای مخاطبان ، تبیین نمودند.

وی ادامه داد:بانک مسکن از ماه گذشته، علاوه بر پرداخت تسهیلات مسکن به دارندگان انواع حساب های پس انداز مسکن و اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن، پرداخت تسهیلات ۱۱۰ ، ۱۳۰ و ۱۵۰ میلیون تومانی برای ساخت هر واحد مسکونی در تهران و ۶ شهر بزرگ، برای مراکز استانها و شهرهای بالاتر از ۲۰۰ هزار نفر از تسهیلات ۹۰و۱۱۰و ۱۳۰ میلیون تومان و شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر تسهیلات ۷۰و ۹۰و۱۰۰ میلیون تومان به ترتیب در ۳ بخش سنتی سازی ، صنعتی سازی و استفاده از انتقال تکنولوژی فناوری نوین دیگر را آغاز کرد که در جهت کاهش مصرف انرژی با در نظر داشتن هزینه باقیمانده هر واحد و سایر پارامترها پرداخت می شود. شایان ذکر است سقف های مذکور در سایر مناطق شهری نیز با توجه به نوع ساخت واحدها ( سنتی، صنعتی و فناوری نوین) متفاوت می باشد. بدیهی است این موضوع چند محور اساسی از محورهای ابلاغی در قالب اقتصادی مقاومتی از جمله ارتقاء بهره وری مصرف انرژی، نگاه ویژه و حمایتی به واحدهای تولیدی متوسط و کوچک بخش مسکن و ساختمان و شناسایی و تمرکز بر فعالیتها و زنجیره های مزیت دار اقتصادی(بنگاه های بزرگ فعال مسکن و ساختمان ) در بر خواهد داشت.

مدیر امور اعتباری بانک مسکن در این باره خاطرنشان ساخت: فهرست مصادیق صنعتی سازی و استفاده از فناوری های نوین ساختمانی جهت پروژه هایی که از این فناوری ها استفاده می نمایند به شعب بانک ابلاغ شده است که شامل حدود ۵۰ سیستم ساختمانی می شود. به عنوان مثال چنانچه سازنده ها در تهران و ۶ شهر بزرگ دیگر از سه سیستم بصورت همزمان در ساخت و سازهای خود استفاده کنند، مشمول دریافت ۱۳۰ میلیون وام ساخت می شوند و اگر از ۴ سیستم نیز استفاده کنند، وام ۱۵۰ میلیونی به ازای هر واحد به آنها تعلق می گیرد .

قاسمی گفت: تسهیلات مذکور به گونه ای طراحی شده که سازنده ها به استفاده از فناوری های نوین جهت کاهش مصرف انرژی تشویق شوند و در نهایت کیفیت ساخت و ساز ارتقا پیدا کند. در این مسیر، هدف اصلی ایجاد تحرک در بخش مسکن ، کمک به رونق اقتصادی و تقویت تولید داخلی در راستای عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی ، بهره گیری از فناوری های نوین در ساخت واحدهای مسکونی و کاهش مصرف انرژی می باشد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *