کاهش جرایم در سال۹۴/ امنیت مردم در نوروز تامین می‌شود

 

جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: جرایم در سال ۹۴ کاهش چشمگیری داشته است.

به گزارش سادس، سردار اسکندر مومنی با اشاره به کاهش جرایم در سطح کشور گفت: خوشبختانه سال ۹۴ با همکاری خوب مردم، دستگاه‌های مختلف و نیروهای پلیس سال امنی را پشت سر گذاشتیم. با وجود ناامنی‌های پیرامون کشور ما ایران از ثبات و امنیت قابل قبولی برخوردار است.

وی افزود: امنیت و شاخص‌های امنیتی امسال نسبت به سال گذشته بهبود پیدا کرده است. در سالهای گذشته شاهد رشد جرایم بودیم که این روند در سال گذشته متوقف و امسال کاهش یافت.

به گفته وی در حوزه مواد مخدر درگیری با قاچاقچیان و کشف مواد افزایش یافت اما در عین حال تلفات نیروهای خودی کاهش یافت.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی از راه اندازی قرارگاه آموزش در نیروی انتظامی خبر داد و افزود: همانگونه که از مردم می خواهیم همراه پلیس باشند و قانون را رعایت کنند، در داخل نیروی انتظامی آموزش را در دستور کار قرار داده و نیروهای پلیس آموزش های لازم را دیدند.با فعالیت این قرارگاه جرایم در نیروی انتظامی کاهش یافته و در نظرسنجی‌ها رضایت مندی مردم از پلیس افزایش نشان می دهد. در مجموع جرایم در کشور کاهش یافت اما این بدان معنا نیست که به عنوان مثال یک جرم افزایش نیافته باشد.

به گفته مومنی، در حوزه ترافیکی امسال ۴۵۰ انسان در تصادفات کمتر کشته شدند و تلفات رانندگی ۳ درصد کاهش یافت.

جانشین رئیس پلیس کشور در مورد تمهیدات پلیس برای تامین امنیت مردم در نوروز گفت: تمامی نیروهای پلیس حتی کارمندان نیز در نوروز بسیج شده‌اند و تمام پلیس برای خدمت به مردم آماده شده اند. در نوروز بزرگترین عملیات ترافیکی کشور رخ می دهد.

وی ادامه داد: سربازان مرزبانی از نقطه صفر مرزی در آماده باش هستند تا از ورود نا امنی به کشور جلوگیری شود. ضمن اینکه در مراکز تفریحی، زیارتی و سطح معابر پلیس پیشگیری و آگاهی حضوری پررنگ دارد. امنیت خانه های مردم در محلات نیز توسط پلیس با برپایی چادرهای این نیرو تامین می شود. همچنین گشت‌های خودرویی و پیاده پلیس در اماکنی که مردم حضور داشته باشند حاضر شده و امنیت آنها را تامین می کنند.

مومنی برای پیشگیری از سرقت به هموطنان توصیه کرد افرادی که به سفر می روند باید خانه هایشان را به همسایه یا آشنایان مطمن بسپارند. روشن گذاشتن چراغ های خانه می تواند نتیجه عکس داشته باشد و سارق با زاغ زنی متوجه خالی بودن خانه شود. مردم هنگام سفر از به همراه بردن طلا،پول و ارز زیاد خودداری کنند. در هنگام سفر افراد باید از قرار دادن اشیا قیمیتی داخل خودرو اجتناب کنند.

به گفته جانشین رئیس پلیس راهور در ایام نوروز تمامی پلیس‌های تخصصی در آماده باش به سر می برند. همچنین اگر ایام هنجارشکنی بخواهد آسایش و امنیت مردم را به خطر اندازد تا پایان تعطیلات نوروزی در بازداشت می ماند.

مومنی با بیان اینکه رانندگان باید با استراحت کافی داشته باشند، تاکید کرد: رانندگان نباید فکر کنند که خواب به سراغشان نمی آید در صورتیکه خواب یک لحظه به سراغ انسان می آید و حوادث جبران ناپذیری را به وجود می آورند. چند سال قبل پدر یک خانواده در حین خواب آلودگی در حال رانندگی با خودرو پراید در جاده سمنان بود که خودرو واژگون و دو عضو خانواده جانشان را از دست دادند. در آن حادثه پدر خانواده زنده بود و نمی دانم این عذاب وجدان را چگونه می تواند تحمل کند. چند ساعت صبر و استراحت می توان از بروز حواذث جلوگیری کرد.

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور وی با اشاره به اینکه جریمه هدف پلیس نیست، گفت: قوانین راهنمایی و رانندگی ۴ دهه هیچ تغییری نکرده بود. اما بالاخره در سال ۸۹ با همت مجلس قانون با اندکی افزایش بازدارندگی به تصویب رسید. ما باید متناسب با شرایط داخلی میزان جرایم را در نظر بگیریم. براساس قانون هر سه سال نرخ جرایم رانندگی با توجه به تورم باید بازنگری شود. بالاخره امسال با تصویب هیئت دولت این نرخ افزایش یافت.البته باید بگویم که پلیس از جرایم رانندگی ریالی منتفع نمی شود و این پول به خزانه دولت واریز می شود.

مومنی در برنامه تلویزیونی سفر بخیر، افزود: معتقدیم این نرخ هنوز هم کم است و می تواند متناسب با تخلف افزایش یابد، البته مهمترین علت کاهش تصادفات و تلفات در سالهای اخیر همراهی مردم با فرهنگسازی است.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *