مویدی قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر شد

 رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر با حکم وزیر کشور به سمت قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر منصوب شد.

 به گزارش سادس به نقل از مهر حمانی فضلی وزیر كشور و دبیركل ستاد مبارزه با موادمخدر در جلسه شورای معاونین و مدیران كل كه طی آن علی مویدی به عنوان قام مقام دبیركل ستاد منصوب و از زحمات علیرضا جزینی تقدیر شد، گفت: با توجه به اهمیت و ارزش موضوعات آسیب‌های اجتماعی و جلسات اخیری كه خدمت مقام معظم رهبری داشتیم، ایشان بر ساماندهی این موضوع و تعیین اولویت‌ اول مبارزه با اعتیاد تاكید داشتند.رحمانی فضلی ادامه داد: محور اصلی فرمایشات اخیر ایشان در بحث اعتیاد و موادمخدر بود و ایشان تاكید داشتند اعتیاد ام‌الفساد است.

وی افزود: فعالیت‌ و اقدامات خوبی در زمینه مبارزه با موادمخدر انجام شده است اما هنوز شاهد جهشی در امر مبارزه با موادمخدر نیستیم و این موضوع همه دستگاه‌های عضو ستاد را شامل می‌شود به همین منظور هدف گذاری ۵ درصد پیشرفت در همه حوزه‌ها را به صورت سالانه در نظر گرفته‌ایم كه كاری شدنی است و باید اجرای آن را از همین الان شروع كنیم.
دبیركل ستاد اضافه كرد: ستاد امسال متناسب با وظایف دستگاه‌های عضو دستور العمل نحوه اجرا را به دستگاه‌ها ابلاغ كرده و ماهانه گزارش اقدامات انجام شده را از دستگاه‌ها اخذ می‌كنیم.

رحمانی فضلی از جزینی بابت تعامل و ارتباط خوب بین‌دستگاه‌های عضو ستاد كه به همت ایشان با برگزاری جلسات منظم و صرف وقت فراوان شكل گرفته بود تشكر كرد و افزود: در حال حاضر با دستگاه‌های عضو موافقت‌نامه‌های مختلفی داریم و در قبال انجام فعالیت‌های دستگاه‌ها بودجه تخصیص می‌یابد.

رحمانی فضلی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تشكر از اقدامات و برنامه هایی كه با حسن تدبیر  جزینی انجام شد، افزودند: ان شاء الله ایشان به زودی در منصبی دیگر در وزارت كشور منشا خیر خواهند شد.

دبیركل ستاد اظهار داشت: سردار مویدی به عنوان قائم مقام جدید دبیركل در ستاد مبارزه با مواد مخدر فردی است با پشتكار فراوان، جدی، صادق، سختكوش و فعال كه در پلیس مبارزه با موادمخدر نیز بسیار موفق و خوب عمل كرده‌اند و به دلیل قدرت هماهنگی بالایی كه دارند می‌توانند منشا خیر و خدمات بسیاری در ستاد باشند لذا با توجه به درخواستی كه از فرمانده ناجا داشتیم، ایشان موافقت كردند از تجربیات آقای مویدی در این حوزه بهره بگیریم.

وزیر كشور و دبیركل ستاد با اشاره به خصوصیات فردی آقای مویدی اظهار داشت: ایشان فردی با تعامل بالا و مثبت‌اندیش است و تمامی ویژگی‌های یك مدیر خوب را دارا هستند.

رحمانی به مواردی همچون نظم و انضباط، فعالیت و پیگیری مستمر برای هماهنگی امور تاكید و اعلام كردند معتقدم باید مسوولیت‌ و اختیارات را واگذار كرد و فضای دبیرخانه همچون گذشته باید فضای دوستانه و كار و تلاش باشد.

دبیركل ستاد با تسلیت ایام سالگرد رحلت بنیانگذار كبیر و معمار انقلاب گفت: خداوند را شاكریم كه لطف خود را با انتخاب مقام معظم رهبری بر مردم گستراند.

رحمانی گفت: با اجرای برجام و رفع تهدید و گشایش اقتصادی امید بیش از پیش به جامعه بازگشته و امیدوارم پیشرفت كشور روزافزون باشد.

جزینی: مبارزه با موادمخدر استراتژی مهم نظام است 

در ادامه  جزینی قائم مقام سابق ستاد گفت: مبارزه با موادمخدر یك مساله و استراتژی مهم برای نظام است و از زمانی كه حضرتعالی در این حوزه وارد شدید شاخص‌های این مبارزه رشدچشمگیری داشته است و توانستیم خیلی از مسایل را حل كرده و حساسیت لازم را در جامعه و مسوولان ایجاد كنیم.

جزینی ادامه داد: هماهنگی و افزایش دغدغه در بین مسوولین را باید مستمرا ادامه دهیم لیكن چالش اساسی ما اعتماد مردم است و باید با تلاش بیشتر اعتماد را به مردم هدیه داد.
وی افزود: رساله عملی ما در امر مبارزه با موادمخدر سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است كه بر پایه ۵ اصل مقابله، درمان، پیشگیری، صیانت از بهبودیافتگان و كاهش تقاضا استوار است.

مویدی: باید بر برنامه اقدام و عمل متمركز شویم 

در بخش دیگری از این جلسه علی مویدی قائم مقام جدید ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: خرسندم كه توفیق خدمت در این جایگاه را پیدا كردم و طبیعی است كه كه آنچه باید در دستور كار قرار گیرد تحقق اهداف بلند و موثر مبارزه با موادمخدر است كه بر اساس تدابیر  رحمانی فضلی شكل گرفته‌اند و آن نگاه جدیدی است كه بر پایه رویكرد اجتماعی مبارزه با موادمخدر و مشاركت مردمی در این حوزه بنا شده است.

مویدی افزود: سه سال از این رویكرد می گذرد و آثار آن در ارگانها و نهادهای اجتماعی محسوس است حال باید با شاخص بندی توفیقات را بررسی كنیم و مطمئن هستم كه دستاوردهایمان نسبت به گذشته بیشتر خواهد بود.

قائم مقام جدید ستاد ادامه داد: باید بر برنامه اقدام و عمل كه مورد توجه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نیز است و اجتماعی كردن مبارزه به نتیجه برسانیم.

مویدی ستاد را مظهر اقتدار نظام در عرصه مبارزه با موادمخدر دانست و ادامه داد: ستاد به دهها دلیل در این حوزه موفق عمل كرده است و اگر نیازمند اصلاح برخی امور هم باشد آن را انجام می‌دهیم تا اقدامات بهتر به سرانجام برسد.

این مسئول در ستاد با اشاره به روحیه سربازی خویش گفت: ملاک و معیار در كار صداقت، وجدان‌كاری و انضباط است و چنانچه همه چیز حول این محور حركت كند تمام امور به خوبی پیش می‌روند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *