پلیس پیشگیری نقطه تعامل و پیوند گسترده بین مردم و نیروی انتظامی

 جانشین پلیس پیشگیری ناجا گفت: باتوجه به گستردگی حوزه تعامل که پلیس پیشگیری با مردم دارد، این پلیس دارای مزیت و شایستگی کلیدی است.

 به گزارش سادس به نقل ازمهر، سردار مهدی معصوم بیگی در جلسه هفته ناجا سال ۹۵ ضمن قدردانی از تلاش همه کارکنان این پلیس در برگزاری هرچه بهتر برنامه های این هفته، منابع مالی، همچنین نگاه تحولی به برنامه های هفته ناجا، اجرای کار نو و با کیفیت که خلاقیتی در آن نهفته باشد را از جمله رویکردهای این پلیس دانست.جانشین پلیس پیشگیری، هفته ناجا را زمینه ساز افزایش سرمایه اجتماعی دانست و گفت: این هفته فرصت های مغتنم و بی شماری را در اختیار و پیش روی نیروی انتظامی قرار می دهد که می تواند تبیین کننده یار مهربان و مقتدر باشد.

وی، فرصت گفتمان سازی بین ناجا و مردم و افزایش اعتماد متقابل در میان آحاد مردم و نیروی انتظامی، فراهم شدن شرایط و بستر مشارکت بیشتر مردم در امر تولید امنیت، ظهور و بروز ایجاد همدلی و صمیمیت بین آحاد مردم و پلیس را از جمله فرصت های بدست آمده در این هفته برشمرد.

سردار معصوم بیگی در ادامه با اشاره به ارائه خدمات مضاعف، و افزایش رضایتمندی مردم و ارائه اقتدار و تواناییهایی که در حوزه پلیس پیشگیری قرار دارد، افزود: حضور مردم در یگانهای انتظامی طی هفته ناجا، فرصت مناسبی برایشناخت ماموریت های نیروی انتظامی توسط مردم است که منجر به ایجاد همنوایی با هنجارهای اجتماعی می شود.

رئیس ستاد برگزاری هفته ناجا، ایجاد همکاری و تعامل بیشتر میان نیروی انتظامی و سازمان های دولتی را از دیگر فرصت های هفته ناجا خواند و افزود: در این ایام ظرفیت تعامل بیشتر با دستگاه های امنیت ساز ایجاد می شود.

سردار معصوم بیگی به ایجاد چهار کمیته هماهنگی، پیگیری و اجرا، کمیته نظارت و ارزیابی، کمیته پشتیبانی و کمیته فنی و اطلاع رسانی و رسانه در راستای اجرای هر چه بهتر برنامه های هفته ناجا اشاره کرد و گفت: دبیرخانه، نقش تعاملی و ایجاد پیوند، هدایت و هماهنگی بین این ساختار را بر عهده دارد که به صورت هدفمند در هفته ناجا دنبال می کند.

این مقام مسئول، نقطه تعاملی و پیوند گسترده بین مردم و نیروی انتظامی را حوزه پلیس پیشگیری دانست و تصریح کرد: پلیس پیشگیری با توجه به گستردگی ماموریتی و حوزه تعاملی که با آحاد مردم دارد دارای یک مزیت و شایستگی کلیدی است؛ گستردگی ماموریت، عمق کار و پراکندگی جغرافیایی،‌ پلیس پیشگیری را پلیس های دیگر متمایز می سازد.

وی، نقش پلیس پیشگیری در رضایتمندی مردم را محوری دانست و گفت: همه مردم روزانه به گونه ای با پلیس پیشگیری، کلانتری ها و پاسگاه ها در ارتباط هستند، این ارتباط یا به صورت گرفتن خدمات از پلیس است و یا به دلیل گستردگی ماموریت پلیس پیشگیری نیروها همیشه در میان شهروندان به گونه های مختلف از جمله ماموریت های میدانی و گشت در سطح شهر حاضر و از سوی مردم مشاهده می شوند که این عملکرد پلیس، احساس امنیت را در میان مردم افزایش می دهد و ثروتی به نام سرمایه اجتماعی را تولید میکند.

جانشین پلیس پیشگیری ناجا با تاکید بر دو ویژگی هفته ناجا که توجه به درون سازمان و تعامل با برون سازمان است، خاطرنشان کرد: به گونه ای باید عمل شود که هر دو وجه یاد شده به طور جامع پوشش داده شود و انشاءالله برنامه های هفته ناجا را با کیفیت و اثربخش اجرا کنیم.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *