پليس پيشگيری نقطه تعامل و پيوند گسترده بين مردم و نيروی انتظامی

 جانشين پليس پيشگيری ناجا گفت: باتوجه به گستردگی حوزه تعامل كه پليس پیشگیری با مردم دارد، این پلیس دارای مزيت و شايستگی كليدی است.

 به گزارش سادس به نقل ازمهر، سردار مهدي معصوم بيگی در جلسه هفته ناجا سال ۹۵ ضمن قدردانی از تلاش همه كاركنان اين پليس در برگزاری هرچه بهتر برنامه های اين هفته، منابع مالی، همچنين نگاه تحولی به برنامه های هفته ناجا، اجرای كار نو و با كيفيت كه خلاقيتی در آن نهفته باشد را از جمله رويكردهای اين پليس دانست.جانشين پليس پيشگيری، هفته ناجا را زمينه ساز افزايش سرمايه اجتماعی دانست و گفت: اين هفته فرصت های مغتنم و بی شماری را در اختيار و پيش روی نيروی انتظامی قرار می دهد كه می تواند تبيين كننده يار مهربان و مقتدر باشد.

وی، فرصت گفتمان سازی بين ناجا و مردم و افزايش اعتماد متقابل در ميان آحاد مردم و نيروی انتظامی، فراهم شدن شرايط و بستر مشاركت بيشتر مردم در امر توليد امنيت، ظهور و بروز ايجاد همدلی و صميميت بين آحاد مردم و پليس را از جمله فرصت های بدست آمده در اين هفته برشمرد.

سردار معصوم بيگی در ادامه با اشاره به ارائه خدمات مضاعف، و افزايش رضايتمندی مردم و ارائه اقتدار و توانايیهايی كه در حوزه پليس پيشگيری قرار دارد، افزود: حضور مردم در يگانهای انتظامی طی هفته ناجا، فرصت مناسبی برایشناخت ماموريت های نيروی انتظامی توسط مردم است كه منجر به ايجاد همنوايی با هنجارهای اجتماعی می شود.

رئيس ستاد برگزاری هفته ناجا، ايجاد همكاری و تعامل بيشتر ميان نيروی انتظامی و سازمان های دولتی را از ديگر فرصت های هفته ناجا خواند و افزود: در اين ايام ظرفيت تعامل بيشتر با دستگاه های امنيت ساز ايجاد می شود.

سردار معصوم بيگی به ايجاد چهار كميته هماهنگی، پيگيری و اجرا، كميته نظارت و ارزيابی، كميته پشتيبانی و كميته فنی و اطلاع رسانی و رسانه در راستای اجرای هر چه بهتر برنامه های هفته ناجا اشاره كرد و گفت: دبيرخانه، نقش تعاملی و ايجاد پيوند، هدايت و هماهنگی بين اين ساختار را بر عهده دارد كه به صورت هدفمند در هفته ناجا دنبال می کند.

اين مقام مسئول، نقطه تعاملی و پيوند گسترده بين مردم و نيروی انتظامی را حوزه پليس پيشگيری دانست و تصريح كرد: پليس پيشگيری با توجه به گستردگی ماموريتی و حوزه تعاملی كه با آحاد مردم دارد دارای يك مزيت و شايستگی كليدی است؛ گستردگی ماموريت، عمق كار و پراكندگی جغرافيايی،‌ پليس پيشگيری را پليس های ديگر متمايز می سازد.

وی، نقش پليس پيشگيری در رضايتمندی مردم را محوری دانست و گفت: همه مردم روزانه به گونه ای با پليس پيشگيری، كلانتری ها و پاسگاه ها در ارتباط هستند، اين ارتباط يا به صورت گرفتن خدمات از پليس است و يا به دليل گستردگی ماموريت پليس پيشگيری نيروها هميشه در ميان شهروندان به گونه های مختلف از جمله ماموريت های ميدانی و گشت در سطح شهر حاضر و از سوی مردم مشاهده می شوند كه اين عملكرد پليس، احساس امنيت را در ميان مردم افزايش می دهد و ثروتی به نام سرمايه اجتماعی را توليد میکند.

جانشين پليس پيشگيری ناجا با تاكيد بر دو ويژگی هفته ناجا كه توجه به درون سازمان و تعامل با برون سازمان است، خاطرنشان کرد: به گونه ای بايد عمل شود كه هر دو وجه ياد شده به طور جامع پوشش داده شود و انشاءالله برنامه های هفته ناجا را با كيفيت و اثربخش اجرا کنيم.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *