امضای تفاهم نامه همکاری بین بانک دی و انجمن علمی اقتصاد اسلامی

 بانک دی و انجمن علمی اقتصاد اسلامی ایران تفاهم نامه همکاری امضا کردند.
 به گزارش سادس به نقل از اداره کل روابط عمومی بانک دی،بر اساس این تفاهم نامه که با حضور دکتر محمدعلی مورج عضو هیات مدیره بانک دی و عباس عرب‌مازار رییس انجمن علمی اقتصاد اسلامی امضا شد، ترویج و توسعه بانکداری اسلامی مورد تاکید قرار گرفته است.

دکتر مورج در مراسم امضای تفاهم نامه با اشاره به نقش انجمن‌های علمی ـ تخصصی در کشور اظهار کرد: انجمن‌های علمی به عنوان کانون‌های تفکر و ارکان اصلی مدیریت دانش می‌توانند نقش عمده‌ای در توسعه علمی کشور و رسیدن به جایگاه یک مرجعیت ایفا کنند.

وی افزود: در اسناد بالادستی نظام جمهوری اسلامی نیز جایگاه ویژه‌ای برای آنها منظور شده و مسئولیت سنگینی بر عهده آنها گذاشته شده است .

عضو هیات مدیره بانک دی تصریح کرد: در صورت هدایت صحیح و تحقق آنها این سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند نقش عمده‌ای در شناسایی، هدایت، نظارت و راهبری تحقیقات مورد نیاز سازمان‌ها و دستگاه‌ها در کشور ایفا کنند.
از مباحث مورد تاکید در این تفاهم‌نامه همکاری در انتشار “فصلنامه علمی- ترویجی اقتصاد و بانکداری اسلامی” است. همچنین مرکز مطالعات و توسعه بانکداری اسلامی بانک دی به نمایندگی از بانک به عضویت انجمن علمی اقتصاد اسلامی ایران درآمد.

بر اساس این تفاهم نامه علاوه ارائه گزارش‌ و اعلام نتایج تحقیقات، پروژه‌ها و طرح‌های مطالعاتی بانک دی در حوزۀ اقتصاد مقاومتی و بانکداری اسلامی در فصلنامه، گزارش‌های تخصصی در خصوص عملکرد بانک دی در حوزه عملیات بانکداری بدون ربا نیز منتشر خواهد شد.

انجمن علمی اقتصاد اسلامی ایران که فعالیت خود را دی ماه ۱۳۸۲ آغاز کرده است در زمینه‌های زیر فعالیت دارد: انجام تحقیقات علمی و فرهنگی در سطح ملی و بین المللی با همکاری محققان و متخصصان در زمینه اقتصاد اسلامی، همکاری با نهادهای اجرایی، علمی و پژوهشی در زمینه ارزیابی و بازنگری طرح‌ها و برنامه‌های مربوط به امور آموزش و پژوهش در زمینه اقتصاد اسلامی، ترغیب و تشویق پژوهشگران و تجلیل از محققان و استادان ممتاز، تشکیل گردهمایی علمی در سطح ملی، منطقه‌ای و بین المللی و انتشار کتب و نشریات علمی.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *