بانک سینا ،سه دهه سرافرازی با کسب رتبه های شگفت انگیز

 بانک سینا در حالی سی و یکمین سال تاسیس خود را سپری می کند که این بانک در شاخص‌های مهم بانکی به جایگاه خوبی دست یافته است.
به گزارش سادس به نقل از رویکرد بر اساس تمهیدات و برنامه ریزی دقیق چند ساله بانک سینا که در حال حاضر به بار نشسته است، سبب شد تا این بانک در خصوص ثبت تراکنش ، مبارزه با پولشویی ، کسب امتیاز در بین صد شرکت برتر، رضایت مشتریان، شفافیت اطلاعات و امنیت شبکه به رتبه‌های حائز اهمیتی در بین دیگر بانکهای دولتی و خصوصی دست یابد.

مبارزه با پولشویی
بر اساس ارزیابی مرکز اطلاعات مالی شورای عالی مبارزه با پولشویی (FIU)، بانک سینا توانست رتبه اول مبارزه با پولشویی را در بین بانکهای کشور کسب کند.
از مهمترین شاخصهایی که ملاک ارزیابی و بررسی کارشناسان مرکز یاد شده قرار گرفته می توان به تشکیلات و ساختار سازمانی بانکها، اقدامات کنترلی، نظارتی و آموزشی، اطلاعات گیرندگان خدمت پایه، اصلاح فرایندها و نرم افزار هوشمند تولید گزارش های عملیات مشکوک (AML) اشاره کرد، که بانک سینا درمجموع با کسب ۹۴ امتیاز از مجموع ۱۰۰ امتیاز، در صدر نظام بانکی قرار گرفته است.

امنیت شبکه
طبق گزارشات مرجع معتبر Qualys، گواهی دیجیتال اینترنت بانک سینا در میان بانک های کشور حائز بالاترین رتبه امنیتی شد. در واقع ، بر اساس پیگیری ها و تمهیدات صورت گرفته در معاونت فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات این بانک، سطح امنیت گواهی دیجیتال سرویس اینترنت بانک به درجه A ارتقاء یافت.گواهی دیجیتال، یک تکنولوژی استاندارد برای ایجاد ارتباط امن رمز گذاری شده بین وب‌ سرور و مرورگر است که ارتقاء امنیت آن باعث افزایش امنیت در خدمات متنوع اینترنت بانک از جمله انواع انتقال وجه، خرید شارژ، پرداخت قبض، مسدود نمودن کارت، مدیریت چک و بسیاری خدمات دیگر می شود.

رضایت مندی مشتریان
بانک سینا در پنجمین اجلاس سراسری رضایتمندی مشتری موفق به دریافت نشان رضایتمندی مشتری شد. بانک سینا در پنجمین اجلاس سراسری رضایتمندی مشتری که در بهمن ماه سال ۹۴ با رویکرد تجلیل از واحدهای مشتری مدار و پاسخگو و با حضور مقامات و مسئولان اجرایی کشور درمحل سالن همایش های صدا و سیما برگزار شد، موفق به دریافت نشان رضایتمندی مشتری شد.

قرارگرفتن در میان صد شرکت برتر ایران
طبق بررسی های سازمان مدیریت صنعتی که بر مبنای اطلاعات سال مالی ۱۳۹۳ صورت گرفته، بانک سینا با ۴ پله ترقی نسبت به فهرست اعلامی سال گذشته از سوی این سازمان، توانست رتبه ۴۹ را از لحاظ شاخص فروش در میان صد شرکت برتر ایران از آن خود کند.

ارتباط با بانکهای جهان
بانک سینا بعد از اجرایی شدن برجام ، عزم خود را جزم کرده است تا با ارتباط گیری با بانک‌های بزرگ منطقه و جهان مبادلات ارزی خود را افزایش دهد. و بر این اساس ارتباطاتی را با بانک‌های ترکیه ، روسیه ، سوییس ، مالزی و کره جنوبی برقرار کرده‌است.

کسب رتبه نخست در ثبت تراکنش
بر اساس بررسی های بانک مرکزی جمهوری اسلامی در زمینه عملکرد ماهانه بانک ها و موسسات اعتباری عضو شبکه شتاب در سال ۹۴، بانک سینا ، رتبه دوم نظام بانکی در شاخص تراکنش های موفق به کل تراکنش را به خود اختصاص دهد زیرا ۹۹.۴۴ درصد از تراکنش‌های این بانک با موفقیت انجام شده است.

همچنین طبق این گزارشها به صورت میانگین بانک ها و موسسات عضو شبکه شتاب، جریمه ای معادل ۱۸.۶۳ ریال به ازای هر تراکنش در شبکه پرداخت نموده اند که مبلغ پرداختی بانک سینا به ازای هر تراکنش کمتر از یک ریال بوده است و از این نظر نیز دارای رتبه دوم در شبکه شتاب است. گفتنی است که بانک سینا، دارای ۶۴۴ دستگاه خودپرداز در کشور است

رشد در صدور اسناد
صدور اسناد سیستم متمرکز بانکی در این بانک نشان دهنده رشد ۱۷ درصدی آن نسبت به دوره مشابه در سال های ۹۳و ۹۴ است. همچنین نسبت اسناد صادره دستی در شعب بانک سینا به کل اسناد از ۷.۸ درصد در اسفندماه ۹۳ به ۶.۳ درصد در اسفندماه ۹۴ کاهش داشته است که نشانه استمرار روند افزایش کاربری درگاههای الکترونیک و غیر حضوری در نزد مشتریان بانک است.

مدیر برگزیده جهادی
مدیرعامل بانک سینا که چندی پیش ، عنوان مدیر برگزیده جهادی توسعه ملی کشور را از آن خود کرد، در پیام خود در هشتم خرداد ماه سال جاری ، مصادف با سی و یکمین سالروز تاسیس بانک سینا ، گفت:بانک سینا طی سالیان اخیر به مدد تلاش ها و زحمات مسئولان و کارکنان از طریق تحول در بخش های ساختاری، سیستمی و بهبود روش ها توانسته است گام های موثری در راستای تحقق انتظارات و پاسخ به نیاز مشتریان بردارد. و با بکار گیری آخرین فناوری ها و تکنولوژی های نوین اطلاعاتی و ارتباطی و با تکیه بر نیروهای مجرب و کارآموزده و پیاده سازی سیاست های راهبردی و توسعه ای با ارائه متنوع ترین خدمات بانکداری الکترونیک، توانسته است به جایگاه مناسبی در نظام بانکی برسد و به عنوان بانکی موثر در اقتصاد کشور، ایفای نقش نماید.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *