کلاس آموزشی سامانه (چکاوک) در بانک ایران زمین برگزار شد

 آموزش سامانه مبادله الکترونیک چک (چکاوک با حضور مدیریت خزانه داری، شعب تهران و شهرستان ) در خرداد ۱۳۹۵ در ساختمان ستاد مرکزی بانک ایران زمین برگزار شد.
 به گزارش سادس به نقل از روابط عمومی بانک ایران زمین، پیش از عملی شدن طرح چکاوک در سامانه نگین، هر شعبه برای وصول چک سایر بانک‌ها که توسط مشتریان آنها واگذار می شد؛ مجبور به تکرار ثبت اطلاعات در دو سامانه جداگانه نگین و بانک مرکزی بودند که با عملیاتی شدن این طرح عملاً تکرار ثبت منتفی شد و بصورت یکپارچه انجام می پذیرد.

از این رو به منظور اجرائی شدن این طرح کلاس آموزشی و توجیهی سامانه فوق با حضور نمایندگان مدیریت خزانه داری، مدیریت آموزش،شعب تهران و شعب سایر شهرستانها در ساختمان ستادی این بانک به مدت دو روز برگزار شد.
در این جلسه در خصوص مزایای استفاده از طرح چکاوک از جمله نحوه کارکرد با سامانه جدید، امنیت و دقت، تسریع در زمان وصول چک ها و رضایت مشتریان، کاهش استفاده از نیروی انسانی و بهره وری شعب مطالبی عنوان شد.
طرح چکاوک، طرحی است که مبادلات مربوط به چکهای انتقالی بین شعب بانک ها به روش سیستمی بدون حرکت چک در آن صورت گرفته و زمان واریز وجوه به حساب مشتریان را به کمتر از ۲۴ ساعت کاهش می دهد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *