پارسیان و ثامن‌الحجج ادغام می‌شوند/پرداخت هفته‌ای ۱۰ میلیون تومان/ انتقال حساب‌های ثامن به پارسیان و انسداد حساب‌ها

 کولیوند اظهار کرد: ‌‌اکنون مؤسسه ثامن‌الحجج، سپرده‌های میلیاردی را پرداخت نمی‌کند؛ چراکه جابجایی چنین سرمایه‌ای از یک بانک به بانک دیگر راحت است اما پرداخت یکباره چنین پولی به صاحبان سرمایه امکان‌پذیر نیست.
 به گزارش سادس به نقل ازرویکرد محمدجواد کولیوند، منتخب مردم کرج در مجلس دهم شورای اسلامیدرباره آخرین وضعیت مؤسسه ثامن‌الحجج و سپرده‌های مردم نزد این مؤسسه اظهار کرد:‌ آخرین اطلاعی که بنده دارم این است که مؤسسه ثامن‌الحجج در حال ادغام با بانک پارسیان است اما سپرده‌های سپرده‌گذاران با توجه به برنامه جدیدی که از سوی بانک مرکزی در حال ابلاغ به بانک پارسیان است، محفوظ خواهد ماند.
مؤسسه ثامن‌الحجج هنوز ادغام نشده است
وی ادامه داد: با توجه به تصمیم بانک مرکزی در این زمینه، هم اکنون به صورت هفتگی مبلغ ۱۰ میلیون تومان از سپرده‌ها بازگردانده می‌شود ولی سپرده کلی مردم محفوظ است و بلافاصله پس از اینکه با بانک پارسیان ادغام شود، پرداخت این سپرده‌ها در تعهد بانک پارسیان خواهد بود.

کولیوند در پاسخ به این پرسش که آیا هنوز این ادغام صورت نگرفته است؟ اظهار کرد: هنوز این مؤسسه در بانک پارسیان ادغام نشده و اگر هم قرار باشد این مؤسسه ادغام شود، دیگر تعطیل نخواهد شد بلکه همان مجموعه‌هایی که مشغول کار هستند تبدیل به شعب بانک پارسیان خواهند شد.

سپرده‌های مردم در مؤسسه ثامن‌الحجج حبس نمی‌شود
نماینده کرج در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به برخی از اخبار، سپرده مردم در نزد این مؤسسه حبس شده است؟ اظهار کرد: سپرده حفظ شده و اجازه خروج سپرده‌های کلان به یکباره از بانک داده نشده است اما تا بانک مرکزی حُکم نهایی ادغام در بانک پارسیان را ابلاغ نکند و این ادغام صورت نگیرد، سپرده‌های مردم به صورت هفتگی پرداخت می‌شود اما افرادی هم هستند که سپرده‌های کلان‌تری دارند و تعیین تکلیف آنها به گونه‌ای دیگر خواهد بود.

کولیوند افزود: ‌اکنون مؤسسه ثامن‌الحجج، سپرده‌های میلیاردی را پرداخت نمی‌کند؛ چراکه جابجایی چنین سرمایه‌ای از یک بانک به بانک دیگر راحت است اما پرداخت یک‌باره چنین پولی به صاحبان سرمایه امکان‌پذیر نیست؛ چراکه هم نقدینگی جامعه بالا خواهد رفت و هم اینکه بانک نمی‌تواند تعهدی که به بانک مرکزی بابت پرداخت سپرده ‌سپرده‌گذاران داده است را برآورده کند.

نماینده کرج در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت:‌ بنده در رابطه با مؤسسه ثامن‌الحجج و تعیین تکلیف سپرده‌های مردم در نزد این مؤسسه، از ابتدا پیگیر بوده‌ام و همواره این موضوع را پیگیری خواهم کرد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *