داعش آبروی اسلام و انسانیت را برده است/اگر قرار باشد بعد از ائمه اطهار به کسی احترام بگذاریم جزء امام خمینی کسی را سراغ نداریم

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، داعش را لکه ننگ جهان اسلام دانست و گفت: داعش آبروی اسلام و انسانیت را برده است.

به گزارش سادس ، آیت‌الله محمد تقی مصباح یزدی ‌عصر پنجشنبه در دیدار جمعی از دانشجویان مجتمع دانشگاهی حضرت امیرالمومنین(ع) سپاه اصفهان؛ پاسداران و بسیجیان، با اشاره به حرکت کاروان های مختلف از سراسر کشور در سالروز رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی، اظهار داشت:  این سنت نیکویی است که باید برای نسل های آینده حفظ شود چرا که در اینگونه حرکات یاد اهداف و آرمان حضرت امام(ره) و شهدا می افتیم.

وی با بیان اینکه فرقه‌ای در اسلام وجود دارد که مخالفت رفتن به زیارت و گرامیداشت ائمه و بزرگان هستند و آن را نوعی بدعت می‌دانند، تاکید کرد: داعش و فرقه‌های همسویش امروز آبروی اسلام و انسانیت را برده‌اند و به بهانه های مختلف مجوز قتل و تجاوز به نوامیس مسلمانان را صادر می‌کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: زمانی که شما کاغذی را به دست می‌گیرد اگر صاحب آن عکس مورد احترام باشد شما با آن کاغذ با احترام برخورد می‌کنید ولی زمانی که تصاویری چون یزید، شمر، رضاخان و صدام بر رویش باشد آیا بازهم آن کاغذ مورد احترام است؛ لذا آن کاغذ شاید هم کم ارزش باشد ولی با وجود شخصی که مظهر چیزی است ارزش یا مورد تنفر قرار می‌گیرد.

مدیر مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ابراز داشت: در امور دینی می‌دانیم که بدون وضو نباید به قرآن و یا حتی اسم ائمه دست بزنیم‌؛ آیا بین این حروف قراردادی وجود دارد؟ ولی این احتمال را بدهیم که باید اسراری وجود داشته باشد که عموم مردم متوجه آن نمی‌شوند.

وی به چگونگی یک شبه حافظ قرآن شدن کربلایی کاظم اشاره کرد و ادامه داد: این شخص جزء اولیای خدا به حساب می‌آید و زمانی که با آیات قرآن  برخورد می‌کرد از نور آنها تشخیص می‌داد که آیا این حروف خدایی است یا کلماتی عامیانه است.

آیت الله مصباح یزدی با تاکید بر اینکه خدا جسم نیست ولی در همه جا به صورت مساوی حضور دارد، بیان داشت: با این شرایط ولی در روی این کره خاکی فقط یک جا خانه خداست  و هر کس به خانه خدا مشرف می شود بعد از اعمال حج دوست دارد به سنگ حجر الاسود که نماد سنگ خانه است دستی به عنوان تبرک بزند؛ این سنگ چه تفاوتی با دیگر سنگ ها دارد که حتی پیامبر و ائمه و حتی قبل از اسلام و در زمان بت پرستی این سنگ را مورد احترام قرار می‌دادند.

وی حجر الاسود را علامتی از خانه خدا دانست و افزود: همین وهابی‌ها هم این سنگ را قبول و مورد احترام قرار می‌دهند و زمانی که از آنها می‌پرسیم چرا شماهم این سنگ را مورد احترام قرار می‌دهید، آیا این بدعت نیست که آنها می‌گویند دستور خداست؛ لذا هر چیزی مظهر چیز دیگری است و قابل احترام است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطر نشان کرد: بعد از اسلام مومنان هم مانند کعبه دارای احترام هستند و بی‌احترامی به آنها کفر و مانند بی احترامی به کعبه به شمار می‌رود.

وی در بخش دیگری از سخنانش عنوان داشت: در عصر حاضر کدام انسانی را دیده‌اید که بیشتر حرف‌ها، رفتارش، هستی‌اش، آبرویش و زندگی‌اش وقف ترویج دین خدا باشد و به نوعی مظهر خدا به حساب آید و زمانی که نامش می آید انسان یاد خدا و پیامبرش می افتد جزء امام خمینی(ره).

آیت الله مصباح یزدی احترام به امام خمینی(ره) را احترام به خدا و دین خدا ذکر کرد و گفت: اگر قرار باشد در این عالم بعد از ائمه به کسی احترام بگذاریم جزء به امام خمینی(ره) که رفتار، گفتار، تبعید، زندانی شدن و… برای خدا بود کسی را سراغ نداریم.

وی اظهار داشت: این حرکت شما عاقلانه، حکیمانه و عاشقانه است و هر قدمی را که در این راه بر می دارید جزء ثواب برای شما چیزی نخواهد داشت و امیدوارم این حرکت شما تا ظهور حضرت ولی عصر(عج) ادامه داشته باشد.

گفتنی است این کاروان عاشقان خمینی ۲۲ سال است که از اصفهان به تهران اعزام می‌شوند و امسال نیز این حرکت معنوی به استعداد ۷۰۰ نفر صورت گرفته است.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *