پوتین: خروج نیروهای روسی با اطلاع بشار اسد بوده است

ارشناس مسائل استراتژیک با بیان اینکه روسیه به‌ دلیل احتمال بالای تمدید آتش‌بس تنها استعداد نظامی خود در سوریه را کاهش داده است، نوشت: اکنون سوال اصلی این است که آمریکا در ازای این اقدام کدام امتیاز بزرگ را واگذار خواهد کرد؟

به گزارش سادس به نقل از شبکه المیادین، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گفته است روسیه شرایط مناسبی را برای روند صلح در سوریه فراهم کرده است.

وی تاکید کرد: روسیه به حمایت از دولت سوریه در نبرد با داعش و جبهه النصره ادامه خواهد داد.

رئیس جمهوری روسیه تصریح کرد: روسیه قادر است تنها در مدت چند ساعت حضور نظامی خود در سوریه را تقویت کند.روسیه می‌تواند تنها ظرف چند ساعت در صورت نیاز، جنگنده‌های خود را به سوریه اعزام کند.

رئیس جمهوری روسیه همچنین گفت: رئیس جمهور بشار اسد از تصمیم خارج کردن نظامیان روسیه از سوریه مطلع بود و این تصمیم را تایید کرد.

خاطر نشان می‌شود تصمیم روسیه برای کاهش حضور نظامی خود در سوریه با استقبال و خوشحالی فزاینده رژیم‌های حامی گروه‌های تروریستی در سوریه روبرو شده و حتی برخی رسانه‌های سعودی مدعی شده‌اند خروج روسیه از سوریه به معنای شکست مسکو است.

مهدی محمدی کارشناس مسائل استراتژیک با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام به تحلیل «کاهش نیروهای نظامی روسی در سوریه» پرداخت و نوشت: به‌کار بردن تعبیر خروج نظامی درباره کاری که روسیه در سوریه انجام داده، صحیح نیست.

 وی افزود: روسیه به‌دلیل احتمال بالای تمدید آتش بس تنها استعداد نظامی خود را که – نگهداشت آن در وضعیت عملیاتی هزینه بالایی داشت -، کاهش داده است.

 این تحلیلگر اطلاعات در حوزه امنیت ملی در ادامه مطلب خود خاطرنشان کرد که روسیه حتی جزئیات اقدام خود برای کاهش استعداد نظامی اش در سوریه را با دمشق و تهران هماهنگ کرده است.

محمدی در پایان با تأکید بر اینکه “هنوز برای هر میزان عملیات احتمالی علیه داعش و النصره، ظرفیت روسی عملیات هوایی در سوریه کاملا وجود دارد”، نوشت: اکنون سؤال اصلی این است که آمریکا و [جریان] معارضه، در ازای این اقدام کدام امتیاز بزرگ را واگذار خواهند کرد؟ هر چه باشد استراتژیست بزرگی پشت همه این ماجراها ایستاده است.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *