ثبت نام ۴۰ هزار نفر برای صندوق یکم / آغاز پرداخت وام ۸۰ میلیونی از اواخر خرداد ماه

 مدیرعامل بانک مسکن گفت: از اواخر خرداد ماه پرداخت تسهیلات صندوق پس‌انداز یکم آغاز می‌شود.
 به گزارش سادس به نقل ازرویکرد محمدهاشم بت شکن، در پاسخ به این پرسش که تعداد ثبت نامی‌ها برای تسهیلات جدیدی که برای مسکن ارائه شده چقدر بوده است؟ گفت: تاکنون حدود ۴۰ هزار نفر برای صندوق یکم ثبت نام کرده‌اند که رقمی به ارزش ۸ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تاکنون سپرده جمع شده و از اواخر خرداد ماه پرداخت تسهیلات صندوق پس‌انداز یکم آغاز می‌شود.
وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا میزان ثبت نامی‌ها به تفکیک در شهرهای مختلف مشخص شده است؟ افزود: بررسی‌ها بر اساس جدولی طراحی شده که در سه بخش مختلف طبقه‌بندی‌ها مشخص شده‌اند که تهران، شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر و شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر در آن تعیین شده‌اند.
مدیرعامل بانک مسکن با بیان اینکه شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر مهمترین مخاطب ما هستند، خاطرنشان کرد: مخاطبان این بخش (تهران) ۵۰ درصد از کل هستند و شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر هرکدام ۲۵ درصد را شامل می‌شوند.
بت‌شکن از اقدامات اخیر بانک مسکن در افزایش سقف وام خرید مسکن تا ۱۶۰ میلیون تومان را راهی برای رونق این حوزه مطرح کرد و افزود: تسهیلات ساخت مسکن تا ۱۵۰میلیون تومان و تا ۸۰درصد ارزش ساختمان از دیگر اقدامات بانک مسکن در راستای رونق بخشیدن به این بخش است.
به گفته بت‌شکن، بررسی درخواست تسهیلات مشارکت مدنی به عنوان سیگنالی از وضعیت بخش مسکن نشان می‌دهد از دی ماه سال گذشته رونق در این بازار آغاز شده است. رشد این تسهیلات به میزان ۶۰ درصد در دی ماه، ۵۷ درصد در بهمن ماه و بیش از ۱۸۰درصد در اسفند ماه سال ۹۴نسبت به ماه‌های مشابه سال ۹۳ بوده است.
دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *