چخه به زوزه بزدلان سعودی

لت شدت گرفتن اخیر زوزه های بزدلان سعودی این است که قدرت بلامنازع و در هم کوبنده شیرمردان ایرانی در مبارزه با تروریست های داعشی به عنوان یکی از شاخص ترین فرزندان نامشروع صهیونیست ها و سعودی ها، موجب دلخوری و متعاقبا سر و صدای برخی از سلول های این رحم هرزه شده است.
خلاصه متن:
«وحشت و واهمه شدید کشور های بزدل منطقه ای و فرا منطقه ای از ایران و شخصیت های برجسته و اسطوره های ایرانی در طول تاریخ زبان زد خاص و عام بوده است و این در حالی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی تنها کاری که از اغلب این جیره خواران برآمده است، پارس های پراکنده و صد البته از پشت تریبون هایی است که بین هزاران حصار امنیتی محبوس شده است، اما با این حال پاسخ های کوبنده ای از سوی ایران و همپیمانان این کشور دریافت کرده است، مانند رفتاری که «الجب»{یر}سعودی ها انجام داد و با مشتی از سوی شخصیت های ایرانی، عراقی و بین المللی پاسخی محکم دریافت کرد.»

به گزارش سادس به نقل از  «سلام‌خبر» در عراق، هادی العامری دبير کل سازمان بدر عراق، با تاکید بر اینکه ايران در مقابله با تروريسم داعش نقش فعالي داشته است و اگر حمايتهاي جمهوري اسلامي ايران نبود عراق و کشورهاي عضو شوراي همکاري خليج فارس به طور کامل به کنترل (گروه تکفيري صهيونيستي ) داعش در مي آمد، به جو سازي برخي رسانه هاي مغرض منطقه عليه سردار قاسم سليماني و حضور مستثاران ايراني در فلوجه، پاسخ داد.
دبير کل سازمان بدر عراق، برخي رسانه ها را ستمکار و غيرمنصف دانست و گفت: آن ها در تلاش براي برانگيختن فتنه طايفه اي و قومي هستند؛ آن ها دشمن عراقند و نمي خواهند که اين کشور به ثبات برسد، بلکه مي خواهند وضع کنوني همچنان ادامه يابد و جنگ و اشغالگري استمرار داشته باشد و عراق در اشغال داعش باشد، آن ها نمي خواهند عراق، سامان يابد.
اين فرماندۀ بسيج مردمي عراق، در ادامه تصريح کرد: سرلشکر سليماني، با موافقت دولت عراق در اين کشور حضور دارد، و در پي کمک به سازمان هاي امنيتي در عمليات نظامي است؛ زيرا ايراني ها در مبارزه با تروريسم، بسيار باتجربه اند.
وي تاکيد کرد: آن ها موفق شدند، و يکي از مهم ترين دلايل حساسيت زياد نسبت به آن ها، اين بود که آن ها، موفق شدند.
العامري اعلام کرد : مداخله نظامي يعني وارد شدن به خاک عراق بدون کسب موافقت دولت بغداد و امروز نظاميان ترکيه بدون موافقت بغداد در عراق مستقر شده اند، در حالي که دولت از آنها خواسته است که خارج شوند و من شخصاً به قاهره رفتم و شکوائيه اي به اتحاديه عرب تقديم کردم و اتحاديه عرب نيز با اجماع اعضاي خود خروج نظاميان ترکيه از خاک عراق را تصويب کرد.
العامري افزود : امروز هيچ کسي درباره دستاوردهاي کشورهاي عضو ائتلاف بين المللي مبارزه با داعش که جنگنده هايش پيوسته بر فراز خاک عراق پرواز مي کند، صحبت نمي کند، ولي حرف هايي درباره ايران وجود دارد و يکي از علل حرف هايي که درباره ايران زده مي شود، موفقيت مستشاران ايراني در عمليات ارتش و نيروهاي مردمي عراق است؛ و ما از تجارب مستشاران ايراني در مبارزه عليه گروه تروريستي داعش بسيار بهره برده ايم.
العامري افزود : حمايت هاي لجستيکي ، آموزشي ، تسليحاتي و غيره ايران از ارتش عراق مطابق با توافقات تهران و بغداد است و اين حمايت ها در قبال پرداخت مبالغي است ولي مساله مهم اينست که ايراني ها از عراق در اين شرايط مهم و حساس حمايت مي کنند در حالي که کل منطقه و نَه فقط عراق در آستانه افتادن در دام جنايات تروريستي داعش بود.
هادي العامري خاطرنشان کرد: اگر چهار عامل نبود ، بي شک منطقه و عراق به سيطره داعش درمي آمد که فتواي مرجعيت نجف اشرف، لبيک گفتن مردم عراق به فتواي مرجعيت و فداکاري گروه هاي مقاومت اسلامي 3 عامل از عوامل ايستادگي و پايداري عراق در برابر داعش است. گروه هاي مقاومت اسلامي تجارب و سوابق عملياتي داشتند و نقش بسزائي در تأمين نيروهاي مردمي و تشکيل بسيج مردمي ايفا کردند، در حالي که پليس و ارتش در آن زمان قادر به تأمين نيروهاي انساني لازم نبودند و من خودم شاهد بودم که خانواده ها فرزندان خود حتي تک فرزندان شان را به ميادين درگيري مي فرستادند، و برخي از اين تک فرزندان هم در درگيري ها شهيد شدند. چهارمين و مهمترين عامل حمايت مستقيم جمهوري اسلامي ايران از عراق بود و شخص مسعود بارزاني رئيس منطقه کردستان عراق نيز بارها اعلام کرد که اگر حمايت هاي ايران نبود، اربيل تاکنون سقوط کرده بود و من (العامري) هم مي گويم که اگر اين عوامل چهارگانه نبود، ما امروز وضعيت ديگري داشتيم و تروريست هاي داعشي خبيث سيطره خود را بر همه کشورهاي خليج فارس گسترانده بودند.
هادي العامري اظهار داشت: هم اکنون 6 هزار مشاور آمريکايي در عراق مستقر هستند که هيچ کسي درباره آنها حرف نمي زند، ولي حرف و حديث هائي درباره مستشاران ايراني که تعداد آنها ده ها نفر بيشتر نيست ، وجود دارد و علت اين حرف و حديثها اينست که مستشاران ايراني موفق بوده اند و خالصانه کار مي کنند و با ما در پيشبرد برنامه هايمان همراهي و همکاري مي کنند و به ما در موقع لزوم مشاوره مي دهند.
هادي العامري گفت: ايراني ها به ما کمک مي کنند و ما از تجارب و توانائي هاي آنها بسيار استفاده کرده ايم و بايد از آنها به علت حمايت کردن از مردم عراق قدرداني کرد .
لازم به ذکر است پيروزي هاي اخير نيروهاي عراقي عليه داعش که با حمايت هاي جمهوري اسلامي ايران حاصل شده است، خشم سعودي ها را برانگيخته و آنها را به طرح ادعاهاي تازه اي عليه ايران وا داشته است.
عادل الجبير در کنفرانس مطبوعاتي مشترک با فيليپ هاموند در جده مدعي شد که ايران با حمايت از تروريسم و شبه نظاميان عراق و سوريه باعث انزواي خود شده و بايد اين سياست را تغيير دهد.
الجبير در ادامۀ ادعاهاي خود، بدون اشاره به حمايت هاي عربستان از گروه هاي تروريستي در سوريه و عراق همچون داعش، افزود: «اعزام شبه نظاميان شيعه به عراق توسط ايران اقدامي غيرقابل قبول است و ايران مسبب فتنۀ مذهبي در عراق است».
در همين حال ثامر السبهان، سفير سعودي در عراق در صفحۀ توييتر خود، ضمن طرح اين ادعا که ايران به دنبال ايجاد نزاع ميان شيعيان و سنيان است، نوشت: «ايران مي خواهد آشوب ايجاد کند و با راه انداختن جنگ شيعه و سني عرب ها را نابود کند. ايران هيچ اعتقادي به عرب هاي شيعه ندارد». او، همچنين، مدعي شد: «عرب هاي شيعه هم اعتقادي به ايران ندارند».
ابومهدي المهندس، فرمانده ارشد نيروهاي بسيج مردمي عراق در واکنش به این اظهارات بی اساس سعودی ها در گفتگو با پرس تي وي گفت: «نيروهاي داوطلب الانبار دوشادوش بسيج مردمي مي جنگند و گرچه آنها را داوطلبان الانبار مي نامند اما بخشي از الحشد الشعبي به شمار مي آيند. هم اکنون ده هزار نيروي داوطلب در استان الانبار بسيج شده اند و شمار جوانان سني نيروي بسيج مردمي به دوازده هزار نفر مي رسد. الحشد الشعبي از نيروهاي شيعه، سني، کرد، ترکمن ها، ايزدي ها و مسيحي ها تشکيل شده است.»
المهندس از جنگ رواني ضد نيروهاي عراقي خبر داد که براي شکست دادن تروريست هاي تکفيري داعش مي جنگند.
وي، دولت آمريکا و برخي کشورهاي عرب حوزه خليج فارس بويژه عربستان سعودي را به حمايت از داعش متهم کرد و گفت: نيروهاي عراقي براي بيرون کردن تروريست هاي داعش و فراهم کردن زمينه بازگشت آوارگان عراقي به خانه هاشان بسيج شده اند.
المهندس افزود: « وظيفه ما حفاظت از سرزمين، مقدسات و زن و فرزندانمان است. داعش مي خواست همان بلايي را سر ما بياورد که سر ايزدي ها آورد و مي خواست ما را هم همچون ترکمن ها در محاصره قرار دهد. لذا اقدام ما در جهت بازپس گيري فلوجه اقدامي تلافي جويانه نيست. بلکه مي خواهيم همانگونه که در سامرا ، بيجي و شهرهاي ديگر تروريسم را ريشه کن کرديم در فلوجه و ديگر مناطق هم همين کار را بکينم.»
المهندس تاکيد کرد نيروهاي بسيج مردمي عراق آنگونه که برخي رسانه هاي غربي و عربي ادعا مي کنند، هيچ جرمي مرتکب نشده است.
اين فرمانده ارشد بسيج مردمي عراق از دولت و ملت ايران براي حمايت معنوي و نيز اعزام مشاوران نظامي و ارسال سلاح مهمات به اين کشور قدرداني کرد.
جيمز جفري از ديپلماتهاي معروف آمريکايي و سفير پيشين آمريکا در عراق نیز در گفتگو با تلويزيون بي بي سي، گفت: «عمليات آزادسازي فلوجه بسيار حائز اهميت است. عمليات آزادسازي تکريت نيز که سال گذشته انجام شد، بسيار خوب بود. عمليات فلوجه آزموني بسيار مهم است. فلوجه براي شيعيان عراق نيز منطقه اي حساس است زيرا در نزديک بغداد و بين اين شهر و شهرهاي مقدس شيعيان يعني کربلا و نجف قرار دارد. شيعيان بسيار علاقه مند هستند اين منطقه را پاکسازي کنند. دولت عراق و نيروهاي ائتلاف حاضر در عمليات فلوجه، نمي خواهند سني هاي اين منطقه به دامان گروه (تکفيري – صهيونيستي) داعش بيفتند زيرا براي بازپس گيري شهرهاي بزرگ موصل در عراق و الرقه در سوريه، وجود اين نيروهاي مردمي ضروري است. نبرد نهايي براي آزادسازي اين شهرها خواهد بود.»
در حالي که رسانه هاي حامي گروه هاي مسلح و تروريستي، تلاشي مذبوحانه را براي طايفه اي قلمداد کردن عمليات آزادسازي فلوجه در دستور کار قرار داده اند، شبکه السومريه، در هشتمين روز از اين عمليات، تصاويري از شهرونداني منتشر کرد که از چنگ داعش گريخته و به نيروهاي عراقي پناه آوردند.
نيروهاي عراقي ضمن تامين امنيت اين خانواده ها، آن ها را در مدرسه اي در منطقه گرمه مستقر و به آن ها رسيدگي کردند.
رسانه هاي مغرض ادعا مي کنند که نيروهاي عراقي، به منظور کشتار اهل سنت در فلوجه، وارد اين شهر شده اند، اين در حالي است که فلوجه از مرکزي ترين قرارگاه هاي عناصر تروريست داعش در عراق به شمار مي رود و از ساکنان اين شهر به عنوان سپرانساني در برابر نيروهاي عراقي استفاده مي کنند، اما نيروهاي عراقي تمام تدابير لازم را به کار گرفته اند تا از آسيب ديدن غيرنظاميان جلوگيري شود.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *