زن 42 ساله پیر زن تنهایی را در پاکدشت کشت

 «توبه نصوح کرده‌ام و در زندان توانستم زندگی جدیدی را آغاز کنم. قرآن و نماز می‌خوانم و سواد هم یاد گرفته‌ام. حالا از قضات می‌خواهم به خاطر توبه ام مرا ببخشند.»

به گزارش سادس به نقل از جام جم، این بخشی از دفاعیات زنی است که با همدستی دختر خود برای سرقت، مرتکب قتل زنی سالخورده در پاکدشت شدند. این زن توانست با کمک خیرین رضایت اولیای دم را کسب کند و از جنبه عمومی جرم پای میز محاکمه قرار گرفت.

به گزارش جام جم ، در این پرونده نرگس 42 ساله و دخترش مژگان 16 ساله متهم بودند 6 مرداد سال 89 با انگیزه سرقت، پیرزن تنهایی را در پاکدشت به قتل رسانده‌اند.

نرگس پس از دستگیری گفت: اتهام سرقت را قبول دارم، اما اتهام قتل عمد را قبول نمی‌کنم. روز حادثه من و دخترم در حال رفتن به خانه بودیم که زنی سالمند از دخترم خواست برای بردن وسایلش به او کمک کند مژگان هم وسایل پیرزن را به داخل خانه‌اش برد حدود سه دقیقه مقابل در ایستادم تا او بازگشت.

بعد هم پیرزن با اصرار از من خواست به خانه‌اش بروم و به‌خاطر گرمای هوا آب خنک بنوشم. ابتدا قبول نکردم، اما با اصرارهای پیرزن و مژگان به داخل خانه رفتم. در آنجا مژگان نقشه قتل را مطرح کرد به همین خاطر من دهان پیرزن را گرفتم و دخترم النگوهای او را با قیچی برید موقع رفتن برای این که مقتول سر و صدا نکند یک روسری را در دهانش قرار داده و دهان او را بستیم. چهار روز بعد وقتی ماموران ما را دستگیر کردند تازه متوجه قتل شدم.

مژگان نیز دراین‌باره گفت: مادرم به مواد مخدر اعتیاد داشت. وقتی وارد خانه پیرزن تنها شدیم در یک لحظه به ذهنم رسید طلاهای او را سرقت کنیم تا بتوانیم با پول آن بدهی‌های خود را پرداخت کنیم. من نقشه‌ای برای قتل نداشتم فقط قصدمان سرقت بود.

در ادامه نرگس به قصاص محکوم شد. قضات مژگان را هم به پنج سال زندان محکوم کردند. با گذشت اولیای دم نسبت به مژگان، او پس از 19 ماه آزاد شد.

در حالی که حکم نرگس توسط دیوان عالی کشور تائید شده بود، او در زندان توبه کرد و خیرین با اطلاع از توبه قاتل برای بخشش او تلاش کـردنـد. چندی قبل اولیای دم، قبول کردند با دریافت 200 میلیون تومان نرگس را ببخشند. صد میلیون تومان از این مبلغ توسط خیرین تهیه و قرار شد نرگس پس از آزادی کار کند و صد میلیون تومان دیگر را پرداخت کند. صبح دیروز جلسه رسیدگی به این قتل از جنبه عمومی جرم در شعبه دهم دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد.

نرگس در این جلسه گفت: من قبول دارم که گناهکارم اما پس از دستگیری و در زندان متحول شدم. در این مدت به کارهایم فکر کرده و سعی کردم گذشته ام را جبران کنم. اعتیادم را ترک کردم، سواد یادگرفتم و حالا به صورت عربی و فارسی قرآن می‌خوانم. در زندان توبه نصوح کرده و نماز می‌خوانم. هر هفته پنجشنبه و جمعه هم روزه می‌گیرم.

زن قاتل که قبل از دستگیری سواد خواندن و نوشتن نداشت، سپس شروع به خواندن قرآن کرد. قضات دادگاه کیفری وقتی توبه نرگس را دیدند، برای کمک به او حکم به آزادی‌اش دادند. نرگس پس از پنج سال و 10 ماه، امروز از زندان آزاد می‌شود.

 

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *