تک تک همکاران در بحث نظارت و بازرسی مسئولیت دارند

  مدیریت بازرسی بانک ایران زمین در همایش سراسری مدیران بانک ایران زمین مطرح کرد: تک تک همکاران در بحث نظارت و بازرسی مسئولیت دارند.
 به گزارش سادس به نقل از روابط عمومی بانک ایران زمین، عباس اصلانی فر، مدیریت بازرسی بانک ایران زمین در ابتدای سخنان خود به تشریح عملکرد این مدیریت در سال گذشته پرداخت و گزارشی در خصوص اقدامات انجام شده جهت تقویت بازرسی ارائه کرد.

اصلانی فر افزود: بازرسی مسئولیت بسیار سنگینی در سیستم بانک بر عهده دارد، چرا که باید همواره آسیب‌های داخلی و خارجی بانک را بررسی کند و در رفع این آسیب‌ها موثر واقع شود و زمینه را برای ارائه خدمات هر چه بهتر به مشتریان فراهم کند.

وی در تعریف کنترل‌های داخلی گفت: براساس تعریف بانک مرکزی کنترل های داخلی فرایندی است که توسط هیات مدیره، مدیریت و دیگر کارکنان اجرا می شوند، یعنی تک تک همکاران در بحث نظارت و بازرسی مسئولیت دارند.
مدیریت بازرسی در خصوص شیوه‌های مرسوم بازرسی اظهار داشت: در بازرسی سنتی آن چیزی که رایج است کنترل انتهاست که کمترین تاثیر را در بحث نظارت و حفظ منافع سیستم دارد. در حقیقت این نوع بازرسی چاره جویی کردن برای اتفاق افتاده است که کمترین تاثیر را در بحث حفظ منافع یا کاهش ضایعات یا تهدیدهایی که سیستم مالی را به خطر می اندازد، دارد.

وی ادامه داد: بهترین بازرسی، کنترل ابتدای کار است که ما سعی کردیم با همکاری مدیریت تولید و پشتیبانی نرم افزار این بخش را تقویت کنیم. به این صورت که در محل هایی که نیاز به دسترسی همه وجود ندارد، این دسترسی ها محدود شود تا موجبات ضرر به عملیات بانکی و خدمات رسانی همکاران را ایجاد نکند.

اصلانی فر کنترل در حین ارائه خدمات را یکی دیگر از مراحل بازرسی دانست و گفت: این مرحله از بازرسی در محدوده روسای شعب و مدیران استانها است. که توجه به این بخش و اعتبار سنجی صحیح مشتری می تواند جلوی بسیاری از معوقات را بگیرد.

وی در پایان اظهار کرد: با توجه به اینکه بخش زیادی از ارائه خدمات بانکی به سمت بانکدرای الکترونیک رفته است، مدیریت بازرسی گامهای موثری را جهت پیشگیری از جرایم این بخش برداشته است و در ادامه نیز به تقویت آن خواهد پرداخت.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *