طراحي و ساخت، نسل جديد دستگاه شليک گلوله

رئيس مرکز تشخيص هويت ناجا در خصوص طراحي و ساخت دستگاه شليک گلوله گفت:اين قابليت ها بخش اعظمي از تجهيزات و نيازمندي هاي صنعتي در پليس هاي تخصصي و حتي ساير رده هاي ناجا را مرتفع مي نمايد.

“دکتر خارا “در گفت وگو با  پايگاه خبري پليس با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري در بحث توليد ملي و استفاده درست و حکيمانه از کالاي ايراني گفت :محققين اين مرکز با وجود تلاش در جهت بومي سازي، هيچ گاه توليد ملي را فداي بحث مادي و شهرت ننموده و اگر در زمينه ” بومي سازي” به توفيقاتي دست يافته اند آن را به طور شفاف اطلاع رساني کرده اند.

وي همچنين رعايت نکاتي را در بحث توليد ملي ضروري دانست و گفت : نگذاريم از نام توليد ملي سوء استفاده شود و با هدف کسب ،مواد اوليه و قطعات اصلي را وارد ،مونتاژ و سپس با کيفيت بسيار پايين به ملت به نام توليد ملي تحميـل کنند.

دکتر خارا گفت: در برخي از توليدات بايد براي کسب  منافع ملي تا حدودي  از کيفيت بگذريم و ثمرات آن را در آينده ببينيم .مثلا در بحث نساجي ، صنايع پوشاک ، کيف ، لوازم برقي و غيره اگر مردم جنس ايراني حتي با کيفيت پايين تر از مشابه خارجي را خريداري کنند ،به منافع ملي کمک کرده اند.

رئيس مرکز تشخيص هويت ناجا گفت:در بعضي موارد واقعا نمي شود کيفيت را ناديده گرفت مثلا وقتي که بحث جان انسان ها در ميان باشد مثل دارو که اگر حتي مقداري جزيي کيفيت از نوع مشابه خارجي پايين تر باشد واقعا نمي توان آن را به توليد انبوه رساند و يا در جايي که احتمال مي رود حق الناس و حق حاکميت تضييع شود به هيچ وجه نمي توان کيفيت را ناديده گرفت.

دکتر خارا با تاکيد بر بومي سازي و استفاده از آخرين تکنولوژي در توليد ملي گفت :بايد آخرين تکنولوژي، بومي سازي شود مثلا” نمي شود هم اکنون که خودروهاي هيبريدي در حال ساخت است خودروهاي قديمي را بومي سازي کرد.

وي با اشاره به توليد نسل جديد دستگاه شليک گلوله که در بحث اقتصاد مقاومتي و جهادي توانسته صرفه جويي ارزي چشمگيري به دنبال داشته و هزينه هاي ارزي را کاهش دهد گفت: اين اختراع گامي بزرگ در جهت توليد ملي کشور به حساب مي آيد و به نوبه خود نياز ناجا را تامين و از وابستگي به کشورهاي بيگانه در حوزه کشف علمي جرم مي کاهد.

دکتر خارا توانايي و قابليت هاي محققين اين مرکز را در حوزه ساخت تجهيزات پليسي و امنيتي موثر دانست وگفت : اين قابليت ها بخش اعظمي از تجهيزات و نيازمنديهاي صنعتي در پليس هاي تخصصي و حتي ساير رده هاي ناجا را مرتفع مي نمايد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *