احیای امر به معروف و نهی از منکر، مطالبه مقام معظم رهبری از نیروهای مسلح

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا با بیان اینکه اینکه احیای امر به معروف و نهی از منکر از مطالبات مقام معظم رهبری از نیروهای مسلح است، گفت: امر به معروف و نهی از منکر ضامن اجرای احکام شرع است که در نیروی انتظامی به راحتی می توانیم این دو فریضه را احیاء کنیم.

به گزارش سادس به نقل از پایگاه خبری پلیس، حجت الاسلام و المسلمین ” بهرامی” در جلسه کمیته اجرایی امر به معروف و نهی از منکر فرماندهی انتظامی ویژه غرب استان تهران با بیان اینکه مقابله با بی قانونی و ناهنجاری های اجتماعی از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر است، بیان داشت: امر به معروف و نهی از منکر پشتوانه محکمی برای گسترش ارزش ها و ریشه کنی مفاسد اجتماعی است.

وی افزود:از آنجا که نیروی انتظامی عهده دار حراست و پاسداری از ارزش های اسلامی و انقلابی در سطح جامعه است بنابراین باید نخست در درون خود ،خوبی ها، پاکی ها، ارزش ها یا همان معروف را گرامی داشته و رواج داد سپس زشتی ها و در یک کلام منکر را نهی کرده و از محیط اطراف خود دور کرد.

نماینده ولی فقیه در نیروی انتظامی، فریضه امر به معروف و نهی از منکر را در بسیاری از موارد جلوگیری از یک لغزش دانست و گفت:این مهم،ظرافت و حساسیت خاصی می خواهد که این وظیفه باید هم در سطح جامعه و هم در درون سازمان، اجرایی کرد.

حجت الاسلام “بهرامی”با بیان این که فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید در تمام زمینه ها جاری باشد، اظهار داشت: این امر واجب، یکی از مهم ترین واجبات اجتماعی دین اسلام است و اگر این فرهنگ در جامعه رواج پیدا کند، جرایم به طور چشمگیری کاهش می ‌یابد.

نماینده ولی فقیه در نیروی انتظامی، تامین امنیت را در راس فریضه امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و گفت: مقابله با بی قانونی و ناهنجاری های اجتماعی از مصادیق نهی از منکر است.

وی با اشاره به اینکه احیای امر به معروف و نهی از منکر از مطالبات مقام معظم رهبری از نیروهای مسلح است گفت: امر به معروف و نهی از منکر ضامن اجرای احکام شرع هستند که در نیروی انتظامی به راحتی می توانیم این دو فریضه را احیاء کنیم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا در پایان فلسفه وجودی ماموریت‌های نیروی انتظامی را اجرای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: همه ماموران نیروی انتظامی آمران به معروف و ناهیان از منکر هستند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *