سال ۹۴ سال بحران نرخ سود بانکی بود

 رئیس هیئت مدیره بانک تجارت گفت: سال ۹۴ سال بحران نرخ سود بانکی بوده و ما به خاطر سیاست های بانک مرکزی این بحران را گذراندیم.
 به گزارشسادس به نقل از رویکرد سید مجتبی فهیم هاشمی،افزود: در سال گذشته نرخ سود بین بانکی از ۲۹ درصد به ۱۷ درصد رسیده و منابع مازادی که در سیستم بانکی وجود دارد با هدایت و مدیریت بانک مرکزی به سمت بانک ها رفته و ما امیدواریم که بتوانیم با این اقدام منابع مورد نیاز واحدهای تولیدی را تامین کنیم.
وی ادامه داد: متاسفانه بانکها با کمبود منابع روبرو هستند و این بخاطر بالا بودن نرخ سود بانکی است که قرار است هر سه ماه یکبار مورد تجدید نظر قرار بگیرد.
فهیم هاشمی افزود: در یکی دو ماه آینده با توجه به شرایط اقتصادی موجود امیدواریم بازار کشش کاهش نرخ سود بانکی را داشته باشد.
رئیس هیئت مدیره بانک تجارت با بیان اینکه کاهش نرخ سود بانکی دستوری نیست ،گفت: همه بانکها با همفکری هم در خصوص نرخ سود بانکی تصمیم گیری می کنند و این اقدام برای سیستم بانکی بسیار مناسب و مفید است.
وی در خصوص میزان سهام بانک تجارت گفت:‌۱۷ درصد این بانک متعلق به دولت، ۴۰ درصد مربوط به کانون سهام عدالت، ۱۵ تا ۱۶ درصد مربوط به بخش عمومی شستا و بقیه آن به بخش خصوصی واقعی تعلق دارد.
فهیم هاشمی درباره افزایش سرمایه این بانک در سال جاری اظهار داشت: طبق مصوبات اخیر بانکهای دولتی و غیر دولتی در سال جاری باید افزایش سرمایه داشته باشند و ما طی مذاکراتی که انجام دادیم امیدواریم این اقدام در سال جاری انجام شود.
وی ادامه داد: افزایش سرمایه باید نقدی صورت بگیرد تا مفید واقع شود.
فهیم هاشمی افزود: ۴۵ هزار و ۷۰۰ میلیارد سرمایه بانک تجارت است که از این مقدار فقط ۷ هزار و ۲۵۰ میلیارد آن نقدی بوده و بقیه آن از محل تجدید ارزیابی های نقدی صورت گرفته و این رقم به لحاظ نقدینگی کمکی به بانک نکرده ولی به لحاظ شاخص کمک کرده است.
وی با اشاره به اینکه در سال جاری و پس از اجرای برجام، مراودات بانکهای داخلی با بانکهای اروپایی و آمریکایی از سرگرفته خواهد شد، گفت: امیدواریم در سال جاری بانکها بتوانند افزایش سرمایه نقدی را که مورد تاکید همه مسئولین است،داشته باشند.
دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *