همه چيز درباره دستگيري و آزادي زن منافق بازداشت شده در آلباني

سخنگوي ناجا با تاييد گمانه‌زني‌ها درباره هويت «فهيمه ارواني» که چندي پيش دستگيري وي در کشور آلباني خبر ساز شده بود، توضيحاتي تکميلي در خصوص اين پرونده و زمان آزاد شدن وي ارائه داد و گفت: آزادي وي، قبل از اعلام خبر دستگيري‌اش انجام شده بود.

به گزارش سادس، پس از 35 سال از انفجار تروريستي حزب جمهوري، اعلام خبر دستگيري يکي از عوامل اين انفجار در کشور آلباني با پيگيري‌هاي پليس ايران، دوباره خاطره تلخ جنايت‌هاي بي شمار گروهک تروريستي منافقين و ريختن خون هزاران تن از مردم بي‌گناه توسط اين تروريست‌ها را در ذهن زنده کرد و موجي از خوشحالي و اميد را در دل مردم زنده کرد تا اين دستگيري بتواند زواياي ديگري از جنايت‌هاي اين گروه و فعاليت‌هاي تروريستي آن را روشن کند.

پس از اعلام اين خبر توسط سردار منتظرالمهدي در نشست خبري سخنگوي پليس، گمانه زني‌هاي زيادي درباره هويت فرد دستگير شده منتشر شد. از «مسعود کشميري» تا «محمد رضا کلاهي»؛ گمانه زني‌هايي که باعث شد تا سخنگوي پليس مجدداً با ارائه جزئيات ديگري از اين خبر، از زن بودن فرد بازداشت شده خبر دهد اما اين بار نيز گزينه‌هاي جديدي مطرح شد و نام «زهره عطريانفر» به عنوان فرد دستگير شده در کشور آلباني بر سر زبان‌ها افتاد. اما سردار اشتري نيز در جمع خبرنگاران با رد گمانه زني‌هاي انجام شده در خصوص هويت اين فرد، موضوع ارتباط اين فرد با «زهره عطريانفر» را هم رد کرد.

سرانجام آخرين گمانه زني‌ها در خصوص اين زن جنايتکار بازداشت شده در آلباني به نام زني ختم شد که از اعضاي ارشد اين گروه تروريستي محسوب مي‌شود و نامش در جنايت اين گروه و کشتار صدها عراقي ثبت شده است.

همزمان با انتشار نام گزينه‌هاي احتمالي و مطرح شدن نام «فهيمه ارواني» خبر ديگري مبني بر آزاد شدن وي توسط پليس آلباني، منتشر شد؛ خبري که انتشار آن حرف و حديث‌هاي بسياري را برانگيخت و حتي برخي در شبکه‌هاي اجتماعي، شتابزدگي پليس در اين اعلام خبر را باعث آزاد شدن «ارواني» و عدم استرداد وي به کشورمان عنوان کردند؛ به دنبال اين فضا سازي‌ها، پيگير صحت و سقم آخرين گمانه‌زني رسانه‌ها و مطرح شدن نام «فهيمه ارواني» شديم.

سردار منتظرالمهدي – سخنگوي ناجا در گفت‌وگو با تسنيم با تاييد گمانه‌زني‌هاي انجام گرفته در خصوص بازداشت «فهيمه ارواني» در واکنش به برخي انتقادات صورت گرفته در خصوص ارتباط اعلام اين خبر با آزادي زن بازداشت شده توسط کشور آلباني، گفت: کشور آلباني چندين روز پيش از اعلام اين خبر اقدام به آزاد کردن او کرده و آزادي وي، قبل از اعلام خبر دستگيري‌اش انجام شده بود.

سخنگوي پليس کشور با اشاره به پيگيري‌هاي پليس براي تنگ کردن عرصه بر مجرمان و جنايتکاران در سراسر دنيا از طريق پيگيري‌هاي پليس اينترپل گفت: پليس ايران با پيگيري‌هاي دائمي خود در تلاش است تا عرصه را براي مجرمان در سراسر دنيا تنگ و آرامش و آسايش را از آنان بستاند و همچنين پرداخت هزينه جرم براي مجرمين را بالا ببرد.

منتظرالمهدي با اشاره به پيگيري‌هاي پليس براي تحت تعقيب قرار داشتن «فهيمه ارواني» در سال‌هاي اخير نيز اضافه کرد: در اين مورد نيز در طول 35 سال گذشته، پيگيري‌هاي لازم براي دستگيري اين فرد انجام و اعلان قرمز براي وي صادر شد؛ هر سال نيز با ارائه مدارک و ادله لازم، مجدداً اين مدارک به اينترپل عرضه مي شد تا حکم جلب سيار (Red wanted) بين المللي هر سال تمديد شود.

وي ادامه داد: اين اقدام پليس براي پيگيري حکم جلب بين‌المللي اين عضو گروه تروريستي منافقين طي 3 دهه اخير از يک سو باعث مي‌شود تا عرصه بر اين جنايتکاران تنگ شود و از سوي ديگر نشان مي‌دهد که کشورهاي دنيا تا چه اندازه در بحث مقابله با تروريسم، جديت دارند.

به هر حال اگر چه خبر آزاد شدن اين عضو ارشد گروهک منافقين توسط کشور آلباني باعث بدگماني و ترديد بيشتر مردم کشورمان به برخورد مجامع بين‌المللي با تروريست‌ها و مجرمان شده است ولي نشان از آن دارد که پليس تمام تلاش خود براي تحت پيگرد قرار دادن مجرمان و جنايتکاران بين المللي را انجام داده و گذشت زمان، تاثيري بر پيگيري‌هاي پليس براي دستگيري اين فرد و ديگر مجرمان نداشته است.

همچنين مطرح شدن اين موضوع يک بار ديگر پرونده شوم اين منافقان را براي مردم و به خصوص نسل جديد مرور کرد و مجدداً در ذهن مردم، خاطرات شهادت معصومانه جوانان اين کشور به دست اين تروريست‌ها را زنده کرد.

از ديگر سو، آزاد کردن اين زن پس از دستگيري نشان مي‌دهد که ادعاي کشورهاي دنيا در موضوع مبارزه با تروريسم کاملاً سليقه اي بوده و به راحتي مدارک اقدامات تروريستي وي که به صدور حکم جلب سيار بين المللي منجر شده ناديده گرفته مي‌شود.

به هر حال بايد از تلاش‌هاي پليس براي پيگيري‌هاي بين المللي‌اش در پيگرد اين زن تقدير و تشکر کرد و به عملي شدن شعارهاي کشورهاي غربي در مبارزه با تروريست و پيگيري مجرمان، اميدوار بود.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *