گاف طلایی، باخت پرسپولیس و زنگ تفریح برای استقلال

گاف طلایی، باخت پرسپولیس و زنگ تفریح برای استقلال

ورزش ایران و جهان امروز با رخدادها و مسائل مختلفی همراه بود که گزیده آنها در این گزارش آمده است.

به گزارش سادس، خواهر و برادر تاریخ‌ساز تیراندازی به اهداف پروازی؛ می‌گویند که تا کسب سهمیه المپیک تفنگ خود را زمین نخواهند گذاشت. سلاح بر دوش، فشنگ در جیب به سوی سایت اهداف‌پروازی حرکت کردند. هر بار دو فشنگ را همزمان داخل لوله سلاحشان قرار می‌دادند و با یک فریاد (هی) در میکروفن، پرنده به پرواز درمی‌آمد و آنها با مهارتی خاص بشقابک را هدف قرار می‌دادند. بعد از صدای بنگ، بشقابک به چند قسمت تقسیم می‌شد و دود بود که از لوله تفنگ خارج می‌شد.

گاف بزرگ فدراسیون در نیمه‌ماراتن دوبی

در حالی که تیم دوومیدانی ایران در دو نیمه ماراتن قهرمانی آسیا اول شد اما طلای این مسابقه به کشور دیگری رسید. نخستین دوره رقابت نیمه‌ماراتن قهرمانی آسیا روز شنبه به میزبانی دوبی برگزار شد و سه دونده ایران در این مسابقه شرکت کردند. محمدجعفر مرادی، صابر چرخی و منصور بیات، دونده‌های ایران بودند که به رقابت با دیگر شرکت کننده‌ها پرداختند و در پایان صابر چرخی با ثبت زمان ۱:۰۵:۱۸ ساعت در جایگاه چهارم قرار گرفت و رکورد ملی این ماده را شکست، منصور بیات هم با ثبت زمان ۱:۰۵:۲۵ ساعت در جایگاه ششم قرار گرفت و محمدجعفر مرادی که رکوردار دوی ماراتن ایران است، زمان ۱:۰۶:۱۴ ساعت را از خود به جای گذاشت و هشتم شد. دونده ژاپنی با رکورد ۱:۰۳:۴۳ به مقام اولی رسید.

واکنش فدراسیون دوومیدانی به از دست رفتن طلای آسیا

سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی ایران مدعی شد سه دونده ایران در بخش تیمی رقابت دوی نیمه ماراتن قهرمانی آسیا ثبت نام شده‌اند اما مسئولان برگزار کننده طلا را به کشور دیگری دادند. نخستین دوره رقابت نیمه‌ماراتن قهرمانی آسیا روز شنبه به میزبانی دوبی برگزار شد و سه دونده ایران در این مسابقه شرکت کردند. صابر چرخی، منصور بیات و محمدجعفر مرادی دونده‌های ایران بودند که به رقابت با دیگر شرکت کننده‌ها پرداختند و در پایان  به ترتیب چهارم، ششم و هشتم شدند.

احتمال نقره داغ شدن گرایی با محرومیت از المپیک پاریس

کاپیتان تیم ملی کشتی فرنگی به دلیل پرتاب بطری آب به داخل تشک در جریان رقابت‌های جهانی صربستان، در خوش‌بینانه‌ترین حالت ممکن است یک سال از حضور در میادین کشتی محروم خواهد شد که در این صورت المپیک پاریس را از دست خواهد داد. در جریان برگزاری رقابت محمدرضا گرایی مثابل حریف ژاپنی در مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان، در شرایطی که گرایی در حال شکست مقابل حریف خود بود، یک بطری آب از روی سکوهای تماشاگران به روی تشک پرتاب شد؛ اتفاقی که منجر به وقفه در جریان مبارزه و در نهایت پیروزی محمدرضا گرایی شد. گرایی در نهایت در این رقابت‌ها به مدال برنز جهان و سهمیه المپیک رسید اما در صورت شکست در این مبارزه به مدال یا سهمیه المپیک نمی‌رسید.

تمرینات استقلال تعطیل شد

سرمربی استقلال تصمیم گرفت تمرینات این تیم را دو روز تعطیل کند. تیم فوتبال استقلال در هفته دهم رقابت‌های لیگ برتر دیروز (شنبه) موفق شد تیم تراکتور تبریز را با دو گل شکست دهد تا همچنان در صدر جدول لیگ برتر حضور داشته باشد. پس از پایان این بازی و با توجه به تعطیلی رقابت‌های لیگ برتر، جواد نکونام سرمربی استقلال تصمیم گرفت تمرینات این تیم را دو روز تعطیل کند تا دور جدید از روز سه‌شنبه از سر گرفته شود.

آسیب‌دیدگی مدافع استقلال از ناحیه رباط داخلی

مدافع تیم فوتبال استقلال از ناحیه زانو آسیب دیده است. تیم فوتبال استقلال در هفته دهم رقابت‌های لیگ برتر مقابل تراکتور با دو گل به برتری رسید. در این بازی محمدحسین مرادمند مدافع استقلال از ناحیه زانو آسیب دید و تعویض شد. این بازیکن از ناحیه زانو و رباط داخلی آسیب دیده و قرار است امروز از پای خود عکس بگیرد.

شکست شمشیربازی ایران در جام جهانی الجزایر

تیم ملی شمشیربازی ایران از صعود به مرحله نیمه نهایی جام جهانی الجزایر بازماند. در آخرین روز جام جهانی شمشیربازی سابر الجزایر، رقابت جدول تیمی برگزار شد و ایران از صعود به مرحله نیمه نهایی بازماند. تیم ایران پس از استراحت در دور اول، چین را با نتیجه ۴۵ بر ۴۳ شکست داد اما در مرحله یک چهارم نهایی مقابل مجارستان با نتیجه ۴۵ بر ۴۰ شکست خورد. ایران مقابل تیم مجارستان با نتیجه ۱۵ بر ۱۲ پیش بود اما سپس عقب افتاد و دیگر نتوانست امتیازات از دست رفته را جبران کند.

سپاهان فاتح نبرد مدعیان

جدال حساس سپاهان و پرسپولیس در لیگ برتر با نتیجه یک بر صفر به سود سپاهان به پایان رسید. سپاهان و پرسپولیس امروز (یک‌شنبه) در چارچوب هفته دهم لیگ برتر فوتبال از ساعت ۱۶:۳۰ در ورزشگاه نقش جهان به مصاف هم رفتند که این دیدار در نهایت با یک بر صفر سپاهان به پایان رسید.

گل‌محمدی: خطای قبل از گل سپاهان اشتباه بود

سرمربی پرسپولیس گفت: روی صحنه‌ای هم که حریف به گل رسید و داور قبلش خطا گرفت، اصلا خطایی نبود و هیچ اتفاقی رخ نداد و خیلی راحت داور به اشتباه به حریف ضربه ایستگاهی داد. پرسپولیس در مهم‌ترین بازی هفته دهم در ورزشگاه نقش جهان اصفهان با یک گل مغلوب سپاهان شد. یحیی گل‌محمدی، سرمربی پرسپولیس در نشست خبری اظهار کرد: در مجموع بازی خبوی بود. در نیمه اول یکی، دو موقعیت خوب داشتیم. تیم حریف در نیمه دوم شروع خوبی داشت. روی صحنه‌ای هم که حریف به گل رسید و داور قبلش خطا گرفت، اصلا خطایی نبود و هیچ اتفاقی رخ نداد و خیلی راحت داور به اشتباه به حریف ضربه ایستگاهی داد و خیلی خوب استفاده کردند. یک گل استثنایی هم زدند. اختلاف بازی یک گل نبود. فقط یک ضربه کاشته سرنوشت بازی را رقم زد.

کارشناسی داوری دیدار سپاهان و پرسپولیس

محمدرضا ابوالفضلی معتقد است اخراج شهاب زاهدی در دیدار سپاهان و پرسپولیس درست بود. محمدرضا ابوالفضلی، کارشناس داوری در گفت‌وگو با سادس، در خصوص قضاوت موعود بنیادی‌فر در دیدار سپاهان و پرسپولیس در هفته دهم اظهار کرد: داور قضاوت خوبی در این بازی داشت و در صحنه‌های مهم تصمیمات درستی گرفت. همچنین او به صحنه‌ها نزدیک بود و دوندگی مناسبی داشت.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *