اقدامات بانک قوامين براساس ضوابط بانکي

فرمانده نيروي انتظامي با تاکید بر استفاده از تجهیزات و تکنولوژی روز در بانک قوامین، گفت: اقدامات این بانک، براساس ضوابط بانکي است.
 به گزارشسادس به نقل از روابط عمومی بانک قوامین، سردار” حسين اشتري” در بيست و يکمين همايش سراسري معاونان و مديران ادارات مرکزي و شعب استان هاي بانک قوامين، ضمن تبريک اعياد شعبانيه و نيز گراميداشت روز سوم خرداد،اظهار داشت: اين ايام ياد و خاطره رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را براي انسان زنده مي کند، پيروزي رزمندگان در فتح خرمشهر، پيروزي بسيار بزرگي بود.

وي افزود: فرمايشات امام (ره) مبني بر اينکه ” خرمشهر را خدا آزاد کرد” نشانگر آن است که اين فتح عظيم کار انسان نبوده بلکه لطف و عنايت الهي موجب اين پيروزي بزرگ شده؛ عامل موفقيت ما در همه عرصه ها، توکل به پروردگار و توسل به ائمه اطهار است که اين رمز موفقيت مردان بزرگ و الهي بوده و در دفاع مقدس موارد بسياري را در اين راستا شاهد بوده ايم.

سردار اشتري با اشاره به تاريخچه تأسيس بانک قوامين و نيز نقش تاثيرگذار آن در نيروي انتظامي و سيستم بانکي کشور، گفت: اين بانک روز به روز پوياتر و شکوفاتر شده به گونه اي که علاوه بر رفع مشکلات خود، کمک هاي لازم را براي تحقق اهداف سازمان ارائه کرده است.

وي ادامه داد: علاوه بر ظرفيت هاي خوبي که در بانک قوامين وجود دارد، مديران و کارکنان لايق، شايسته و دلسوز مشغول ارائه خدمات به شهروندان هستند.

فرمانده ناجا با بيان اينکه اقداماتي که در بانک قوامين انجام مي شود، مورد تأييد بانک مرکزي است، گفت: بنا به اذعان مسئولان و مديران بانک مرکزي و وزارت کشور، اقدامات صورت گرفته از سوي اين بانک منطبق با ضوابط بانکي کشور است؛ بانک قوامين نه تنها براي ناجا بلکه پشتوانه مالي سيستم بانکي کشور نيز به شمار مي آيد.
سردار اشتري با تاکيد بر اينکه هيچ اقدامي خارج از ضوابط بانکي انجام نمي شود، تصريح کرد: با توجه به اينکه بانک مذکور متعلق به نيروي انتظامي است بايد در حوزه مأموريتي خود استقلال داشته باشد.

وي به گستردگي و تنوع مأموريت هاي ناجا در تامين نظم و امنيت مناسبت هايي نظير ۲۲ بهمن، انتخابات، چهارشنبه سوري، عيدنوروز و … اشاره کرد و گفت: کار در نيروي انتظامي هيچ گاه تعطيل بردار نبوده و مأموران اين نيرو با توجه به مناسبت ها و نيز مأموريت هاي محوله هميشه در آماده باش هستند.

اين مقام عالي انتظامي به نگاه ويژه فرمانده معظم کل قوا نسبت به نيروي انتظامي اشاره کرد و گفت: معظم له در ديدار فرماندهان ناجا با ايشان از عملکرد اين نيرو در مأموريت هايي نظير ۲۲ بهمن، مراحل اول و دوم انتخابات، عيد نوروز و … ابراز رضايت کردند.

فرمانده ناجا خاطر نشان کرد: نيروي انتظامي از جايگاه و نقش بي بديل و موثري برخوردار بوده و مأموريت هاي ويژه اين نيرو در سال گذشته که رهبري بر آن تأکيد داشتند، خود مويد اين امر است.

سردار اشتري به بحث معيشت کارکنان و تأکيد موکد رهبر انقلاب بر ارتقاء آن اشاره کرد و گفت: بانک قوامين و بنياد تعاون مي تواند با پشتيباني هاي خود، ناجا را در اجراي مأموريت خود که همانا ارتقاء معيشت کارکنان است، تقويت کنند.

وي به تدوين سند تحول راهبردي بانک قوامين اشاره کرد و گفت: اين سند با همت مديران اين مجموعه و متناسب با ظرفيت هاي موجود تهيه شده است؛ اين سند بر مبناي اصول ديني و بانکداري اسلامي تنظيم شده که ملاک عمل ما است تا از اين طريق به اهداف بزرگي که بانک قوامين و نيروي انتظامي دارد، دست پيدا کنيم .
سردار اشتري خاطر نشان کرد: سند تحول راهبردي براساس مباني علمي پايه هاي تخصصي و تجارب مديران تنظيم شده که اميدواريم اين سند، راه موفقيت را به ما نشان دهد.

وي به استفاده از کليه ظرفيت ها، تجهيزات و تکنولوژي روز تأکيد کرد و گفت: بايد سيستم، تجهيزات و نظام بانکي قوامين به روز بوده و از کليه ظرفيت ها و امکاناتي که مي تواند موجب ارتقاء نظام بانکي مي شود، بهره ببريم؛ البته در ناجا ظرفيت هاي خوبي در زمينه IT وجود دارد که بايد مورد استفاده قرار گيرد.

فرمانده ناجا به مطالعه تطبيقي نظام بانکي کشورهاي ديگر اشاره کرد و گفت: بايستي اقدامات تأثيرگذار کشورهاي مورد مطالعه و پس از بومي سازي به اجرا در بيايد.

اشتري به افزايش کارآمدي شعبات بانک قوامين، جلب اعتماد و اطمينان مشتريان و ارائه خدمات به آنان نيز تأکيد کرد.

وي با تأکيد بر کاهش هزينه ها وجذب منابع و سپرده هاي ارزان قيمت؛ به نامگذاري امسال با عنوان ” اقتصاد مقاومتي؛ اقدام و عمل” اشاره و تصريح کرد: نه تنها دولت بلکه بايد همه سازمان ها و آحاد جامعه براي تحقق شعار سال، تلاش کنند.

اين مقام عالي انتظامي با اشاره به ديدگاه نيروي انتظامي در سال اقتصاد مقاومتي، بيان داشت: در ديدگاه اول بايد بدانيم ناجا علاوه بر ظرفيت ها چه نقشي مي تواند در تحقق اين امر داشته باشد و برخورد با باندهاي قاچاق که به صنعت داخلي ضربه بسياري زده، يکي از مأموريت هاي مهم اين نيرو است.

فرمانده ناجا، ايجاد فضا و امنيت مناسب براي سرمايه گذاران در کشور را دومين نگاه نيروي انتظامي عنوان کرد و ادامه داد: بارها تأکيد کرده ايم با توجه به امنيت حاکم در کشور امکان سرمايه گذاري در کليه نقاط آن وجود دارد؛ نيروي انتظامي با هنجارشکنان و مخلان نظم و امنيت برخورد مي کند .

سردار اشتري نگاه به داخل سازمان را سومين ديدگاه ناجا در تحقق شعار سال عنوان و تصريح کرد: بايد استفاده از توليدات داخلي در سازمان در اولويت قرار گيرد؛ البته انجام اين اقدام از سوي کليه دستگاه ها نيز مي تواند در تحقق شعار سال نقش بسزايي داشته باشد.

فرمانده ناجا در خاتمه ضمن تقدير از تلاش و جديت مديران بانک قوامين در اجراي مأموريت هاي محوله خاطر نشان کرد: نيروي انتظامي به لطف الهي مأموريت هاي خود را به خوبي انجام مي دهد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *