درج اطلاعات شخصی بر روی چک توسط برخی بانک ها

برخی از بانک ها و موسسات اعتباری اطلاعات شخصی دارنده شخص را بر روی برگ چک ثبت می کنند.
 به گزارش سادس به نقل ازرویکرد اطلاعات شخصی افراد همواره مورد کنجکاوی بوده و البته جزو اسرار هر فرد است و ضرورت حفظ آن توسط همه دارای اهمیت است.

اسرار شخصی در بانک ها و موسسات اعتباری از اهمیت ویژه تری برخوردار بوده و عملکرد این حوزه و کارمندان آنها بیش از پیش زیر ذره بین است.

در این بین برخی بانک ها و موسسات اعتباری در اقدامی غیر حرفه ای بر روی هر برگ چک مشتریان دارای حساب جاری خود اطلاعات شخصی را چاپ می کنند.

احتمالا شما نیز تاکنون با چکی روبرو شده این که در زیر آن علاوه بر درج نام و شماره حساب که ضروری است شماره تلفن و حتی کد ملی شخص صاحب حساب نیز درج شده است.

چرا و چگونه برخی بانک ها و موسسات به این نتیجه رسیده اند که باید کد ملی و شماره تلفن همراه را در زیر برگ چکی که ممکن است بارها در بازار دست به دست شده و دست افراد مختلفی بیفتد بنویسند مشخص نیست.

احتمالا این بانک ها و موسسات همواره با چک های برگشتی بسیاری روبرو بوده اند و با این اقدام می خواهند کار دارنده چک را راحت تر کرده و به هنگام نبود موجودی با صاحب حساب تماس بگیرند.

البته که این اقدام کاملا اشتباه بوده و نباید همه مشتریان به چشم دارندگان چک برگشتی و بدحسابان بانک دیده شده تا در صورت کسر موجودی اطلاعات تماس را به مشتری بدهند.

به نظر می رسد ضرورت دارد بانک مرکزی در این زمینه بخشنامه ای به شبکه بانکی ابلاغ کند تا وحدت رویه در این خصوص در بانک ها و موسسات بوجود بیاید.

اگر درج شماره ملی و شماره تماس خوب است همه بانک ها این کار را انجام بدهند و اگر درست نیست هیچ بانکی این کار را انجام ندهد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *