اغفال دختران جوان توسط سرگرد تقلبی پلیس فتا در اینستاگرام

رئیس پلیس فتای استان فارس از دستگیری سرگرد تقلبی پلیس فتا در اینستاگرام خبر داد.

به گزارش سادس به نقل از تسنیم، سرهنگ سیروس حیدری از افتتاح قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان فارس خبر داد و اظهار داشت: این قرارگاه ۴ ماه پیش با اهداف کشف انگیزه‌های قاچاق، افزایش اقدامات کنترلی و هم‌افزایی توان یگان‌های ناجا برای مقابله با قاچاق تشکیل شده است.
وی درباره برنامه های این قرارگاه هم گفت: اجرای طرح‌های سراسری که از مرکز ناجا اعلام می‌شود، آموزش پیشگیرانه از جرم به شهروندان، انجام عملیات روانی و رصد تحرکات مجرمان از مبدا و مقصد، از برنامه‌های این قرارگاه است.
رئیس پلیس آگاهی استان فارس عنوان کرد: پلیس فارس بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز را در سه بخش، مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور، کالاهای ممنوعه و کالاهای مصرفی پیگیری می‌کند.
وی درباره مجازات مجرمین قاچاق کالا و ارز گفت: کلیه واردات و صادرات کالا بدون مجوز قانونی قاچاق محسوب می‌شود و مجازاتی‌هایی مانند جریمه، حبس و زندان، مصادره خودرو و ضبط کالای قاچاق به نفع دولت را در پی دارد.
رئیس پلیس آگاهی استان فارس با بیان اینکه قاچاق کالا و ارز ریشه‌ای صد ساله دارد خاطرنشان کرد: همجوار بودن استان فارس با استان‌های ساحلی جنوبی، تردد ترانزیت‌ها از جنوب به شمال کشور، کم‌رنگ شدن فعالیت‌های صنعتی، قبول کردن قاچاق کالا به عنوان یک شغل و غیره سبب افزایش قاچاق در این استان شده است.
رئیس پلیس آگاهی استان فارس از شهروندان درخواست کرد: از خریداری کالاهای خارجی بدون مجوز خودداری کنند تا بتوان از وقوع جرم پیشگیری کرد.
دستگیری سرگرد تقلبی پلیس فتا در اینستاگرام
با تلاش ماموران پلیس فتای استان فارس فردی که با ایجاد صفحه‌ای در اینستاگرام در کنار تصاویر دروغین از خودش، اقدام به کلاهبرداری و هتک حیثیت چهار خانم جوان کرده بود، دستگیر شد.
رئیس پلیس فتای استان فارس گفت: خانم جوان ۲۳ ساله با ارائه مرجوعه قضایی به پلیس فتا مدعی شد فردی ناشناس با به دست آوردن عکس‌های شخصی وی و انتشار آن به همراه مطالب کذب در چند وبلاگ، باعث هتک حیثیت وی شده و پس از آن نیز با تهدید وی موجبات مزاحمت برای او و خانواده‌اش را به وجود آورده است.
سرهنگ سیدموسی حسینی خاطرنشان کرد: این دختر جوان در اظهارات خود بیان کرد که از سال ۱۳۹۱ و از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام با فردی که خود را جوان ۲۶ ساله معرفی کرد آشنا شدم که این ارتباط ادامه پیدا کرد تا اینکه این فرد در گذر زمان و با توجه به ارسال عکس‌های دروغین از خود اعتمادم را جلب کرد و من نیز شروع به ارسال عکس‌های شخصی خودم برای وی کردم.
وی افزود: پس از چندی آن فرد خود را یکی از نخبه‌های کشوری در امر رایانه و مامور پلیس فتا معرفی کرده بود و با توجه به مهندسی اجتماعی قوی و صحبت‌های جالب وی، این دختر جوان را شیفته خود کرده به طوری که هر آنچه را که به بهانه‌های مختلف از او درخواست می‌کرده اعم از عکس و فیلم‌های خانوادگی و پول را برایش فراهم می‌کرده است.
رئیس پلیس فتای استان فارس بیان کرد: این روند ادامه پیدا می‌کند تا اینکه یک روز متهم از این دختر جوان درخواست انتقال مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال به حسابش را می‌کند و شاکیه که تهیه این مبلغ برایش امکان پذیر نبوده از وی عذرخواهی می‌کند که ناگهان با فحاشی و تهدید به انتشار عکس‌ها و فیلم‌های شخصی خودش او را مجبور می‌کند سرویس طلایش را بفروشد و این مبلغ را نیز به حسابش آن فرد شیاد منتقل کند.
سرهنگ حسینی افزود: این مساله به همین جا ختم نمیشود به طوری که آن فرد اقدام به انتشار عکس‌های شخصی این دختر جوان در فضای مجازی می‌کند که پس از تماس یکی از آشنایان وی با خانواده‌اش و اطلاع آنان از موضوع، تصمیم می‌گیرند که با طرح شکایت موضوع را در پلیس فتا پیگیری کنند.
وی با بیان اینکه با قرار گرفتن پرونده در دستور کار افسران جوان پلیس فتای استان فارس، کارشناسان با اقدامات فنی و تخصصی موفق به شناسایی متهم شدند اظهار داشت: متهم که هیچ گاه فکر نمی‌کرده شناسایی شود، مردی ۵۳ ساله است که در ابتدا منکر انجام هرگونه عمل مجرمانه‌ای می‌شود اما در ادامه با دیدن مستندات و ادله دیجیتال پلیس فتا به بزه انتسابی خود اعتراف کرد.
سرهنگ حسینی افزود: متهم در ادامه ماجرا این گونه بیان می‌کند که چند سال پیش با این دختر در شبکه اجتماعی اینستاگرام آشنا شدم و خودم را جوان ۲۶ ساله، باهوش و مامور پلیس فتا معرفی کردم و با توجه به اعتیاد شدید خودم به مواد مخدر شیشه و توهمات ناشی از آن و همچنین با توجه به بیکار بودن خودم و نیاز مالی جهت تامین مواد مخدر و استعمال آن این اقدامات را در فضای مجازی انجام می‌دادم.
وی در مورد اعتماد بی‌مورد به افراد ناشناس در شبکه‌های اجتماعی هشدار داد و گفت: گمنامی کاربران در این فضا زمینه را برای برخی افراد سودجو فراهم کرده است که کاربران شبکه‌های اجتماعی در صورت مشاهده چنین رفتارهایی می‌توانند به سایت cyberpolice.ir مراجعه و این موضوع را گزارش کنند تا شناسایی این افراد در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گیرد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *