این خدمات مراجعه حضوری مشتریان به بانکها را کاهش داد اما به دلیل محدودیت های خدمات مختلف بانکداری الکترونیک، نیاز به حضور مشتریان در شعب بانکی همچنان وجود داشت؛ اما به تازگی با ورود دستگاههای VTM امکانی در اختیار مشتریان بانکها قرار داده شده تا مشتریان بتوانند تمامی خدمات بانکی را به صورت غیرحضوری دریافت کنند، این دستگاهها علاوه بر اینکه به مشتریان بانکها به نحو احسن خدمت رسانی میکنند، با کاهش هزینه های مستقیم و غیر مستقیم شعب ، هزینه تمام شده پول را نیز در بانکها کاهش میدهند و راهکاری برای توسعه کمی و کیفی خدمات بانکداری الکترونیک هستند.
سه شنبه در مراسم رونمایی VTM بانک صادرات در شعبه جمهوری ، اولین دستگاه VTM بانک صادرات عملیاتی شد و امید است در آینده نزدیک شعب دیگر بانک صادرات نیز به عنوان یکی از بانکهای که بیشترین تعداد شعب را داراست به این فناوری مجهز شود.
معماری این سیستم به شکلی است که مشتری یک شعبه مجازی دارد و چند تلر وجود دارد که به شکل ویدیویی به مشتریانی که مقابل VTM هستند سرویس ارائه می کنند؛ Virtual Teller Machine در واقع یک باجه از یک شعبه است.
فرآیند انجام تراکنش با احراز هویت به عنوان اولین مرحله کار آغاز می شود و مشتری با انتخاب هر یک از سرویس ها ، به وسیله یک ارتباط ویدیویی می تواند با تلری که در مرکز نشسته است ارتباط پیدا میکند.
افتتاح سپرده به عنوان یکی از خدمات مفید برای مشتری های جدید،یعنی ثبت مشتری های جدید
صدور کارت دبیت به صورت آنی
ارائه صورت حساب شعبه ای به صورت کامل
سنجش تمکن مالی افراد
پرداخت اقساط تسهیلات
انتقال وجه بصورت ساتنا، پایا
درخواست صدور دست چک و یا تمدید آن
عملیات صدور کارت، کارت المثنی، ارائه انواع رمزها از جمله، اینترنت بانک و …