مجلس شورای‌اسلامی، ماموریت جدیدی برای پست‌بانک‌ایران تعیین کرد

 دکتر پورابراهیمی نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و عضو شورای پول و اعتبار در همایش سراسری مدیران و روسای شعب پست‌بانک‌ایران با اشاره به مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی در تعیین ماموریت جدید این بانک بعنوان بانک توسعه‌ای و تخصصی بخش ICT و بزرگترین خرده بانکدار کشور، تامین مالی خرد و کسب و کارهای کوچک و SMEها را از وظایف جدید پست‌بانک‌ایران برشمرد.
به گزارش سادس به نقل از روابط‌ عمومی پست‌بانک‌ایران،وی ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: این بانک تحولات مهمی را در بخش کسب و کارهای خرد و متوسط ایجاد کرده که این مهم اثرات مثبتی در نظام اقتصادی کشور بدنبال خواهد داشت.
نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: دسترسی به منابع و تنگناهای مالی و کاهش نرخ تامین منابع بویژه کاهش نرخ سود تسهیلات از جمله رویکردهای کلان اقتصادی است که در توسعه کسب و کارهای خرد و متوسط تاثیرگذار است.
پورابراهیمی با اشاره به حمایت کشورهای توسعه یافته در زمینه سرمایه‌گذاری برای کسب و کارهای کوچک و حمایت مالی این مشاغل از طریق صندوق‌های ویژه تاکید کرد: باید رویکرد حمایتی از کسب و کارهای کوچک را در الویت فعالیت های اقتصادی کشور مدنظر قرار دهیم تا چالش های موجود در این راه بویژه معضل اشتغال برطرف شود.
وی ضمن تاکید بر خلاء جایگاه تامین مالی کسب و کارهای خرد و متوسط در اقتصاد خرد عنوان کرد: این بخش آثار مثبتی در اقتصاد دارد که خوشبختانه پست‌بانک‌ایران توجه جدی به این بخش دارد.
عضو شورای پول و اعتبار با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر توجه جدی به حوزه کسب و کارهای خرد و متوسط اضافه کرد: در اقتصاد جهانی این حوزه اثرات خوبی در فرآیندهای اقتصادی دارد و بیش از دو سوم اشتغال رسمی در اقتصاد را به خود اختصاص داده است.
پورابراهیمی تصریح کرد: پراکندگی، پائین بودن درآمدها، فقدان اطلاعات مرتبط مالی، محیط کسب و کار ضعیف و عدم پشتیبانی و همچنین موانع قانونی و حقوقی از مهمترین چالش‌های حوزه‌های کسب و کارهای خرد و متوسط است.
نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه با اشاره به ماهیت خرده بانکداری پست بانک‌ایران عنوان کرد: این بانک با حضور چشمگیر در شهرهای کوچک و روستاها در راستای ماموریت خود می تواند با ارائه حمایت‌های مشاوره‌ای و آموزش ‌های تخصصی در حوزه بازاریابی و همچنین توجه به اقتصاد دانش بنیان، چرخه حمایتی لازم در تامین مالی کسب و کارهای خرد و متوسط ایجاد نماید.
عضو شورای پول و اعتبار تصریح کرد: پست‌بانک کار بسیار ارزشمندی در روستاها انجام می دهد و ماموریت این بانک همین است که خدمات مشاوره‌ای را در روستاها به صاحبان کسب و کارها و حتی کشاورزان و فعالان حوزه های صنایع دستی و کارآفرینی ارائه نماید.
وی اظهار داشت: حوزه‌های کسب و کارهای خرد و متوسط فضای بسیار خوبی برای پست‌بانک‌ایران است و لازم است این بانک با توجه به ماموریت‌های ذاتی خود، طرح جامعی در قالب برنامه ششم توسعه کشور در این راستا طراحی و از طریق دولت یا مجلس آن را ارائه نماید تا راسا متولی این بخش مهم باشد البته مجلس شورای اسلامی حمایت‌های لازم را خواهد داشت.
نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بیان داشت: لازم است ظرفیت سازی توسط پست بانک برای پیشبرد اهداف و بسترسازی لازم جهت شناسایی نقاط ضعف و قوت صورت پذیرفته تا علاوه بر رونق کسب و کارهای کوچک از محل خدمات مشاوره‌ای به خلق ثروت در اقتصاد کشور نیز دست یابیم.
پورابراهیمی با اشاره به زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های پست‌بانک گفت: نگاه مجلس به این بانک نگاه حمایتی است و آماده هستیم تا از طرحها و پروژه های پیشنهادی در حوزه کسب و کار با محوریت پست بانک در برنامه ششم توسعه با رویکرد تحولات پایه ای در عرصه اقتصادی حمایت کنیم.
نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس درپایان تاکید کرد: حوزه ICT بکرترین بخش اقتصادی است که پست‌بانک‌ایران می تواند این وظیفه خطیر را بر عهده گرفته و به توسعه کسب و کارها و نظام اقتصادی کشور کمک نماید.
دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *