مقابله با قاچاق ، يکي از پايه هاي اقتصاد مقاومتي است

 فرمانده ناجا در چهارمين جلسه قرارگاه مرکزي تشديد مقابله با قاچاق کالا و ارز، يکي از پايه هاي اقتصاد مقاومتي را مقابله جدي با پديده قاچاق دانست.
به گزارش سادس به نقل از  پايگاه خبري پليس ،سردار “حسين اشتري” در چهارمين جلسه قرارگاه مرکزي تشديد مقابله با قاچاق کالا و ارز در هرمزگان بيان داشت: اولويت ما در مبارزه و مقابله با پديده قاچاق شبکه هاي مافيايي و باندها هستند نه خرده پاها.

وي افزود: ما بايد با کمک پليس امنيت ناجا بر شبکه هاي کلان اشراف اطلاعاتي داشته و قبل از اقدام ابتدا عمليات رواني را اجرا کنيم.

اين مقام ارشد انتظامي ادامه داد: مواد مخدر و مشروبات الکلي در هر نقطه اي از کشور که باشند، کالاي ممنوعه هستند و با آنها برخورد مي شود لذا شيوه کار بايد اصلاح شود، مسئولان بايد همکاري لازم را داشته باشند تا محل فراري براي قاچاقچيان نباشد.

سردار”اشتري” با تاکيد برسرعت بخشيدن به کارها تصريح کرد: دستگاه قضائي بايد از پليس حمايت کند و گمرگ بايد همکاري لازم را در بحث مبارزه با قاچاق داشته باشد.

فرمانده ناجا خاطر نشان کرد: در بحث قاچاق، کار اصلي روي باند هاي سازمان يافته و شبکه هاي اصلي صورت گيرد اما براي خرده فروشان هم بايد کار عمليات رواني صورت گيرد تا بدانند که کار آنها نيز غيرقانوني و غيرمجاز است.

وي بيان داشت: پليس در حوزه قاچاق متولي صفر تا صد نيست، اما به لحاظ اينکه اقدامات سلبي و بازدارنده دارد و ضابط قوه قضائيه مي باشد درگيري بيشتري در اين زمينه دارد و ساير مسئولان بايد همکاري لازم را داشته باشند.

فرمانده ناجا اذعان داشت:گمرک بيشترين سهم را در اين زمينه دارد و در استان بايد طرح هاي جامعي تهيه شود و اقدامات پيش رو وحدت رويه داشته باشند.

سردار”اشتري” گفت: همت استان بسيار مطلوب است و بحمدالله با تلاش گسترده و اقدامات خوب مشکل قاچاق سوخت در استان حل شده لذا بايد ايست و بازرسي و گلوگاه ها تقويت شوند تا مشکلي نداشته باشيم.

وي با اشاره به اينکه حفاظت از جان ماموران امري بسيار مهم است، افزود: آموزش ها بايد دنبال شود و با نظارت و بازرسي مرتب از مجموعه از کارکنان مراقبت کنيم.

فرمانده ناجا تصريح کرد: هرمزگان استان ويژه اي است و بايد با مديريت،  مسائل اقتصادي و بحران ها را پشت سر بگذاريم و با تلاش و همت به شعار سال اقتصاد مقاومتي ، اقدام و عمل برسيم.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *