دژبان؛ نماد پليس منظم و متدين/ لزوم جلوگيري از روزمره شدن ماموريت ها

جانشين معاون هماهنگ کننده نيروي انتظامي گفت: دژبان ويترين،الگوي نظم ، انضباط و نمونه پليس متدين و انقلابي است.

به گزارش سادس، سردار “محمد جواد زاده کمند” در گردهمايي فرماندهان حفاظت از شخصيت ها و دژبان ناجا ضمن تبريک اعياد شعبانيه به ويژه ولادت باسعادت امام زمان (عج)، اظهارداشت: ان شاءالله خداوند متعال اين توفيق را به همه ما عنايت کند که جزء منتظران واقعي آن حضرت بوده و به وظايف تعريف شده يک منتظر واقعي واقف بوده و به آن عمل کنيم.

وي ضمن گراميداشت سالروز آزادسازي خرمشهر، گفت: در اين روز، ياد و خاطره بزرگ مرداني که با پيروي از رهنمودهاي امام بزرگوارمان حماسه اي بي نظير آفريدند و با پايداري و مقاومت مسير دفاع مقدس را کاملا تغيير دادند، گرامي مي داريم.

جانشين معاون هماهنگ کننده ناجا ادامه داد: منطقي که امام (ره) با آن توانست انقلاب اسلامي را پايه گذاري کرده و به پيروزي برساند، منطق با “غلبه نيروي ايمان بر ابزار در شرايط نابرابر” بود.

سردار زاده کمند به حمايت و پشتيباني 64 کشور دنيا از رژيم بعثي عراق که در ميان آنها دو ابرقدرت نيز بودند، اشاره کرد و گفت: اين کشورها، با انواع سلاح ها اعم از ممنوعه و شيميايي، تکنولوژي هاي پيشرفته، صدها ميليارد دلار و حتي از لحاظ نيروي انساني، رژيم عراق را مورد حمايت قرار مي دادند اما جوانان غيورمند کشورمان با اراده و ايمان ولي با دست هاي خالي با اين منطق در مقابل رژيم بعثي ايستادند و بعد از هشت سال مقاومت، پيروزي را نصيب کشورمان کردند.

وي خاطرنشان کرد: منطقي که نه فقط در فضاي دوران دفاع مقدس بلکه در تمامي عرصه ها از پيروزي انقلاب اسلامي تاکنون، راهگشا و راه حل بسياري از معضلات بوده و کارآمدي اش را نه يک بار بلکه ده ها بار به اثبات رسانده؛ ما به دنبال موفقيت هستيم و پيروزي صرفاً با تکيه بر همين منطق امکان پذير است.

اين مقام عالي انتظامي، تصريح کرد: بنا به فرمايشات گهربار امام راحل “ملت مسلمان ايران بدانند که شرق و غرب به دنبال از بين بردن اسلاميت اين نظام هستند نه از ايجاد رابطه با آنها خشنود شويد و نه از قطع ارتباط با آنها رنجور شويد، با چشماني باز به آنان خيره شده و آنها را لحظه اي آرام نگذاريد که اگر آرام بگذاريد لحظه اي آرامتان نمي گذارند”.

سردار زاده کمند تصريح کرد: تحقق فرمان امام (ره) قطعا با تکيه بر ابزار براي ما ميسر نيست بلکه اين منطق است که به ما کمک مي کند تا بتوانيم در مقابل استکبار و دشمنان اسلام که امروز تمام قد در برابر اسلام ايستادند مبارزه کنيم و پيروز شويم؛ به عنوان سربازان ولايت و به تعبير فرماندهي معظم کل قوا “مجاهدان واقعي في سبيل الله” براي مقابله با تهديدات دشمنان و حضور در عرصه هاي سخت مأموريتي که امروز سخت تر از دوران دفاع مقدس است نيازمنديم که بتوانيم اين منطق معنويت، اخلاص، تدين و انقلابي گري را تقويت کند.

جانشين معاون هماهنگ کننده ناجا به فرمايشات مقام معظم رهبري در مراسم دانش آموختگي دانشگاه امام حسين (ع) که فرمودند «شما جوانان عزيز بايد اين تاريخ را با عزتش نگه داريد، خرمشهرها در پيش است نه در ميدان جنگ نظامي در ميداني که از جنگ نظامي سخت تر است»، تصريح کرد: روز به روز که جلوتر مي رويم مخصوصا براي نيروي انتظامي که در خط مقدم مبارزه با توطئه ها و تهاجم هاي فرهنگي و نرم دشمن قرار دارد اين مسئوليت ها پيش از پيش سنگين تر مي شود؛ نيازمند اين هستيم که براي مبارزه و کسب موفقيت در اين ميدان از ابزارهاي ويژه استفاده کنيم.

سردار زاده کمند خاطرنشان کرد: امروز در نيروي انتظامي، فضاي روحيه جهادي، اخلاص و معنويت بيش از گذشته حاکم است.

وي ادامه داد: با تبعيت محض از ولايت بايستي خود را به انجام فرامين مکلف بدانيم، امروز نيروي انتظامي به سمت خواسته اصلي مقام معظم رهبري که آن هم تبديل پليس به پليس متدين و انقلابي است، حرکت مي کند.

سردار زاده کمند ضمن تقدير از مجاهدت، تلاش و همت والاي مجموعه فرماندهي حفاظت از شخصيت ها و دژبان در انجام ماموريت هايشان، اظهار داشت: شما عزيزان، در اين حرکت جهادي و تبديل پليس به پليس متدين و انقلابي نقش ويژه اي داريد.

اين مقام عالي انتظامي ادامه داد: دژباني بايستي متدين ترين، منضبط ترين و با اخلاق ترين افراد عهده دار اين مسئوليت باشند؛ غالب اين عزيزان که در مجموعه دژبان خدمت مي کنند از اين ويژگي برخوردارند.

سردار زاده کمند گفت: ما نه در تنها در اين فرماندهي بلکه در نيروي انتظامي قانع به وضع موجود نيستيم بايد در تمامي زمينه ها به خصوص در مباحث اعتقادي، سياسي و معنوي روزبه روز گام هاي موثرتري برداشته و به سمت تعالي پيشرفت داشته باشيم.

وي بيان کرد : بر اساس برنامه هاي پيش بيني شده، سازمان بايد در حرکت رو به جلو، روز به روز در حال نو شدن باشد و در اين راستا ابعاد مختلف را در نظر خواهيم گرفت.

جانشين معاون هماهنگ کننده ناجا در ادامه خطاب به کارکنان اين مجموعه عنوان کرد : شما بايد نشر دهنده بهترين ويژگي هاي سازمان باشيد، انتظاري که از شما داريم  اين است که در حرفه خودتان جزء بهترين ها باشيد.

وي افزود: روزمره گي يکي از آفت هاي اصلي اين شغل است چه در دژبان و چه حفاظت از شخصيت ها نبايد بگذاريم روزمره گي بر ما مسلط شود.

سردار زاده کمند با تاکيد براينکه، آموزش کارکنان را بايد روزآمد کنيم، تصريح کرد: توسل و توکل به خدا يکي از رمزهاي پيروزي است چرا که اگر با خدا باشيم خدا حتما با ماست اين وعده الهي است اگر توجه به خدا داشته باشيم پشتيبان قوي مثل خدا را خواهيم داشت.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *