امسال امنیت بیشتری برای فرود مهمانان زیبا در پارک ملی بوجاق ایجاد می شود

سادس/گیلان  رییس اداره پارک ملی خشکی دریایی بوجاق گفت: به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب و دیگر عوامل شاهد ۳۵ هزار قطعه پرنده مهاجر در این پارک بودیم.

احسان باقری پور در گفت و گو با سادس با اشاره به افزایش حفاظت از پارک ملی بوجاق و برخورد با متخلفین صید و شکار اظهار کرد: پارک ملی بوجاق یکی از اکوسیستم های ارزشمند گیلان برای فرود پرندگان مهاجر است.

وی افزود: در سرشماری اخیر حضور بیش از ۳۵ هزار پرنده مهاجر در تنها پارک ملی خشکی – دریایی استان گزارش شده است که نسبت به سال گذشته تعدادشان  ده هزار قطعه بیشتر است.

باقری پور با بیان اینکه شرایط آب و هوایی و مناسب تر شدن محیط پارک بوجاق با افزایش حفاظت ها برای زمستان گذرانی پرندگان از جمله دلایل افزایش حضور۳۵ هزار قطعه پرنده مهاجر پرندگان مهاجر بوده است، خاطرنشان کرد: از اولویت های برنامه های کاری ما این است که امسال امنیت بیشتری برای فرود مهمانان زیبا در پارک ملی بوجاق ایجاد می کنیم.  

وی ادامه داد: همچنین در راستای حفظ و حراست و جلوگیری از هرگونه تخریب و تصرف در نوار ساحلی در منطقه، عملیات مختلفی انجام می شود که امسال در منطقه این عملیات اجرایی شده است.

باقری پور خاطرنشان کرد: در عملیات اخیر با مشارکت مامورین یگان حفاظت محیط زیست گیلان، نیروهای مرزبانی ناجا و یگان حفاظت منابع آبزیان کیاشهر بیش از ۱۶ باب کومه صید وشکار غیر مجاز در پارک ملی بوجاق با اخذ دستور مقام قضایی تخریب و جمع آوری شد.

رییس اداره پارک ملی خشکی دریایی بوجاق گفت: ماموران اجرایی یگان اداره پارک ملی بوجاق همچنین اسلحه شکاری دولول غیرمجاز به همراه فشنگ، ۷ دستگاه لاکش، ۲۰ رشته دام ماهیان استخوانی، ۶ حلقه تیوپ، یک رشته سالیک و ۷ دستگاه لانسر را از متخلفین کشف و ضبط کردند؛ برای افراد متخلف در حوزه قضایی اعلام جرم خواهد شد.  

باقری پور تصریح کرد: بر اساس سیاست های سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص شکار و صید، هر گونه شکار و صید و ایجاد سازه در پارک ملی بوجاق و مناطق تحت مدیریت ممنوع است.

انتهای پیام 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *