آغاز عملیات اجرای روکش آسفالت در فاز نخست آزادراه شهید شوشتری

سرپرست معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران از آغاز عملیات اجرای روکش آسفالت در مقاطعی از فاز نخست آزادراه شهید شوشتری خبر داد.

به گزارش سادس، عباس شعبانی با اشاره به آغاز عملیات اجرای روکش آسفالت در فاز نخست آزادراه شهید شوشتری، اظهارکرد: مقاطعی از فاز نخست آزادراه شهید شوشتری در محدوده کیلومتر ۵ تا ۶، روکش آسفالت شد.

وی با بیان اینکه اجرای لایه نخست روکش آسفالت در مقاطعی از فاز نخست آزادراه شهید شوشتری متعاقب اجرای اقداماتی از قبیل خاکبرداری، خاکریزی، تثبیت بستر و احداث دیوارهای پیش‌ساخته صورت پذیرفته است، افزود: اجرای روکش آسفالت در دو باند شرقی و غربی انجام شده است؛ در حالی که هر باند با عرض ۱۷ متر، دارای ۳ لاین عبوری و ۲ لاین اضطرار است.

شعبانی یادآور شد: برای روسازی این مقطع، حدود ۲۵۰۰ تن آسفالت بیندر پخش و اجرا شده است.

سرپرست معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، احداث زیرگذر جهت ایجاد دسترسی غربی-شرقی پادگان ارتش، خاکبرداری و خاکریزی در کیلومتر ۶.۱۰۰ تا ۷.۴۰۰، عملیات بسترسازی و خاکریزی در کیلومتر ۸.۰۶۰ تا ۸.۳۲۰ و همچنین تجهیز یک کارگاه دائمی را از جمله فعالیت‌های در حال اجرا در مقاطع مختلف پروژه دانست.

همچنین آزادراه شهید شوشتری محوری شمالی-جنوبی در منتهی الیه شرق تهران بوده که بزرگراه‌های آزادگان، شهید رستگار و امام رضا(ع) در جنوب شرق پایتخت را به بزرگراه شهید یاسینی در شمال شرق تهران متصل می‌سازد.

بر اساس گزارش سایت شهر، با بهره‌برداری از این آزادراه علاوه بر تکمیل رینگ بیرونی شهر تهران، جریان ترانزیتی برون شهری بدون نیاز به عبور و مرور از معابر درون شهری شرق پایتخت برقرار شده و علاوه بر کاهش ترافیک بزرگراه‌های بسیج و شهید یاسینی، شـاهد صرفه‌جویی در مصرف سوخت و کاهش انتشار آلاینده‌ها خواهیم بود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *