بررسی پیش بینی عملکرد بانک اقتصاد نوین

بانک اقتصاد نوین پیش بینی کرده که در سال ۹۵ معادل ۳۱۱ ریال سود را محقق کرده و نسبت به سال مالی ۹۴ حدود ۲۵ درصد رشد خواهد داشت.

 به گزارش سادس به نقل ازرویکرد سود خالص بانک اقتصاد نوین در سال ۹۵ تقریبا ۲۰ درصد رشد خواهد داشت و از رقم ۲.۹۵۹.۴۱۷ میلیون ریال به ۳.۵۲۲.۸۲۱ میلیون ریال خواهد رسید . البته سود خالص قبل از مالیات این بانک خصوصی رشد ۳۵ درصدی را تجربه کرده و از رقم ۳.۰۸۱.۳۴۷ میلیون ریال به رقم ۴.۱۵۷.۲۷۱ میلیون ریال خواهد رسید .

سهم بانک اقتصاد نوین از درآمد حق الوکاله در سال ۹۵ حدود ۸.۸۵۸.۴۶۸ میلیون ریال می شود که نسبت به سال ۹۴ حدود ۶۰ درصد رشد خواهدداشت زیرا در سال ۹۴ درآمد بانک اقتصاد نوین از این محل حدود ۵.۶۰۰.۰۰۰ میلیون ریال بود.

شایان ذکر است که حق الوکاله مبلغی است که بانک ها در چارچوب بانکداری اسلامی و بدون ربا در قبال بکارگیری منابع سپرده‌گذاران از آنان دریافت می‌کنند و درصورتی که درآمدهای ناشی از بکارگیری سپرده‌های مشتریان نزد بانک از سود علی‌الحساب پرداختی به سپرده‌گذاران بیشتر شود مابه‌التفاوت آن پرداخت می شود.

جمع درآمدهای بانک اقتصاد نوین در سال ۹۵ معادل ۱۳.۲۸۰.۳۱۰ میلیون ریال از محل مشاع و غیر مشاع که شامل سود تسهیلات اعطایی، سود سپرده گذاری ها در بانک های دیگر، سود اوراق مشارکت وسرمایه گذاری ها، وجه التزام(خسارت) دریافتی بابت تسهیلات اعطایی ، مبادلات ارزی و غیره است کسب شده و نسبت به سال ۹۴ با درآمد ۱.۴۰۰.۵۶۵ میلیون ریال رشد ۲۸ درصدی را تجربه خواهد . از محل مبادلات ارزی بانک اقتصاد نوین در سال جاری ۴۷۲.۰۷۴ میلیون ریال درآمد کسب می کند .

جمع هزینه های بانک اقتصاد نوین در سال ۹۵ حدود ۹.۱۲۳.۰۳۹ میلیون ریال خواهد بود که نسبت به قم ۷.۳۱۹.۲۱۸ میلیون ریالی هزینه در سال ۹۴ حدود ۲۵درصد رشد خواهد داشت که برای تمامی موسسسات اقتصادی اجتناب ناپذیر است. هرچند رشد ۵۲ درصدی هزینه مطالبات مشکوک‌الوصول کمی نگران کننده است، اما زمانی تبدیل به بحران می شود که تبدیل به معوقات بانکی شود و در غیر این صورت امتیار منفی تلقی نمی شود گفتنی است که هزینه مطالبات مشکوک‌الوصول پس از ۱۸ ماه و در صورت عدم وصول تبدیل به معوقات بانکی می شود.

بر اساس آخرین صورت های مالی منتشره، نسبت دارایی بانک اقتصاد نوین حدود ۱.۰۴۲ درصد است و جمع بدهی ها و حقوق صاحبان سهام رقم ۴۱۸.۳۷۹.۷۴۰ میلیون ریال است که نسبت به دوره مشابه ۲۳درصد افزایش داشته است.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *