نوسازی و تجهیز ناوگان امدادی هلال احمر در سال ۱۴۰۲

رئیس جمعیت هلال‌احمر کشورمان از افزوده شدن هزار خودرو نجات و ۳۰۰ دستگاه آمبولانس به ناوگان امدادی این جمعیت در سال جاری خبرداد.

به گزارش سادس، پیرحسین کولیوند در دیدار با امدادگران و مدیران ملایر که در محل فرمانداری این شهر برگزار شد، به عدم تناسب بودجه هلال‌احمر با نیازهای ضروری آن اشاره کرد و گفت: باید منابع پایداری برای تامین بودجه‌ی لازم به خصوص در زمینه امداد و نجات در نظر گرفته شود. به عنوان مثال می‌توان بخشی از عوارض آزادراهی یا سایر هزینه‌های دریافتی مثل بیمه در بارنامه‌های حمل و نقل را برای پوشش امدادی جاده‌های کشور در نظر گرفت.

وی گفت: جمعیت هلال‌احمر در موضوع بودجه مظلوم واقع شده است. ما تکلیف داریم که انبارهای امدادی را تا میزان استاندارد شارژ کنیم. تکلیف داریم لوازم امدادی لازم را برای عملیات‌های نجات و امدادگران حاضر در صحنه تامین کنیم اما محدودیت بودجه‌ای مانع می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: امداد هوایی نقش موثری در پاسخ به حوادث دارد ولی در حال حاضر تعدادی از بالگردهای هلال احمر به دلیل عدم تامین منابع مالی لازم، نمی‌توانند تعمیر و نگه‌داری شوند و متاسفانه زمین‌گیر شده‌اند.

کولیوند، سال ۱۴۰۲ را سال تجهیز و نوسازی ناوگان امدادی دانست و گفت: مصمم هستیم که در سال جاری وضعیت لجستیکی جمعیت را ترمیم کنیم. خوشبختانه امسال هزار دستگاه خودروی نجات و ۳۰۰ دستگاه آمبولانس جدید به ناوگان امداد و نجات هلال احمر اضافه می‌شود اما این میزان خودرو، پاسخگوی نیازهای ما نیست.

بر اساس اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، وی در ادامه گفت: اگرچه جمعیت هلال احمر در زمینه‌هایی اجتماعی و فرهنگی کارهای بزرگی را در کشور انجام می‌دهد اما مردم و مسئولان بیش از هر چیز دیگر این جمعیت را به خدمات امداد و نجات و مقابله با سوانح طبیعی می‌شناسند و اکنون امکانات لجستیکی ما برای انجام عملیات‌های امداد و نجات در حوزه زمینی، هوایی و دریایی به هیچ‌وجه تناسبی با نیازهای ما ندارد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *